Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای ملی زیتون با اشاره به آغاز برداشت زیتون کنسروی در کشور، گفت: با وجود سرمازدگی باغ‌های زیتون در استان‌های شمالی به ویژه گلستان به دلیل قرار گرفتن در سال آور انتظار می‌رود میزان تولید زیتون کنسروی در کشور ۳۰ تا ۴۰درصد افزایش داشته است.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی؛ نادر جلالت با اعلام این خبر، افزود: با این افزیش تولید، امسال نیاز کشور به زیتون کنسروی به طور کامل از داخل تامین می شود و احتیاجی به واردات نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این پرسش که آیا آغاز برداشت زیتون کنسروی قیمت ها را کاهش خواهد داد، اظهار داشت: با توجه به اینکه از برداشت تا فرآوری زیتون معمول یک ماه تا 45 روز زمان می برد، نباید تا پایان این زمان انتظار کاهش قیمت زیتون را داشت.

جلالت تاکید کرد: افزایش قیمت در ماه های اخیر را علاوه بر کمبود تولید در داخل تحت تاثیر شرایط جهانی تولید زیتون نیز بوده است.

وی خشکسالی در کشورهای زیتون خیز و تغییرات ارزهای یورو و دلار را از عوامل خارجی موثر در تغییر قیمت این محصول عنوان کرد.

جلالت با بیان اینکه از یک تا دو ماه آینده برداشت زیتون روغنی نیز آغاز می شود، اضافه کرد: امسال افزایش تولید زیتون روغنی نیز خواهیم داشت و پیش بینی می شود میزان تولید روغن حاصل از آن به 4 تا 5 هزار تن برسد.

به گفته این عضو شورای ملی زیتون هم‌اکنون سرانه مصرف روغن زیتون در کشور 16هزار تن است که با توجه به تولید دو تا پنج‌هزار تن، نیاز به واردات 10هزار تن وجود دارد که بر اساس آمار گمرک از این مقدار چهارهزار تن آن به‌صورت رسمی و مابقی که حدود شش تا هفت‌هزار تن می‌شود به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌گردد.

وی پرداخت یارانه به باغداران و کارخانه های فرآوری را از راه های موثر برای افزایش تولید روغن زیتون در کشور دانست و گفت: این یارانه می تواند کمبود نقدینگی باغداران را تامین کند و این فرصت را به باغداران ها می دهد که با صرف زمان بیشتر محصول خود را برای روغن کشی آماده کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۹۵۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری

پروهش مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری از جمع آوری فرآورده روغن تفاله زیتون پالایش شده مخلوط با روغن زیتون بکر با نام تجارتی «سابرسو» از مراکز عرضه خبر داد.

وی افزود: طبق استاندارد ملی ایران به شماره ۱۴۴۶ با عنوان «انواع روغن زیتون خوراکی- ویژگی‌ها و روش‌های آزمون» مخلوط روغن تفاله زیتون پالایش شده با انواع روغن زیتون بکر، قابلیت مصرف خوراک انسان را ندارد.

بیشتر بخوانید

جمع آوری ۱۱ قلم کالای فاقد نشان استاندارد

پروهش اضافه کرد: مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران هر گاه اجرای استاندارد در مورد کالا‌هایی اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این کالا‌های مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.

وی از عموم هم استانی‌ها خواست: در صورت مشاهده کالا‌های فاقد علامت استاندارد در مراکز عرضه استان، مشخصات کالا را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به سازمان ملی استاندارد ایران اطلاع دهند تا بازرسان و کارشناسان استاندارد ضمن بازرسی، نسبت به جمع آوری آن ها اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • (ویدیو) طرز تهیه نان پیده ترکی، یک نان خوشمزه برای صبحانه
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری
  • قیمت‌های جهانی مواد غذایی به کدام سو می‌رود؟
  • پیش‌بینی جالب درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • سهم اقتصاد روسیه از اقتصاد جهانی به پایین‌ترین سطح می رسد
  • بازارهای نوظهور جهان با سریع‌ترین رشد در دوره ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود