Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-28@15:43:01 GMT

افزایش 2.5 درصدی قیمت جهانی طلا در هفته گذشته

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۹۵۵۲۴

افزایش 2.5 درصدی قیمت جهانی طلا در هفته گذشته

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ، قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات هفته گذشته با رشد 2.5 درصدی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش وزارت کار آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که اقتصاد این کشور طی ماه گذشته 156 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است که این رقم بسیار پایین تر از انتظارات اولیه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه به 1325 دلار رسیده است. البته قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی پس از انتشار آمارهای اشتغال آمریکا به بیش از 1334 دلار رسید که این بالاترین رقم از نوامبر بوده است.

راب هاورث تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه بانکورپ ولس منجمنت در این باره تاکید کرد: آمارهای ضعیف اشتغال و رشد دستمزد در آمریکا به نگرانی های قبلی درباره کاهش نرخ تورم این کشور افزوده است. این مساله عامل مهمی برای کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت طلا بوده است.

نرخ بیکاری آمریکا نیز از 4.3 درصد به بیش از 4.4 درصد افزایش یافته است. میزان دستمزدها در اقتصاد آمریکا نیز در 12 ماه گذشته 2.5 درصد رشد داشته است.

این آمارها  در شرایطی منتشر شده است که وضعیت نرخ تورم در آمریکا نیز ناامید کننده است. به نظر می رسد انتشار این آمارها گمانه زنی ها درباره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده را کمتر کرده است.

متن مذاکرات نشست جولای فدرال رزرو نشان می دهد که مقام های بانکی آمریکا به شدت نگران وضعیت نرخ تورم هستند. کاهش ارزش دلار در پایان مبادلات روز جمعه تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا داشته است.

این در شرایطی است که موسسه ای دی پی از ایجاد 237 هزار فرصت شغلی جدید توسط بخش خصوصی آمریکا در ماه اوت خبر داده بود.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر آمارهای اشتغال آمریکا همچنان به روند صعودی خود ادامه خواهد داد. تشدید تنش های سیاسی در عرصه بین المللی به خصوص بحران کره شمالی و تنش های داخلی در واشنگتن نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا در روزهای آینده باشد.

مساله افزایش سقف بدهی های دولت آمریکا نیز بحث داغ و جنجالی طی هفته های آینده خواهد بود و این مساله نیز می تواند تاثیر مهمی بر قیمت طلا داشته باشد.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۹۵۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

مهری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این میزان نسبت به دوره آماری شش درصد کاهش داشته است که نشان می‌دهد همچنان با کمبود بارندگی به نسبت دراز مدت مواجه هستیم.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در هفته دوم اردیبهشت نرمال و هفته‌های سوم و چهارم بیش از حد نرمال پیش‌بینی شده است.

هاشمی انجام محلول‌پاشی زمین‌های زراعی را در صورت شرایط جوی مساعد مناسب ارزیابی کرد و گفت: مسافران، دامداران و خودروها از اتراق در کنار مسیل‌ها خودداری کنند.

کد خبر 748663

دیگر خبرها

  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ |برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد