Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@18:03:53 GMT

کلنگ زنی پروژه فرآوری و بسته بندی زعفران

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۹۵۶۷۰

کلنگ زنی پروژه فرآوری و بسته بندی زعفران

به گزارشگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازبیرجند؛مهندس سلیمانی مدیر جهاد کشاورزی سرایان گفت :محصول زعفران و پسته از عمده ترین محصولات کشاورزی شهرستان سرایان می باشد که با راه اندازی واحدفراوری و بسته بندی زعفران در آینده ای نزدیک شاهد رشد و شکوفایی بخش کشاورزی شهرستان سرایان خواهیم بود .


وی افزود : واحد فرآوری و بسته بندی زعفران در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع و با زیربنای ۳۸۰ متر در فاز اول ۹ نفر اشتغال مستقیم و ۳۰ نفر اشتغال غیر مستقیم را به همراه خواهد داشت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمانی ظرفیت تولید سالانه آن را ۶۶۰ کیلوگرم زعفران خشک و جذب ۴۸ تن مواد خام کشاورزی عنوان کرد .


دکتر امیر حسنخانی نماینده مردم سرایان در مجلس نیز گفت :احداث و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و فرآوری در روستا یک حرکت جدید می باشد که این حرکت باید استمرار داشته باشد .


وی افزود : محصول تولیدی و بسته بندی شده در این واحد باید کاملا ارگانیک و عاری از هر گونه سموم و کود شیمیایی باشد و ارگانیک بودن محصول می تواند برند زعفران ما را در کشور و در دنیا جا بیندازد .


امیرحسن خانی گفت :محصول تولیدی و بسته بندی شده علاوه بر ارگانیک بودن باید عاری از آلودگی و کاملا استریل باشد وبا استریل زعفران با پلاسما یقینا جایگاهی در دنیا پیدا خواهیم کرد .


وی مشکل اصلی منطقه را نبود صنایع تبدیلی ،تکمیلی و فرآوری عنوان کرد اظهار داشت با راه اندازی و احداث صنایع تبدیلی و فرآوری در منطقه صادرات محصول ارگانیک و استریل را به سایر کشورها داشته باشیم و برند زعفران منطقه را در دنیا جا بیندازیم .

انتهای پیام/ک

مشکل اصلی خراسان جنوبی نبود صنایع تبدیلی ،تکمیلی و فرآوری محصولات استان است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۹۵۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، نخستین نشاء ارگانیک برنج، امروز در ایستگاه مرکز تحقیقات برنج نکا انجام شد. در این روش از هیچ گونه سم و نهاده‌های شیمیایی استفاده نمی‌شود.


رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان مازندران در حاشیه این مراسم گفت: نشا ارگانیک در مرکز تحقیقات کشاورزی مازندران در ایستگاه تحقیقات زراعی بایع کلا نکا در سطح ۱۰ هکتار صبح امروز برای هفتمین سال متوالی انجام شد.


دکتر محمودی افزود: در راستای سیاست‌های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تولید محصول سالم و ارگانیک، طرح ملی تولید برنج ارگانیک از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و به فاصله حداقل ۱۰۰۰ متر از سایر مزارع شالیزاری در ایستگاه تحقیقات زراعی بایع کلا، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندان، با کشت برنج طارم هاشمی اجرا شد.


وی خاطر نشان کرد: مهمترین وجه تمایز سیستم کشاورزی تولید برنج ارگانیک با سیستم شالیکاری مرسوم در نحوه مدیریت تغذیه و مدیریت کنترل عوامل خسارتزای زنده گیاهی است. کنترل عوامل بیماریزا با تولید نشا‌های سالم) روش‌های زراعی، ضدعفونی بذر و محلولپاشی خزانه با قارچ‌های کنترلگر زیستی و استفاده از عامل کنترلگر زیستی باکتریایی در زمین اصلی انجام شد.


رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان مازندران افزود: برای کنترل آفات، مدیریت تلفیقی شامل شخم عمیق مزرعه بعد از برداشت محصول، حذف علف‌های هرز اطراف مزرعه، نشا به موقع در نیمه اردیبهشت، نصب تله فرمونی در طول دوره رشدی برنج، رهاسازی زنبور تریکوگراما و محلول پاشی با کنترلگر لازم است.

دیگر خبرها

  • امضاء پروژه جدیدی برای افزایش اصالت زعفران بین فائو و ایران
  • ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند
  • تولیدهندوانه بافلزات سنگین/سلامت محصولات کشاورزی چقدرتضمین می‌شود
  • ارسال ۱۱۰ ایده به رویداد ملی «طراحی، بسته‌بندی صنایع خلّاق، محصولات خانگی و صنایع‌دستی»
  • ایده‌های برتر رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی محصولات معرفی شدند
  • افزایش تولیدات آبزیان فرآوری چهارمحال وبختیاری به ۳۶ هزار تن
  • راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد
  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها