Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) رسا نوشت: حجت الاسلام عبدالله کشمیری معاون طرح هجرت حوزه علمیه آل البیت(ع) بندر لنگه با تاکید بر بهره وری از ایام دهه ولایت و امامت در گسترش محافل قرآنی و بهره بردن این حیات معنوی در جامعه گفت: دهه امامت و ولایت بهترین فرصت در گسترش محافل و فرهنگ قرآنی است.

وی در ادامه با بیان اینکه دهه ولایت از زیباترین و معنوی ترین دهه های تاریخ مسلمانان است افزود: مسلمانان با بهره جستن از فضای معنوی این دهه با تمسک به کلام الله مجید، نهایت استفاده را از این دهه ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون طرح هجرت حوزه علمیه آل البیت(ع) بندر لنگه، دهه ولایت و امامت را عید بندگی و طاعت عنوان و تصریح کرد: انس و الفت با کلام الله مجید انسان را به سوی نور و هدایت رهنمون می سازد و باعث وحدت و انسجام در جامعه می شود.

حجت الاسلام کشمیری با با اشاره به نقش به دهه ولایت و امامت و ارتباط آن با محافل قرآنی در سعادت انسان گفت:‌ انس با قرآن و فراگیری آموزه های قرآنی وحدت و انسجام ملی را در پی دارد.

وی، انسجام، وحدت و یکدلی و همراهی در جامعه را نتیجه گسترش فرهنگ قرآنی به ویژه در دهه امامت و ولایت ذکر کرد و افزود:‌ از مؤلفه هایی که باعث رونق جامعه در تمامی ابعاد معنوی و اقتصادی و اجتماعی می شود وحدت و همدلی در فعالیت های متفاوت، انسجام و یکپارچگی در پرتو وحدت به وجود می آید.

معاون طرح هجرت حوزه علمیه آل البیت(ع) بندر لنگه ابراز داشت: وحدت از مؤلفه های ارزشمندی است هر جا انس و الفت با کلام الله بیشتر باشد به همان اندازه شاهد برکات آن در جامعه خواهیم بود، هر جا صوت قرآن به گوش برسد باعث به وجود آمدن وحدت و محو شدن آثار نفاق و دودستگی می شود.

کارشناس مسائل دینی و مذهبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سبک زندگی اسلامی و قرآنی در کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی تصریح کرد: قرآن تلاوت و کاربردی و همچنین نهادیه شدن مفاهیم آن در زندگی بشر بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی از بین می رود.

حجت الاسلام کشمیری همچنین گفت: آسیب های اجتماعی نتیجه کم و کاستی و نقص در زمینه های مختلف بوده و با توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی بسیاری از معضلات محو می شود.

وی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و لزوم اجرایی شدن این فریضه در جامعه افزود: دوام و قوام جوامع نیازمند پیروی از اصول و قوانین مشخص است، امر به معروف و نهی از منکر نیز به مثابه همین قوانین و فرامین است که پیروی از آن باعث وحدت و یکپارچگی در جامعه و از بین رفتن فقر و تبعیض در جامعه می شود.

معاون طرح هجرت حوزه علمیه آل البیت(ع) بندر لنگه در پایان گفت: بهره گیری از فضای معنوی دهه ولایت و امامت و طنین انداز شدن عطر قرآنی در جامعه باعث به وجود آمدن وحدت و انسجام در جامعه شده و آثار نفاق و تفرقه را ریشه کن می سازد، در راستای پیروی از الگو و سبک زندگی اسلامی به عنوان مولفه ارزشمند در حیات معنوی و مادی جامعه و امر به معروف و نهی منکر است که سعادت افراد و جامعه رقم می خورد و آن جامعه سربلند و پیروز است./۸۵۱/ت۳۰۲/خ

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۹۷۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ظرفیت شوراها برای پیشرفت چهارمحال و بختیاری استفاده شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نقش شورا پیوند میان مردم و حاکمیت است، گفت: باید از ظرفیت شوراها برای توسعه و پیشرفت استان استفاده کنیم.

غلامعلی حیدری ۱۳ اردیبهشت‌ماه در همایش شوراهای استان اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی شوراها شکل گرفتند، می‌توان گفت شوراهای شهر و روستا یکی از مردمی‌ترین ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

وی افزود: تقویت شوراها منجر به تقویت نظام جمهوری اسلامی می‌شود و بها دادن به شوراها در ساحت‌های مختلف بها دادن به مردم است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سفر اول و دوم رییس جمهور به استان نشان از این است که چهارمحال و بختیاری روی ریل توسعه قرار گرفته و مصوبات خوب و کاربردی در راستای توسعه و پیشرفت استان به تصویب رسیده است، از طرفی سفر اول ۲۵۰ مصوبه داشت که درصد بالایی از آنها اجرایی شد، همچنین سفر دوم به تخصیص اعتبارات و تکمیل پروژه‌ها بسیار کمک کرد به طوری که در سال گذشته ۱۱۳ درصد از اعتبارات سفر اول ابلاغ شد.

حیدری تصویب ۲۰ بهمن ماه به نام روز چهارمحال و بختیاری و برگزاری انتخابات پرشور، سالم، امن مجلس را از دیگر اتفاقات خوب سال گذشته بیان کرد و گفت: یکی از اقدامات امسال اقدام شجاعانه فرزندان قهرمان این مرز و بوم بود که رژیم صهیونیستی را تنبیه کردند، این موضوع بازتاب بالای بین‌المللی داشت و موجب انسجام و وحدت و چندین برابر شدن ضریب امنیت ملی کشور شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین اعتبار سفر در دولت سیزدهم به حوزه آب استان اختصاص یافت، بیان کرد: می‌توان گفت یکی از مباحث در زیرساخت‌های پیشرفت و توسعه آب است که با وحدت، همدلی، انسجام و با تصمیم انقلابی دولت این امر محقق شد، البته مردم از خدمتگزاران و مسئولانی که انتخاب می‌کنند انتظار دارند که با وحدت و همدلی دغدغه‌های استان را برطرف کنند، در حقیقت با ید واحده اتفاقات خوبی در استان در حال انجام است.

حیدری افزود: بعد از اختصاص بیشترین اعتبار در بحث آب بحث جاده بود که بیشتر پروژه‌های جاده شهری و روستایی فعال شده است، مثلا جاده شهرکرد_ شلمزار که به جاده مرگ معروف بود سال گذشته ۲۰ کیلومتر و امسال ۵ کیلومتر مابقی آن چهار بانده خواهد شد، برای محورهای دیگری همچون شهرکرد بروجن لردگان، سورشجان سودجان، شهرکرد_بن_لاران، شلمزار ناغان کارون چهار و بسیاری از محورهای مهم استان ماده ۲۳ گرفته شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: کمک شوراها برای مشارکت مردم و دعوت از سرمایه‌گذاران برای توسعه زیرساخت‌ها بسیار مهم است، برای خدمت به مردم با وحدت و همدلی لحظه‌ای غافل نخواهیم شد، قطعا با کمک شما شاهد تحول بزرگ، توسعه و پیشرفت در استان خواهیم بود، گرچه اقدامات بسیاری آغاز شده و باز هم مسائل دنبال می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • گسترش فرهنگ ایران زمین در پیوستگی ملی
  • از ظرفیت شوراها برای پیشرفت چهارمحال و بختیاری استفاده شود
  • دستگاه‌های مسوول در بندر شهید رجایی باید به وحدت رویه برسند
  • گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری
  • جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند/ ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق(ع)
  • بالندگی، تکاپو و رشد علمی و معنوی یک جامعه مدیون معلم است
  • احداث مسیرهای پل ولایت و پل ششم در مراحل پایانی
  • ظرفیت شهرهای خواهرخوانده در گسترش دیپلماسی فرهنگی در اصفهان
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد