Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارحوزه تئاترگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری دومین جشنواره پرده‌خوانی و نقالی غدیر (نقالان علوی)، امروز شنبه ۱۱ شهریور ماه با حضور قنبری مجری و کارشناس، داوود فتحعلی بیگی دبیر علمی، حسین عالم بخش دبیر اجرایی و اهالی رسانه در سالن کنفرانس حوزه هنری برگزار شد.

در آغاز، داوود فتحعلی‌بیگی گفت: سال‌هاست به عنوان کسی که در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت می‌کنم، اصرار دارم جشنواره‌هایی با مضمون زندگانی و اندیشه‌های بلند امام علی (ع) برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارها پیشنهاد مسابقات نمایشنامه‌نویسی براساس حکمت‌های نهج‌البلاغه را داده‌ام. این جشنواره در واقع در راستای اهداف ماست. ما نسبت به هنر نقالی توجه بسیاری داشتیم که این توجه موجب آن شده خیلی‌ها نسبت به جشنواره ابراز خوشحالی کنند. تا جایی که شاهد حضور جوانان و پیشکسوتان هستیم.

وی اظهار داشت: امیدواریم از منظرهای مختلف به سیره امام علی (ع) توجه شود. اگر امام علی (ع) را بیشتر بشناسیم، پیامبر اسلام را هم بهتر خواهیم شناخت. وقتی اندیشه امام علی (ع) را بهتر متوجه شویم، وسعت تفکر و اندیشه پیامبر را درک خواهیم کرد.

ادامه دارد/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۹۷۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین محفل پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی با عنوان "سلام امام مهربان" همراه با عرض ارادت شاعران به ساحت مقدس علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) و نکوداشت چهره برجسته شعر کودک و نوجوان؛ استاد جواد محقق در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی با عنوان "سلام امام مهربان" افزود: در روایات آمده است که هرجا نامه ائمه اطهار (ع) آورده شود همانجا حرم است و عرض ارادت به امام رضا (ع) و خادمی امام رئوف محدود به مکان نمی‌شود.

مسعود ویژه گفت: هر کس به طریقی می‌تواند محضر امام رضا (ع) خدمت کند حال با دمی یا دِرَمی؛ قدمی یا قلمی، که شعرا با قلم خود عرض ارادت دارند که بسیار ارزشمند است.

وی اظهار کرد: وجود شاعران گرانقدر و فعال در حوزه کودک و نوجوان در استان همدان مایه افتخار است که این شاعران عرض ارادت به ساحت امام رضا (ع) دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه امروز در جشنواره شعر رضوی سومین محفل شعر کودک و نوجوان رضوی نیز برگزار می‌شود، عنوان کرد: تلاش‌های همه جانبه برای برگزاری چنین جشنواره‌ای جای تجلیل دارد از همه افراد فعال در این عرصه قدردانی می‌کنم.

کد خبر 6096243

دیگر خبرها

  • امام صادق(ع) نهضت علمی بزرگی را در جهان اسلام پی‌ریخت
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • بزرگترین خدمت و جهاد خدمت به مردم است
  • تبیین و ترویج اندیشه های مهدوی در عصر شیخ الائمه
  • خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • اگر جامعه فرهنگی آگاه باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • محفل شعر ارادت رضوی در دزفول برگزار شد