Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@20:09:00 GMT

از مشهد به 486 مقصد امکان سفر جاده‌ای وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۹۷۷۲۴

از مشهد به 486 مقصد امکان سفر جاده‌ای وجود دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: از مشهد به 486 مقصد امکان سفر جاده‌ای وجود دارد.

ابراهیم نصری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این تعداد مقصد، بدون احتساب مقاصد بین‌راهی است، به دلیل اینکه مشهد شهر زیارتی به‌شمار می‌رود از این شهر به کلیه مراکز استان و بسیاری از شهرستان‌های کشور امکان سفر جاده‌ای وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی یادآور شد: این مقاصد بیشتر شهرهای شرقی را تشکیل می‌دهند و امکان سفر به شهرهای غربی کشور مانند ارومیه، سنندج و ... محدودتر است، همچنین در ایام غیرپیک در رابطه با مقاصد بین راهی، هزینه مقصد بین‌راهی و نه کل مسیر از مسافران گرفته می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه در نوسازی ناوگان هیچ‌گونه محدودیتی برای دارندگان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای نداریم، افزود: باتوجه به اینکه با مازاد و فرسودگی ناوگان مواجه هستیم، سیاست ما نوسازی ناوگان بالای 35 سال و نه توسعه ناوگان است. در همین راستا به دارندگان ناوگان اتوبوسی تسهیلات مالی تا سقف 350 میلیون تومان، با کارمزد 10 درصد که مهلت بازپرداخت پنج ساله دارد پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: به دارندگان ناوگان مینی‌بوس تسهیلات تا سقف 120 میلیون تومان با کارمزد 6 درصد و مهلت بازپرداخت پنج ساله و رانندگان سواری جیلی که در جاده‌ها تردد می‌کنند تسهیلات تا سقف 45 میلیون تومان، کارمزد 6 درصد و با مهلت بازپرداخت 4 ساله داده می‌شود.

نصری درخصوص آموزش‌هایی که به رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای داده می‌شود، گفت: هشت نوع آموزش به رانندگان در 274 هزار ساعت سال گذشته داده شد که این آموزش‌ها در حوزه ایمنی، بهداشت و... بوده است. می‌توان میزان نارضایتی‌ها در این بخش را با فرودگاه مقایسه کرد که البته خیلی کمتر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه در شش ماه گذشته کارت هوشمند 286 راننده به مدت سه ماه توقیف شده است، اضافه کرد: به عنوان مثال در یک اتوبوس 27 مسافر با 27 سلیقه وجود دارد، یکی از مسافران علاقمند به دیدن فیلم و دیگری چنین تمایلی ندارد بنابراین رانندگان حمل و نقل جاده‌ای با اختلافاتی این‌چنینی مواجه هستتند اما در صورتی که به مسافران توهین شود، مسافر در مقصدی که مقرر بوده پیاده نشود و اجحاف در حق مسافران در رابطه با هزینه سفر صورت گیرد با رانندگان برخورد جدی می‌کنیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۹۷۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پرداخت تسهیلات ارزی واردات اتوبوس با نرخ سود ۹ درصد گفت:شرکت‌ها تا صبح فردا برای اعلام تعداد ناوگان وارداتی فرصت دارند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیدکمال هادیانفر یادآور شد: با تدابیر وزیر راه و شهرسازی و تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس برون‌شهری مبلغ 600 میلیون یورو و همچنین 4000 میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات با سود 9 درصد از محل منابع داخلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به شرکت‌ها و تعاونی‌های حمل‌ونقل مسافر برون شهری برای واردات ناوگان مورد نیاز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در فاز نخست 150 میلیون یورو برای واردات اتوبوس با عمر کمتر از 5 سال ( قیمت هر دستگاه تا 220 هزار دلار) در نظر گرفته شده است. متقاضیان واجد شرایط می‌توانند تا صبح  فردا شنبه 8 اردیبهشت، تعداد ناوگانی که امکان واردات دارند را به معاونت حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کنند.

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات

وی تاکید کرد: این یک فرصت استثنایی است که در اختیار بخش حمل‌ونقل عمومی برون شهری قرار گرفته که برای بهره‌مندی این بخش از فرصت پیش رو موانع از سوی وزیر راه و شهرسازی برطرف شده است و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهایت همکاری را به عمل می‌آورد.

به گزارش تسنیم، بر اساس دستورالعمل واردات اتوبوس از محل بند (ص) تبصره 7 قانون بودجه 1402 اولویت واردات اتوبوس با شرکت‌های حمل‌ونقلی یا کارگزارهای آنهاست.

شرکت‌های حمل‌ونقل باید تعهد دهند پس از تأیید تخصیص ارز در زمان حداکثر یک هفته‌ای نسبت به تهیه نقدینگی نهایی اقدام کنند. بدیهی است اگر این زمان افزایش یابد شرکت در لیست سیاه قرار گرفته و حداکثر تا یک سال آینده امکان واردات نخواهند داشت.

هر شرکت می‌تواند حداکثر 25 دستگاه اتوبوس وارد کند (مگر در شرایط خاص) لیکن اگر مشکل نقدینگی دارند باید همان ابتدا تعداد دقیق را مشخص کنند، در غیر این صورت حتی اگر بخشی از نقدینگی هم تأمین نشود در لیست سیاه قرار می‌گیرند.

شرکت‌ها تا رسیدن اتوبوس به سن 10 سالگی امکان فروش آنها را ندارند.

حداکثر پیمایش اتوبوس‌ها در سال در حوزه بین شهری باید 150 هزار کیلومتر باشد مگر اینکه با توجه به شرایط روز (مثل کرونا...) این مقدار توسط سازمان راهداری کاهش یابد.

واردکننده باید با شفاف سازی نرخ ارز تحت نظارت سازمان راهداری، حداکثر سه ماه پس از خرید اتوبوس، آن را با سود متعارف واگذار کند. بدیهی است در صورتی که خریدار وجود نداشته باشد امکان تطویل زمان از سوی سازمان راهداری  امکان پذیر خواهد بود..

شرایط تامین نقدینگی و مشخص کردن حداکثر تعداد (بند 3)، برای شرکت‌های وارد کننده نیز برقرار خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک | عملکرد کمیسیون تخلفات شرکتها، رانندگان و مالکین بخش حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس
  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است
  • سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد
  • سیلاب؛ قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • باران و لغزندگی جاده‌های گلستان
  • هوش مصنوعی به داد حیوانات در تصادفات جاده‌ای رسید
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است