Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش با بیان اینکه قابلیت کشف موشک ‌های بالستیک با بُرد بلند را داریم، گفت: توانایی انهدام این موشک‌ها را نیز داریم.امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در گفت‌وگویی در خصوص توانمندی این قرارگاه برای مقابله با موشک‌های بالستیک اظهار داشت: در رزمایش «دماوند» موشک بُرد بلند و دارای سرعت بالا را با موشک پدافندی مورد اصابت قرار دادیم که نشان دهنده توانمندی ما در انهدام موشک‌های بالستیک و بُرد بلند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در حال حاضر با رادارهای رزونانس قدرت کشف موشک‌های بالستیک را داریم و پس از کشف می‌توانیم به راحتی موشک‌ها را منهدم کنیم.

امیر سرتیپ اسماعیلی ادامه داد: اگر کسی بخواهد با موشک بُرد بلند بالستیک علیه ما اقدام کند، طبعا ما با تمام ظرفیت علیه آن اقدام خواهیم کرد.

وی در خصوص اقدام متقابل و پاسخگویی به دشمن متجاوز گفت: دشمن در صورت انجام هر اقدامی، پاسخ محکمی دریافت خواهد کرد.

وی همچنین در گفت و گویی که به مناسبت دهم شهریور روز پدافند هوایی با رادیو ایران داشت، گفت: به واسطه اقتدار پدافند هوایی در برقراری امنیت آسمان کشور،سازمان بین المللی هوانوردی جهان

«ایکائو »در تیرماه سال ۱۳۹۳ آسمان ایران را امن ترین آسمان منطقه خاورمیانه دانست.

امیر سرتیپ اسماعیلی گفت: امروزه به جز پروازهای هواپیماهای داخلی،جنگنده های نیروهای مسلح کشور،بالگردهای نظامی و فوریت های پزشکی، قریب به ۱۷۰۰ پرواز تجاری از طریق آسمان کشور انجام می شود که برقراری این امنیت در شبکه یکپارچه پدافند و با تلاش کارکنان خدوم این قرارگاه به صورت شبانه روزی انجام می شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی،واژه «لبه فناوری »در پدافند را یک واژه ثابت شده عنوان کرد و گفت: امروز ما به واسطه همت جوانانمان در قرارگاه پدافند هوایی، صنعت دفاعی ودانشگاه ها، جزو ۶ کشور برتر دنیا در ساخت رادار هستیم و توانسته‌ایم موشک‌های هوشمند و رادارهای پیشرفته ای را تولید و در بحث دفاع هوایی به کار بگیریم واز این طریق لبه فناوری دنیا را با لبه خودمان خودمان منعطف و منطبق کنیم وابتکار عمل را در دست گیریم.

سرتیپ اسماعیلی در بخش دیگری از این گفت و گو گفت: امروز به دلیل پایگاه های نظامی کشورهای فرامتطقه ای در اطراف ما تهدیدهای پیرامونمان ۳۶۰ درجه است و ما ضمن هوشیاری کامل توانسته ایم سامانه های پدافندی خود را سه برابر افزایش دهیم.

وی سامانه های سماء،بصیر،سمیع،صامت وعروج را از مهم ترین سامانه های به روز و پیشرفته پدافند هوایی دانست و گفت: موفق شده ایم در این زمینه رادارهایی را تولید کنیم که نفس دشمن را حس کنیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانیا(ص) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام ایران اسلامی به ویژه شهدای پدافند گفت: قرارگاه پدافند، امروز جوانترین و نوپاترین یکان نیروهای مسلح به شمار می آید و توانسته ایم پله های ترقی که پیشکسوتانمان بعنوان میراث برایمان به یادگار گذاشته اند را ارتقاء ببخشیم وامید داریم که حتما لقبی که فرماندهی معظم کل قوا(مد ظله العالی) دادند و فرمودند پدافند در اولویت است را به طور کامل معنا ببخشیم.

وی افزود: ما با همکاری همه نیروهای مسلح تحت عنوان پدافند یکپارچه توانسته ایم از ۴۰۰ نقطه پدافندی به ۳۷۰۰ نقطه خودمان را ارتقاء دهیم.

امیر سرتیپ اسماعیلی در پایان شهادت طلبی جوانان و حضور ولایت فقیه را لنگرگاه ایران اسلامی دانست و گفت: با تمام توان درسی را که شهدا و ایثارگرانمان در طول هشت سال دفاع مقدس به دشمن دادند را محکمتر از گذشته به آنها خواهیم داد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۹۹۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران

اندیشکده شورای آتلانتیک معتقد است حمله بی‌سابقه ۱۴ آوریل ایران به خاک اسرائیل یک تیر هشدار بود و نشان می‌دهد که تهران به رغم نداشتن نیروی هوایی مدرن توانایی ضربه زدن به اسرائیل را دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اندیشکده شورای آتلانتیک در یکی از تازه‌ترین تحلیل‌های خود در مورد واکنش نظامی هفته گذشته تهران با بیان اینکه روزگاری ایران در عرصه صنعت نظامی هوایی ضعیف بود اما اکنون پیشرفت چشمگیری داشته و در اوج به سر می‌برد نوشت: حمله بی‌سابقه ۱۴ آوریل ایران به اسرائیل یک تیر اخطار بود. این واکنش نشان می‌دهد که تهران به‌رغم نداشتن نیروی هوایی مدرن ظرفیت بالقوه‌ای برای ضربه زدن به اسرائیل و مقابله با برتری هوایی آن را دارد.

این اتاق فکر آمریکایی در ادامه آورده است حمله مستقیم هوایی ایران به خاک اسرائیل نقطه عطفی در شرایط امنیتی رو به وخامت منطقه بود. اگرچه حمله اخیر نکته جدیدی را در مورد توانایی‌های نظامی ایران فاش نکرد اما ظرفیت‌های خطرناک ایران در بهره برداری از فقدان عمق استراتژیک اسرائیل را نشان داد.

این گزارش با بیان اینکه حمله ایران، اسرائیل را به تجدیدنظر در محاسباتش در مورد ایران وادار می‌کند، افزود: برخی تحلیلگران سیاست خارجی، نوع واکنش ایران در پاسخ دادن به حمله اسرائیل به کنسولگری در دمشق را دارای بازخوردهای منفی برای تهران توصیف می‌کردند اما جمهوری اسلامی و رهبر آن آیت الله علی خامنه‌ای این امر را از دیدگاهی متفاوت مشاهده و ارزیابی می‌کردند.

نویسنده گزارش با تکرار ادعاهای رسانه‌های صهیونیست در مورد مقابله و همکاری غرب در کنار اسرائیل با موشک‌ها و پهپادهای ایرانی مدعی شد که حمله ایران آسیب زیرساختی قابل توجهی را به دنبال نداشت. با این حال شورای آتلانتیک با بیان اینکه ممکن است همه این اقدامات از روی برنامه‌ریزی انجام شده باشد، اذعان کرد اگر سه هزار یا ۳۰ هزار موشک و پهپاد بدون اخطار قبلی به سمت اسرائیل پرتاب شوند، مقابله با آن‌ها بسیار سخت خواهد بود.

این در حالی است که بر اساس برخی اطلاعات، گفته می‌شود حزب الله لبنان که اصلی‌ترین متحد ایران است، زرادخانه‌ای متشکل از ۱۵۰ هزار راکت و موشک در اختیار دارد.

این مرکز پژوهشی آمریکا، نیروی هوایی را پاشنه آشیل امنیتی ایران از زمان جنگ هشت ساله ایران و عراق (۱۹۸۰-۱۹۸۸) دانست و اعلام کرد که پس از آن جنگ، ایران برای تقویت توان هوایی خود تلاش کرد و در کنار آن بخش عمده‌ای از منابع خود را در زمینه توسعه برنامه موشکی بالستیک و پهپاد رزمی سرمایه گذاری کرد. ایران به دلیل آنکه سال‌ها با محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل درگیر بود، پیوسته سعی کرد تا برد و دقت موشک و پهپادهای خود را افزایش دهد و در این مسیر موفق شد قابلیت موشکی و پهپادی خود را به این سطح بالا ارتقا دهد.

کد خبر 748161

دیگر خبرها

  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج
  • دشمن دست به خطایی بزند نمونه دیگری از موشک‌ها و پهپادها به سمتشان شلیک خواهد شد
  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک: ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک : ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • مخالفت یونان با تامین سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین
  • یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد
  • اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد