Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-28@19:24:52 GMT

اختصاص اعتبار بیشتر برای فعالیت‌های راهداری

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۹۸۵۲۶

اختصاص اعتبار بیشتر برای فعالیت‌های راهداری

تین‌نیوز |

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان اردبیل خواستار اختصاص اعتباری مناسب از سوی فرمانداری‌های شهرستان‌ها برای فعالیتهای راهداری شد.

به گزارش ایسنا، علی رحمتی در نشستی با خبرنگاران بابیان این مطلب گفت: اعتبارات اختصاص یافته شده جوابگوی هزینه سوخت ماشین آلات این اداره کل نمی شود بطوریکه انتظار داریم با همکاری فرمانداران شهرستانها اعتبار لازم برای فعالیتهای راهداری در شهرستانها در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعتبار استانی در نظر گرفته شده در سال جاری را 240 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: سال گذشته یکصد میلیارد ریال اعتبار استانی برای این اداره کل در نظر گرفته شده بود که فقط 20 درصد آن تخصیص یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان اردبیل با اشاره به اعتبارات استانی این اداره افزود: اعتبار سازمانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هم 481 میلیارد ریال است بطوریکه تمامی مبلغ این اعتبار تخصیص می یابد.

به گفته رحمتی با وجود تخصیص کم اعتبارات توانستیم با اخذ اعتبارات و کمک از سازمان مرکزی زمستان سال گذشته در بازگشایی راه‌های اصلی و روستایی موفق عمل کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه از هم اکنون اقدام به خرید و ذخیره سازی نمک و شن و تعمیر ماشین آلات سنگین و سبک راهداری برای زمستان کرده ایم، یادآور شد: نگهداری، ترمیم، روکش، خط کشی،علامت گذاری و بازگشایی راههای مواصلاتی استان بر عهده اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای است و به خاطر کوهستانی و برفگیر بودن و شرایط اقلیمی استان باید آماده گی مقابله با بحران احتمالی را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: 6 هزار و 371 کیلومتر حوزه استحفاظی استان اردبیل در حوزه راهداری است که بیش از چهار هزار کیلومتر آن مربوط به جاده‌های روستایی بطوریکه که نگهداری این راهها نیازمند اعتبارات بیشتری است.

رحمتی با اشاره به وضعیت این اداره کل بعد از ادغام راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: مسئولیت ۳۰۶ نفر نیرو، نگهداری جسم جاده، نگهداری رویه‌های شنی، نگهداری رویه‌های آسفالت، مرمت و نگهداری علائم به اضافه عملیات راهداری زمستانی به مجموعه حمل‌ونقل استان موکول شده است. بطوریکه در وضعیت فعلی ۱۵۷ نفر نیروی حجمی و فصلی وضعیت اشتغال مشخصی در این اداره ندارند و نیازمند حمایت مسئولین استانی است.

مدیرکل راهداری استان اردبیل از احداث ۳ پاسگاه بین‌راهی در جاده‌های استان اردبیل خبر داد و گفت: از روزهای آینده 15 دوربین ثبت تخلف سرعت در جاده‌های استان اردبیل آغاز به کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه این دوربین‌ها مجهز به ثبت لحظه‌ای سرعت و ثبت سرعت مابین دو دوربین هستند، خاطرنشان کرد: بیشتر دوربین‌های نصب شده در محور اردبیل سرچم و شمال استان اردبیل است.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۹۸۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره راهداری شهرستان خواف گفت: در پی شکسته شدن ۲ سد خاکی در زیر کوه قاین استان خراسان جنوبی و ورود سیلاب به روستاهای مرزی حوزه استحفاظی این اداره، شاهد مسدود شدن راه روستایی «چاه زول» در این منطقه بودیم.   علی جعفرنیا با اشاره به استقرار اکیپ گشت و ناوگان راهداری از ساعات اولیه وقوع سیلاب در منطقه افزود: از ساعات اولیه دیروز و با تلاش و همت بی وقفه راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خواف نسبت به لایروبی و بازگشایی راه روستایی چاه زول اقدام شد.   وی تصریح کرد: در راستای خدمت رسانی به روستاییان و تسهیل در عبور و مرور و ارتقاء ایمنی تردد کاربران جاده ای نسبت به نصب تابلو و علائم ایمنی و بارریزی «دستک ها» و آب بردگی های در این مسیر روستایی اقدام شد.   همچنین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در گزارشی از مسدود شدن جاده های روستایی چهارباغ، طاغون،خانلوق، اریه و دامنجان در شهرستان نیشابور بر اثر سیلاب روز جمعه خبر داد.   بر این اساس با تلاش راهداران اداره راهداری نیشابوردر کمترین زمان و با هدف خدمت رسانی به روستاییان و تامین ایمنی تردد، با بکارگیری یک دستگاه گریدر و سه نفر نیروی راهدار مسیرهای روستایی مزبور بازگشایی شد.   مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.   شهرستان نیشابور در دو بخش سرولایت و مرکزی دارای چهار شهر «بار»، «خور»، چکنه و نیشابور و با ۳۵۵ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.      

 

دیگر خبرها

  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • خط‌کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد
  • احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان