Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده پارلمان سوریه تاکید کرد: کشورهای ائتلاف جنگ‌افروزان علیه سوریه در رسیدن به اهداف راهبردی خود شکست خورده‌‌اند و هیچ کس به جز ائتلاف مقاومت،نمی‌تواند با تروریسم انباشت شده در خاک سوریه مقابله کند.

فتحی‌نظام، خبرنگار خبرگزاری تسنیم، دمشق : «خالد العبود» نماینده پارلمان سوریهدرباره سکوت کشورهای عربی و غربی ائتلاف متجاوزان به سوریه به ویژه سکوت آمریکا در قبال پیروزی‌های سریع و پرشتاب ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در این کشور اظهار داشت :‌مرحله‌ای که ما اکنون در آن به سر می‌بریم، کاملا متفاوت از مراحلی است که در لحظه درگیری با آن روبرو بودیم، اهداف استراتژیک ائتلاف متجاوزان اکنون شکست خورده است و متجاوزان در حال حاضر اولا به دنبال اهداف تاکتیکی هستند و ثانیا خواهان رهایی از خشونت بیش از اندازه‌ایکه تمام منطقه را پر کرده است،‌هستند،‌ البته آنها به خاطر مسائل اخلاقی به دنبال مقابله با خشونت بیش از اندازه نیستند، بلکه صرفا به خاطر حمایت از منافع خودشان که در نتیجه این خشونت بیش از اندازه در سرزمین سوریه متضرر شده، به دنبال این کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العبود که با خبرنگار تسنیم در دمشق گفت‌وگو می‌کرد، افزود: معتقدم دست محور مقاومت برای رهایی از خشونت بیش از اندازه‌طی سال‌های اخیر انباشت شده است،‌ به همین سبب ما معتقدیم که پایه‌های ائتلاف متجاوزان از هم فروپاشیده و جنگ‌افروزان دچار شکاف و دودستگی شده‌اند، به عنوان مثال ائتلاف راهبردی که میان عربستان سعودی، قطر و ترکیه وجود داشت، الان چه وضعی دارد و به چه سرنوشتی دچار شد؟ این ائتلاف اکنون به تاریخ پیوسته است، کجاست ابتکارهای دولت‌های اروپایی و آنچه به زعم خود «دوستان ملت سوریه» می‌خواندند؟ کجاست کنفرانس‌هاو همایش‌هایی که وزیران خارجه عرب و شورای امنیت به آن دعوت می‌شدند؟ دیگر هیچ خبری از این مسائل نیست، معتقدم اهداف استراتژیک ائتلاف جنگ‌افروزان کاملا شکست خورده است.

وی افزود : به همین سبب، ما اکنون در لحظه‌ای قرار داریم که به اعتقاد من کاملا متفاوت از گذشته است و هیچ یک از دولت‌های ائتلاف جنگ افروزان نمی‌تواند با این خشونت بیش از اندازه مقابله کند و فقط ائتلاف مقاومت می‌‌تواند این سرزمین را پاکسازی کرده و پیکره تروریسم را متلاشی کند که این مسئله نه تنها به نفع کشور سوریه یا همپیمانانش بلکه به نفع منطقه‌ای و نظام بین الملل هم هست.

نماینده پارلمان سوریه درباره رابطه روسیه و آمریکا در خصوص بحران سوریه و اظهارات برخی به اینکه تغییر در مواضع آمریکا در قبال سوریه در پی نشست اخیر میان پوتین و ترامپ صورت گرفته است، به خبرنگار تسنیم گفت: معتقدم این تغییر و دگرگونی در مواضع در ماه‌های پایانی دوران ریاست جمهوری اوباما صورت گرفت و هنگامی که ترامپ روی کار آمد، دولت جدید به نوعی و به اجبار این تغییر را تکمیل می‌کند، این تغییر موضع نتیجه مسائل وجدان و اخلاق و موعظه نیست که برخی تصور می‌کنند اینگونه آن را القا کنند، بلکه جنگی که به راه افتاد را آمریکا فرماندهی کرد، آمریکا نتوانست به هیچ یک از اهداف خود از این تجاوز دست یابد، بلکه به نوعی به ویژه در اواخر ریاست جمهوری اوباما از مواضع خود برگشت.

العبود اظهار داشت : ما اکنون در دوران ترامپ قرار داریم که دولت وی برای خروج از حالت درگیری در سطح منطقه‌ای تلاش می‌کند و رهبری روسیه هم به نوعی به آن کمک می‌کند، در نتیجه اعتقادی به اینکه دیدار اخیر ترامپ و پوتین سبب وقوع این تحولات شد، ندارم، بلک نهادهایی در این راستا فعالیت می‌کنند نه اشخاص.

نماینده پارلمان سوریه درباره روابط متزلزل میان برخی دولت‌ها و معارضان سوری خارج‌نشین همچون اعلام کاهش حمایت قطر از ائتلاف معارضان و اعلام فرانسه مبنی بر اینکه دفاتر ائتلاف را در کشور خود خواهد بست، به خبرنگار تسنیم گفت : هنگامی که از عناوین بزرگ و گسست‌ها و شکاف‌ها حرف می‌زنیم،‌در حقیقت از شکست اهداف دولت آمریکا سخن می‌گوییم، آنچه در سطح قطری و سعودی رخ داده ناشی از شکست این اهدافی است که آمریکا برای رسیدن به آن تلاش می‌کرد، طی روزهای آینده شاهد گسست‌ها و مواضع جدی‌تر هستیم و برخی از صحنه عقب‌نشینی خواهند کرد و برخی کاملا از صحنه حذف خواهند شد،‌برخی بر روی برخی اسامی خط قرمز خواهند کشید که در رسانه‌ها اعلام خواهد شد،‌زیرا همه این طرف‌ها،طرف‌های همسان و مانند دولت سوریه نبودند. قبلا درباره تفاوت میان ابزار و طرف حرف زدم، این ابزارها را طرف‌های متجاوز مورد استفاده قرار می‌دهند و هنگامی که متجاوزان و اهدافشان شکست خوردند، این ابزارها به باری بر دوش اربابانشان تبدیل می‌شوند و آن را به اولین ایستگاهی که ممکن است توقف کنند، پرتاب خواهند کرد.

انتهای پیام/

R36355/P36461/S8,90,94/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۹۷۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سید محسن حمزه‌لو اظهار کرد: طبق توافق انجام شده صدور پروانه ساختمانی برای قطعات تفکیکی اراضی موسوم به شهرک والدین شاهد بلامانع است.

وی ادامه داد: با واگذاری سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه مشکل ۳۲ ساله این تعاونی و تعداد هفت هزار خانوار از اعضای آن حل شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: اراضی مورد نیاز خدماتی، بهداشتی، درمانی، ورزشی و درمانی تامین شده است.

حمزه‌لو اضافه کرد: رسیدن به استانداردهای شهرسازی و توسعه زیرساخت های لازم در اولویت راه و شهرسازی بوده و این امر با جدیت دنبال می‌شود.

دیگر خبرها

  • یک خبر مهم ۳۳ میلیون دلاری برای کسانی  ارز دیجیتال دارند یا می خواهند داشته باشند
  • قزوین بارانی می‌شود
  • واگذاری سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه
  • یک احتمال بعید، ولی فوق‌العاده جذاب/ حساس‌ترین دربی تمام تاریخ در راه است؟
  • پیام معاون رئیسی به اسرائیل: اگر مرتکب خطا شوید، به شدت پاسخ خواهیم داد
  • ورود سامانه بارشی در هفته آینده
  • امام جمعه رشت: به زودی شاهد ‌اضمحلال اسرائیل خواهیم بود
  • نتانیاهو؛ آقای شکست
  • هرگونه حمله نظامی به ایران این ۳ جبهه را شله ور می کند!
  • پیش بینی هوای استان اردبیل طی روز‌های آینده