بازگشت خواننده مطرح پاپ به عرصه موسیقی
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۹۴۷۸۴
چنگیز حبییان خواننده مطرح دهه هفتاد موسیقی پاپ ایران در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح تازه ترین فعالیت های خود در حوزه موسیقی بیان کرد: خوشبختانه طبق برنامه ریزی های انجام گرفته و بعد از مدت ها دوری از مخاطبان تک آهنگ «بغض سکوت» را منتشر می کنم و امیدوارم انتشار این قطعه موسیقایی آغازی برای حضور دوباره در اجراهای زنده و تولید آلبوم باشد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
حبیبیان تصریح کرد: بنده در این مدت اصلا کم کار نبودم اتفاقا طی این مدت مدام در حال تولید اثر بودیم که بتوانیم در فضای فعلی موسیقی حضور جدی داشته باشیم اما به هر حال باید پذیرفت که ذائقه مخاطبان امروزی موسیقی پاپ با ذائقه مخاطبان دهه هفتاد بسیار متفاوت است به همین جهت باید نهایت تلاش خود را انجام دهیم تا بر طبق ذائقه مخاطب امروزی آثاری را تولید کنیم.
این خواننده موسیقی پاپ درباره اجراهای زنده خود نیز گفت: بنا بود در فستیوال موسیقی «شب های آرتمیس» کنسرت هایی را همراه با دیگر خوانندگان مطرح دهه هفتاد برگزار کنم اما با توجه به اینکه من مدت ها بود کنسرتی را برگزاری نکرده بودم بنابراین پروسه اداری صدور مجوز از سوی دفتر موسیقی وزارت ارشاد کمی طول کشید و نتوانستم به برنامه ریزی این کنسرت ها برسم اما به طور حتم در سال جاری تور کنسرت هایم را آغاز خواهم کرد.
حبیبیان که طی سال های گذشته حضور فعالی در حوزه تولید آثار عاشورایی داشت به اجرای چند کنسرت عاشورایی در ماه محرم اشاره کرد و گفت: قرار است با مدیریت محسن سراجی کنسرت های عاشورایی را در ماه های محرم و صفر برگزار کنیم که هنوز جزئیات دقیق آن مشخص نیست.
چنگیز حبیبیان از جمله خوانندگان مطرح موسیقی پاپ ایران در دهه هفتاد است که مباحث مرتبط با موسیقی را زیر نظر بزرگانی چون کرامت اصلانی، هلی، شاهپور رحیمی، صبحدل، حسنزاده و حاتم عسگری و فریدون شهبازیان آموخته است. این خواننده فعالیت حرفه ای خود را از سال ۶۶ در رادیو معارف آغاز کرد و از سال ۷۳ در مرکز موسیقی سازمان صدا و سیما به کار خود در عرصه موسیقی ادامه داد.
«نغمه های عاشورایی»، «همسفر»، «دلسپرده»، «همسفر»، «ترانه بارون»، «یادیار»، «قصه دیدار»، «عطش باران»، «لحظه دیدار»، «شب عاشق»، «فراموشم نکن»، «عزیز»، «لحظه دیدار»، «شب عاشق»، «فراموشم نکن»، «عزیز» از جمله آثاری هستند که تاکنون توسط این خواننده در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.
منبع: افکارنيوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۹۴۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
قیمت بلیت کنسرتهای تهران به ۹۰۰ هزار تومان رسید!
به گزارش همشهری آنلاین، از ابتدای امسال، سقف قیمت بلیت کنسرتهای پایتخت به مرز ۹۰۰ هزار تومان رسید که این اتفاق، برخلاف آنچه انتظار میرفت، اگرچه در ابتدا، سکتهای موقت را در روند استقبال مخاطب رقم زد اما اکنون نگرانی خاصی از این بابت احساس نمیشود و فرآیند استقبال از اجراهای زنده، بهمانند قبل بازگشته است.
افزایش ۱۰۰ هزار تومانی سقف بلیت کنسرت، تا چه اندازه منطقی و درست است؟طبیعی بود که در ابتدای سال جدید، قیمت سالنها به عنوان بزرگترین هزینه برگزاری یک کنسرت، بهمانند سایر اقلام، با درصدی رشد همراه است. برای سال گذشته، قیمت گرانترین سالن پایتخت، برای ۳ روز پایانی هفته، ۴۲۰ میلیون تومان بوده است. این رقم با هزینههای دیگری چون صدا، الایدی، بیمه مخاطبان، پارکینگ، اتاق تشریفات، سالن پذیرایی و ... هزینهای حدود ۵۰۰ میلیون تومانی را روی دست تهیهکنندگان میگذاشت. حالا به این رقم بیفزائید دستمزد خواننده، گروه نوازنده، صدابردار و ... را که سبب میشد تا حتی اگر ۳۰ صندلی یک کنسرت خالی بماند، آن برنامه، صرفه اقتصادی چندانی برای تهیهکننده موسیقی نداشته باشد.
حالا و با شروع سال جدید، هزینه برخی سالنها، با رشد حدودا ۱۰درصدی مواجه شده است که این مهم سبب میشود تا تنها، هزینه اجاره سالن و متعلقات آن به چیزی درحدود ۵۵۰ میلیون تومان برسد که برای چنین وضعیتی، چارهای جز افزایش قیمت بلیت وجود ندارد. اکنون حتی بیم آن میرود که با شروع دور جدید کنسرتها از پایان ماه صفر (نیمههای شهریورماه) باز هم سالنداران، هزینه اجاره سالن را افزایش دهند.
طی خبری که به گوش خبرنگار ایرنا رسیده، درابتدا، تهیهکنندگان رقم ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را بهعنوان سقف قیمت بلیت کنسرت برای سال جدید پیشنهاد میدهند اما این رقم به ۹۰۰ هزار تومان تعدیل یافت و درمقابل، کف قیمت بلیت که برای سال گذشته، رقم ۳۴۰ هزار تومان بود، به ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد. بنابراین هماکنون کنسرتهای پایتخت، بین ۵۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان به فروش میرسد.
چه کنیم که کنسرت از حالت یک کالای لوکس خارج شود؟کنسرت سالهاست که با این اعداد و ارقام، به یک کالای لوکس تبدیل شده که برخی اقشار جامعه، استطاعت بهرهمندی از آن را ندارند. استقبال بسیارخوب مخاطبان از کنسرتهای جشنواره فجر سال گذشته که قیمت بلیتهایش از ۹۵ هزار تا ۵۰۰ هزار تومان متغیر بود، نشان داد که درصورت کاهش مبلغ بلیت، سایر اقشار نیز از این اتفاق، استقبال خواهند کرد بنابراین اگر قرار باشد در شرایط عادی نیز استقبال خوبی از کنسرتها صورت بگیرد، در وهله نخست باید هزینه سالنها پائین بیاید.
تهیهکنندگان رقم ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را بهعنوان سقف قیمت بلیت کنسرت پیشنهاد میدهند اما این رقم به ۹۰۰ هزار تومان تعدیل یافت و کف قیمت بلیت نیز به ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد
در این مقوله، توجه به چند نکته بسیار ضروری است: این سالنها، طی سانسهای صبح خود، میزبان برنامههای مختلفی هستند که درآمدزایی بسیارخوبی از این محل کسب میکنند و بنابراین دلیلی ندارد که برای سانسهای شبانه که طبیعتا باید خالی باشند و برنامهای در شب برگزار نمیشود، چنین ارقامی را از کنسرتگذاران دریافت کنند.
ثانیا اگر هم بخواهیم به استانداردهای جهانی این حوزه توجه کنیم باید بگوئیم که اولا، هیچیک از این سالنها، اختصاصا برای برگزاری کنسرت ساخته نشدهاند و عموما سالنهای همایش هستند که بعضا پخش فیلم نیز میکنند بنابراین نباید هزینه سالنهای تخصصی کنسرت را دریافت کنند. همچنین این سالنها، هزینههایی چون پارکنیگ، بیمه انفرادی و ... را به کنسرتگذار تحمیل میکنند که سبب میشود تا هزینه نهایی کنسرت بالا برود.
حتی برخی از این سالنها، فاکتورهای عجیبی برای کنسرتگذارها میپیچند. مثلا بکاستیج در تمام جهان، به همراه سالن در اختیار گروه قرار میگیرد اما برخی سالنهای پایتخت، بابت این امکان و جدای از هزینه سالن برگزاری، هزینههای سنگینی دریافت میکنند که سبب میشود تا افزایش مبلغ بلیت به تنها راهکار کنسرتگذار برای صرفه اقتصادی تبدیل شود.
باید فرهنگ کنسرتگذاری را تغییر دهیمدر این شرایط، سالندار، تنها به دریافت هزینه سالن خود میاندیشد و برایش مهم نیست که قیمت تمامشده بلیت چقدر میشود. بنابراین نخستین گامی که باید در مسیر اصلاح قیمت بلیت برداشته شود، ترمیم هزینه سالن و واقعی کردن قیمت اجاره سالن است. وگرنه فعالان حوزه موسیقی که شامل گروه صدابرداری، نوازندگان، خواننده و ... میشود، با درک مصائب این حوزه، دستمزدهایی غیرواقعی طلب نمیکنند. سنگ بزرگ پیش پای کنسرتگذاران، هزینه سالن است که امیدواریم تا انتهای امسال، مشمول جراحی اقتصادی شود چرا که قطعا بهای بلیت برای سال آینده، میلیونی خواهد شد که برازنده برآیند فرهنگی کشور و سرانه نشاط اجتماعی آن نخواهد بود.
ضمن اینکه با احداث آسمانه هنر ایران، این مشکل تاحدودی مرتفع خواهد شد اما ضروری است تا زمان بهرهبرداری از این سازه ایرانی - اسلامی، نسبت به این جولان قیمت سالنهای کنسرت، یک واکنش درست صورت بگیرد تا هزینه این نرخگذاریهای سلیقهای، از جیب مردم پرداخت نشود.