Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کوالالامپور -ايرنا - حدود 120 هزار آواره ميانماري که اغلب آنها مسلمانان روهينگيا هستند، پس از اينکه دولت ميانمار گروه هاي امدادي سازمان ملل را متهم به حمايت از گروه هاي شورشي کرد، به غذا و خدمات مراقبت سلامت دسترسي ندارند.

به گزارش ايرنا، شبکه خبر آسيا روز شنبه اعلام کرد تاثير اين خشونت ها اکنون گسترده شده و شهر `سيتوه` مرکز استان راخين را نيز که حدود 90 هزار روهينگيايي در آنجا در اردوگاه ها به سر مي برند، در بر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين مسلمانان روهينگيا پس از حملات سال 2012 که بر اثر آن حدود 650 نفر جان خود را از دست دادند، در اين اردوگاه ها به سر مي برند.
علاوه بر اين تعداد، حدود 30 هزار روهينگيايي ديگر نيز در ارودگاه هايي که در ساير نقاط اين استان قرار دارند، زندگي مي کنند.
علاوه بر مسلمانان برخي از بودايي هاي استان راخين نيز از سال 2012 به بعد در ارودگاه هاي مجزايي نگهداري مي شوند.
`پير پرون` يک سخنگوي دفتر سازمان ملل در امور هماهنگي کمک هاي انساني گفت: در نتيجه قطع فعاليت ها در استان راخين، بسياري از مردم در حال حاضر کمک هاي غذايي عادي خود و همچنين خدمات مراقبت سلامت را دريافت نمي کنند.
با توجه به افزايش خشونت ها و پس از اينکه دفتر `آنگ سان سوچي` مشاور عالي دولت ميانمار به طور مکرر تصاويري از بيسکوئيت هاي برنامه غذاي سازمان ملل را در اردوگاه شورشيان نشان داد، گروه هاي امدادي بين المللي و سازمان ملل هم اکنون نسبت به تخليه کارمندان نه چندان ضروري خود از نقاط شمالي استان راخين اقدام کرده اند.
دفتر `آنگ سان سوچي` همچنين اعلام کرده است در حال انجام تحقيقات در مورد حمايت گروه هاي امدادي از شورشيان است.
`زيد رعد الحسين` از مقامات ارشد حقوق بشر سازمان ملل، دفتر `آنگ سان سوچي` را به دليل پيشنهادهاي `غيرمسئولانه` در اين خصوص که سازمان هاي امدادي ممکن است به شبه نظاميان ميانماري که خود را ارتش رستگاري روهينگيا آراکان مي نامند، کمک کرده باشد مورد انتقاد قرار داده است.
صدها بودايي افراطي نيز مرداد ماه گذشته با حضور در خيابان هاي 15 شهر از جمله مرکز استان راخين در غرب ميانمار عليه فعاليت سازمان هاي امدادگر به مسلمانان روهينگيا تظاهرات اعتراض آميز برگزار کردند.
گروه نژادي بودائيست هاي راخين، سازمان ملل را متهم به کمک و حمايت از مسلمانان روهينگيا مي کنند.
تنش در اين استان ميانمار از ماه اکتبر سال گذشته پس از اينکه درگيري هايي با نيروهاي امنيتي رخ داد و بر اثر آن 9 نفر کشته شدند، افزايش يافت و تعداد کشته ها به صدها تن رسيده است.
حدود يک ميليون و 100 هزار مسلمان روهينگيا در راخين زندگي مي کنند، اما حقوق شهروندي اين گروه توسط دولت ميانمار رد مي شود و محدوديت هايي براي دسترسي به خدمات اساسي دارند.
حدود 120 هزار مسلمان روهينگيايي نيز در اردوگاه هايي زندگي مي کنند که پس از خشونت هاي مرگبار سال 2012 ايجاد شد، جايي که آنها به سازمان هاي کمک رسان بين المللي متکي هستند.
آساق**241**1611**انتشاردهنده: رضاپيمان يغمايي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۹۴۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پناهگاه قوطی کنسروی فلسطینی‌ها: فریاد رنج در میان جنگ (+فیلم)

 باوجود دشواری‌های ناشی از شرایط جنگی و کمبودهای فراوان فلسطینیان خلاقانه از اردوگاه ها پناهجویی می کوشند پیام خود را به جهانیان برسانند.

به گزارش تسنیم، در میان رنج‌ها و مصیبت ‌های جنگ غزه، گروهی از جوانان فلسطینی ساکن اردوگاه دیرالبلح با استفاده از قوطی‌های خالی کنسرو برای خود پناهگاه درست کردند.

این جوانان با استفاده از قوطی های کنسرو و بسته های غذایی نهادهای امدادی برای مردم غزه موفق شدند تا یک پناهگاه فلزی را احداث نمایند.

«دالیا العفیفی»، ایده پرداز این پناهگاه نمادین در گفتگو با خبرنگار تسنیم در غزه گفت:  یک روز من با خودم گفتم می‌توانم با استفاده از این قوطی ها اقدامی انجام دهم و پیامی را به گوش همه برسانم‌. فکر کردم که ما مردم غزه از خانه های خود آواره شده ایم و احتیاج به پناهگاه داریم. بنابراین تصمیم گرفتم با استفاده از قوطی های کنسرو پناهگاه بسازم.

ساخت این پناهگاه دو هفته تمام به طول انجامید و برای ساخت آن از سه هزار قوطی خالی کنسرو استفاده شده است.

«عاصم کریم»، طراح پناهگاه نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم  اظهار داشت: قوطی ها را روی هم چیدیم. تقریبا سه هزار قوطی مصرف شد. شب و روز با تمام قوا تلاش کردیم. این یک پروژه کاملا منحصر به فرد است.

این اقدام نمادین از سوی جوانان فلسطینی در حقیقت تلاشی برای انعکاس مصائب و مشکلات اهالی غزه پس از تحمل 7 ماه جنگ مستمر و فراگیر از سوی ارتش اسرائیل است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • از اینجا رانده از آنجا مانده؛ آوارگان گرفتار فلسطینی در مرکز نوار غزه به دنبال سرپناه می‌گردند
  • دولت ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل سیستان و بلوچستان اختصاص داد
  • تجلیل از معلمان نمونه فارس
  • ۷۵ درصد ساکنان نوار غزه آواره شده اند
  • برای اسکان ۱.۵ میلیون آواره نیازمند شمار زیادی چادر هستیم
  • ساخت پناهگاه نمادین جوانان فلسطینی با قوطی های کنسرو
  • پناهگاه قوطی کنسروی فلسطینی‌ها: فریاد رنج در میان جنگ (+فیلم)
  • برگزاری تمرین تخلیه اضطراری نمایشگاه کتاب در مصلی تهران
  • ارتکاب جنایت جدید رژیم صهیونیستی در النصیرات غزه+فیلم
  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور