Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیرامون صحبت‌های دکتر یامین پور در مورد جوان انقلابی و وظایف او در قبال انقلاب؛

انقلاب اسلامی هر چقدر قدسی و آسمانی هم که باشد, اگر از آرمان ها و اهداف عالیه خود عدول کند, می بایست در مقابل انحرافش ایستاد و با صراحت از کاستی ها سخن گفت. اصلا مشکلی که امروز گریبان انقلاب را گرفته همین سکوت کردن ها و چشم بستن های افراطی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

گروه سیاسی: در یادداشت پیش رو که سید محسن عبداللهی پیرامون صحبت‌های دکتر یامین پور در مورد جوان انقلابی و وظایف او نگاشته، نگارنده معتقد است: جوان انقلابی باید بداند که باید به مثابه یک دیده بان هر نهاد و قوه ای و هر سازمان و ارگانی که در سیستم حاکمیت جمهوری اسلامی قرار دارد را پایش کند. آن نهاد باید بداند که دائما جوانانی دقیق بر روی کارهایشان نظارت دارند و اگر قدمی کج بگذارند, بلافاصله با آن ها مواجه خواهند شد.

به گزارش بولتن نیوز، متن این یادداشت به شرح زیر می باشد:

دکتر وحید یامین پور در یکی از برنامه های هفته گذشته برنامه جهان آرا که از شبکه افق پخش می شود, نکاتی را ذکر کردند که بسیار با اهمیت و راهگشا خواهند بود. ایشان در بخشی از صحبت های خود از این امر گفتند که جوان انقلابی نباید چنین ذهنیتی داشته باشد که از تمام اتفاقات جمهوری اسلامی دفاع کند. این موضوع بسیار مهم است معنی کلامی که ذکر شد, درک شود. شاید بعضی از جوانان انقلابی و حزب اللهی بگویند که سخن ایشان اشتباه است و انقلاب اسلامی شانی بالاتر از این دارد که کسی بخواهد انتقادی نسبت به آن مطرح کند.

البته مشکل از برداشت آن جوان انقلابی است اما مشکل اصلی آن فردی است که تفکری غلط را در ذهن جوان ما گنجانده است. انقلاب اسلامی هر چقدر قدسی و آسمانی هم که باشد, اگر از آرمان ها و اهداف عالیه خود عدول کند, می بایست در مقابل انحرافش ایستاد و با صراحت از کاستی ها سخن گفت. اصلا مشکلی که امروز گریبان انقلاب را گرفته همین سکوت کردن ها و چشم بستن های افراطی است.

تا زمانی که حقایق از زبان فرد انقلابی خارج نشود, اصلاحی صورت نخواهد گرفت و فاصله بین مردم و حاکمیت روز به روز بیشتر خواهد شد تا در نهایت اتفاقی ناخوشایند رخ دهد. زمانی که فریاد اختلاس و حقوق نجومی از زمین و زمان بلند بود, عده ای جماعت حزب اللهی دم برآوردند که اگر چنان شده است در بوق و کرنا نکنید چون آبروی انقلاب می رود. این حرف خود آبروی انقلاب و انقلابی را می برد. فرد انقلابی در مقابل کژی ها سکوت نمی کند و فریاد بر می آورد که چرا اختلاس.

فرد انقلابی قبل از این که برای استادیوم نرفتن بانوان امضا جمع کند و علیه حضور زنان در سالن ها و استادیوم های ورزشی تجمع برگزار نماید, باید فریاد عدالت خواهی خود را بلند کند که چرا به حقوق های نجومی پرداخته نشد. باید برود و موضوع مطالبه خود را عوض کند. استادیوم رفتن و نرفتن بانوان موضوع حیاتی و مهم کلیت جامعه ما نیست هر چند که آن هم امری است قابل توجه اما اگر با همین دزدی ها یک دو ریالی از بیت المال هدر برود, می شود بر هم زننده حس اطمینان مردم به جمهوری اسلامی.

جوان انقلابی باید بداند که باید به مثابه یک دیده بان هر نهاد و قوه ای و هر سازمان و ارگانی که در سیستم حاکمیت جمهوری اسلامی قرار دارد را پایش کند. آن نهاد باید بداند که دائما جوانانی دقیق بر روی کارهایشان نظارت دارند و اگر قدمی کج بگذارند, بلافاصله با آن ها مواجه خواهند شد. در واقع جوان انقلابی باید بین انقلاب و آرمان ها و ارزش هایش با افراد و عملکرد ها و نتایج کارها تفکیک بگذارد تا بتواند با ایستادن در مقابل کژی ها از اصل انقلاب دفاع کند.

به واقع دفاع از انقلاب و انقلابی گری به این معناست که در مقابل هر آن چه که به اصل انقلاب و آرمان هایش ضربه می زند و تصویر بدی از آن در اذهان جامعه ایجاد می کند, بایستد. جوان انقلابی باید بداند انقلاب اتفاقا نیازمند مدافعانی چون آن هاست اما دفاعی درست و با شناخت و نه از روی تعصب. دقت بر روی این موضوع می تواند راهگشا باشد.

بارها شاهد بوده ایم که جوان انقلابی به جای این که در مقابل فساد موضع بگیرد, در مقابل فردی موضع گرفته است که فساد را افشا کرده است زیرا این افشاگری به انقلاب و تصویر آن ضربه می زند و موجب سواستفاده ضد انقلاب و دشمنان می شود. برداشتی کاملا غلط از انقلابی گری که اتفاقا همین برداشت موجب مفاسد گسترده در کشور گشته است. اگر اولین کسانی که با فریاد زدن ناهنجاری ها از انقلاب دفاع می کردند و حیثیتش را حفظ می کردند, جماعت انقلابی و حزب اللهی بودند این حجم از فساد در جامعه ایجاد نمی شد که امروز عده ای با یک ژست مسخره از خود نظریه صادر کنند که دیدید انقلاب هیچ چیزی نداشت و دین و سیاست با هم جمع شوند چنین می شود و چنان! بله عزیزان! نتیجه سکوت ها و عدم شناخت وظایف انقلابی می شود همین حرف ها.

اتفاقا انقلابی گری یعنی بازخواست کردن کسانی که در جهت ارزش های انقلاب حرکت نمی کنند. دفاع از انقلاب با دعوت به سکوت و ایستادن در مقابل انتقادات به حق افراد یک جا جمع نمی شوند. اگر کسی این چنین گفت باید دانست که نه انقلابی است و نه انقلاب را می شناسد. یک انقلابی مطالبه گر است و در برابر نادرستی ها سکوت نمی کند. بلکه در جهت اصلاح امور حرکت می کند و با تلاش خود از انقلاب دفاع می کند. انقلاب به فرد ساکن و ساکت احتیاج ندارد. انقلاب به افرادی نیاز دارد که ارزش هایش را بشناسند و برای حفظ آن ها تلاش کنند و فریاد بزنند و حتی خون بدهند.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۹۹۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی

 

سرهنگ مهجوری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و سالروز شهادت استاد مطهری از مربیان عقیدتی سیاسی، هادیان سیاسی، مدیران برتر عقیدتی نظارت ومدیران شعب عقیدتی سیاسی تجلیل شد.

آیت الله عباسی منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم به تبیین نقش عقیدتی سیاسی در نشر ارزش‌های اسلامی و گسترش مفاهیم و اصول انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در گام دوم انقلاب مربیان عقیدتی سیاسی برای تبیین دست آورد‌های پرشمار انقلاب بخصوص برای نسل جوان رسالت سنگینی برعهده دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • تشخیص بدعت و انحرافات، ویژگی ممتاز یک معلم
  • دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین
  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • جوان کاشمری چطور از دختران جوان در برابر ۲ مزاحم دفاع کرد| ضربه چاقو فقط ۲ میلی متر با شاهرگ علی فاصله داشت | ۲ شرور مست و سابقه‌دار بودند