Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک هر روز رخ تازه‌ای می‌نماید موضوعی که اکنون پایان راهش در گرو تایید هیات وزیران است اما سوال این است که دولت کدام پیش‌نویس را بررسی خواهد کرد، پیش‌نویس تغییر یافته اولیه یا پیش نویس ارسال شده به کمیته بین‌المللی المپیک؟

به‌ گزارش ‌ایسنا، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان پس از روی کار آمدن مسعود سلطانی‌فر راه تعامل را در پیش گرفتند و در اولین گام برای اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک با نظر شخص وزیر، امیر رضا خادم و محمدرضا داورزنی به عنوان نمایندگان وزارت ورزش و جوانان در جلسات اصلاح اساسنامه حضور یافتند، در نهایت اواخر اسفند ۹۵، اصلاح اساسنامه در اولین گام به پایان رسید و یک نسخه از آن به وزارت ورزش و جوانان و کمیته بین‌المللی المپیک ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که تصور می‌شد همه چیز در آرامش در حال‌ انجام شدن است اما اعتراض خسروی‌وفا، علی‌نژاد و مرادی مشخص کرد که پیش نویس اساسنامه ارسالی برای کمیته بین‌المللی المپیک مصوبه مجمع عمومی کمیته ملی المپیک را ندارد.

در این میان کمیته ملی المپیک و حتی برخی اعضای هیات اجرایی هم اعلام کردند، روندی که آنها انجام داده‌اند کاملا قانونی بوده و طبق دستورالعملی است که در ۸ جولای ۲۰۱۱ از سوی IOC ارسال شده است و بر اساس همان دستورالعمل آنها نسخه پیش‌نویس اساسنامه را قبل از ارسال به مجمع عمومی جهت تصویب و بررسی اولیه به کمیته بین‌المللی المپیک ارسال کرده‌اند.

البته پس از تصویب پیش نویس اساسنامه توسط IOC یک نسخه از آن به فدراسیون‌ها ارسال شد و ظاهرا از آنها خواسته شد نسبت به آن اظهارنظر کنند اما ظاهرا روی دیگر داستان اصلی پیش‌نویس اساسنامه کمیته ملی المپیک از جایی شروع می‌شود که اکنون مشخص شده دو نمونه از اساسنامه به هیات وزیران ارسال شده است.

کمیته ملی المپیک مدعی است که وزارت ورزش و جوانان در پیش نویس اصلاحی اولیه اساسنامه تغییراتی ایجاد کرده و آن را به هیات وزیران ارسال کرده است. از آن طرف پیش‌نویس اساسنامه تایید شده توسط IOC هم به هیات وزیران ارسال شده است. اکنون باید دید که هیات وزیران کدام پیش نویس را برای بررسی در دستور کار قرار خواهد داد.

البته اگر اساسنامه‌ای که وزارت ورزش و جوانان ارسال کرده، مورد بررسی قرار گیرد، باید دید تکلیف برخی موارد تغییر یافته چه خواهد شد و کیومرث هاشمی چه دفاعی از آن در کمیته بین‌المللی المپیک خواهد داشت؟ و پرسش اساسی این خواهد بود که آیا کمیته ملی المپیک برای تایید آن در IOC همراهی لازم را با وزارت ورزش و دولت خواهد کرد؟

به‌ هر حال باید دید هیات وزیران در وهله اول چه زمانی بررسی پیش نویس اساسنامه را در دستور کار قرار می‌دهد و پس از آن کدام اساسنامه را مورد بررسی قرار خواهد داد و در نهایت، اساسنامه با چه تغییراتی مصویب هیات وزیران خواهد شد.

با توجه به این که انتخابات کمیته ملی المپیک در پیش است و حتی ظاهرا "کیومرث هاشمی" پیشنهاد داده انتخابات زودتر از موعد مقرر برگزار شود به نظر می‌رسد زیاد نباید منتظر برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک با اساسنامه جدید بود.

اکنون مهمترین سوال این است که آیا پرونده اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک با تایید توسط هیات وزیران بسته خواهد شد یا اینکه ماجرای اختلاف نظر مسوولان ورزشی موضوع اصلاح اساسنامه کمیته را کشدارتر خواهد کرد؟

امید است هر اتفاقی در راه اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک ایران رخ می‌دهد همراستا با منافع ملی کشور و ورزش ایران اسلامی باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۹۵۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال؛ پای معاون سابق در میان است!

در روزهایی که باشگاه استقلال قرارداد خود را با حامی مالی اسبق خود به صورت یکطرفه فسخ کرده بود ضمانت‌نامه ۸۰ میلیارد ریالی این باشگاه بدون مجوز هیات مدیره باشگاه به حامی مالی بازگردانده می‌شود.

به گزارش مشرق، در روزهایی که احمد مددی مدیریت باشگاه استقلال را بر عهده داشت قراردادی را با یکی از شرکت‌های فعال در زمینه وب منعقد کردکه این قرارداد به مدت سه سال اعتبار داشت؛ اما مصطفی آجورلو پس از استعفای احمد مددی این قرارداد را به صورت یکطرفه فسخ کرد.

این ماجرا به کمیته راهبری، نظارت و حَکَمیت وزارت ورزش و جوانان ارائه شد. جلسه‌ای میان طرفین برگزار شد، جلسه‌ای که نماینده باشگاه استقلال در آن حضور پیدا کرد اما نماینده های وب در این جلسه حضور پیدا نکرد. آنها با ارسال نمابری اعلام کردند مدیرعامل شرکت‌های‌وب در مسافرت خارج از کشور هستند و قادر به شرکت در جلسه نیستند.

کمیته حَکَمیت وزارت ورزش جلسه دیگری برای روز شنبه ۲۴ مهر ساعت ۱۰ صبح تعیین وقت کرد که این بار هر دو طرف شرکت کردند؛ جلسه‌ای که بیش از دو ساعت طول کشید،

طرفین مطالب خود را مطرح کردند که منجر به تفاهم نشد و قرار بر صدور گواهی و حکم کمیته راهبری، نظارت و حَکَمیت وزارت ورزش و جوانان شد که ۴۸ ساعت بعد، یعنی امروز دوشنبه گواهی حکم مبنی بر تایید نظر شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران در خصوص بر عدم ایفای تعهدات قراردادی توسط شرکت داده گستر عصر نوین که مجوز فسخ یک‌طرفه است، به نشانی باشگاه ابلاغ شد.

طرفین مطالب خود را مطرح کردند که متاسفانه منجر به تفاهم نشد و قرار بر صدور گواهی و حکم کمیته راهبری، نظارت و حَکَمیت وزارت ورزش و جوانان شد. چهل و هشت ساعت بعد حکمی را صادر کرد که این حکم حکایت از این داشت که باشگاه استقلال مجوز به فسخ یکطرفه بوده است.

سرپرست فعلی مدیرعاملی باشگاه استقلال که در آن روزها معاون فرهنگی باشگاه استقلال بود نقش پرررنگی در فسخ این ماجرا داشت و اثبات کرد که حامی مالی استقلال به تعهدات خود طبق مفاد قرارداد عمل نکرده است و آبی‌پوشان حق داشتند ضمانتنامه تعهد پرداخت ۸۰ میلیارد ریالی را که این شرکت در اختیار باشگاه قرار داده بود تا درصورت عدم انجام تعهدات ،توسط باشگاه به بانک ارایه شود وصول کند.

این ماجرا ادامه پیدا کرد تا زمانی که سمیعی از استقلال جدا می‌شود و پس از مدتی که دوباره در نقش هیات مدیره به جمع این تیم باز می‌گردد سراغ ضمانت‌نامه مالی را از معاونت مالی وقت استقلال می‌گیرد. این ماجرا به هیات مدیره باشگاه استقلال کشیده و مشخص می‌شود این ضمانت‌نامه ۸۰ میلیارد ریالی بدون مجوز هیات مدیره به حامی مالی وقت استقلال بازگردانده شده است، مدیران ارشد استقلال از این موضوع انتقاد کردند و اعتقاد داشتند نباید چنین کاری از سوی معاون مالی سابق استقلال صورت می‌گرفت!

اتفاق عجیب اینکه چند هفته پیش حامی مالی پیشین استقلال که در حال حاضر مالک باشگاه هوادار است چک ۵۰ میلیارد ریالی آبی‌ها را که بابت صدور رضایت‌ محمدرضا خالدآبادی در اختیارشان گذاشته بود را برگشت می‌زند و حساب استقلال مسدود می‌شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال؛ پای معاون سابق در میان است!
  • کمبود یک هزار عضو هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • تصمیم نهایی وزارت کار درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • درخواست اوکراین برای حذف قایقران روسی از المپیک پاریس
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب/ تشکیل سازمان «سپند» تأیید شد
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید/ تائید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند