Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیأت مدیره انجمن علمی شنوایی شناسان ایران با بیان اینکه ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک باید توسط شنوایی شناس انجام شود، گفت: بر اساس رأی دیوان عدالت، ارزیابی شنوایی توسط افراد غیر شنوایی شناس غیر قانونی است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی انجمن علمی شنوایی شناسان ایران؛ دکتر علی رضی پور جویباری در جلسه نمایندگان شعب استانی انجمن علمی شنوایی شناسان در تهران، افزود: دو دغدغه اصلی شنوایی شناسان جوان و نو دانش آموخته، دخالت افراد غیر شنوایی شناس به این حرفه و نبود پوشش بیمه‌ای خدمات شنوایی شناسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مورد اول با رأی دیوان عدالت اداری و اجرایی شدن آن با همکاری معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و سازمان نظام پزشکی حل خواهد شد و در مورد دوم امید است با مکاتبات صورت گرفته با مسؤولان بیمه سلامت و همچنین حمایت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، امیدواریم این مشکل هم در دوره وزارت دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی حل شود و جامعه شنوایی شناس و بیماران بتوانند از پوشش خدمات بیمه‌ای برخوردار شوند.
رضی پورجویباری ادامه داد: سال ۹۳ مدیرکل حوزه اعتبار بخشی وزارت بهداشت بخشنامه‌ای صادر و آن را به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده بود و این بخشنامه جنبه آمرانه داشت و مغایر قانون بود، که در جلسه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مطرح و بخشنامه مغایر با قانون تشخیص داده و ابطال شد.
وی با عنوان این مطلب که رأی هیأت عمومی دیوان عدالت به منزله قانون بوده و برای تمامی دستگاه‌های اجرایی لازم الاجرا است، گفت: از این پس پزشکان عمومی،‌ای ان تی و طب کار حق تجهیز مطب خود به تجهیزات شنوایی سنجی را ندارند و نیاز است معاونان درمان و بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به این مهم توجه و نسبت به اصلاح امور گذشته اقدام و در صدور مجوز جدید، مقررات قانونی و رأی دیوان را رعایت کنند.
عضو هیأت مدیره انجمن علمی شنوایی شناسی ایران، افزود: با این رأی، ورود افراد غیر شنوایی شناس به حیطه کاری شنوایی شناس‌ها خاتمه داده شد و اگر در جایی از کشور افراد غیر مرتبط خدمات شنوایی همانند ارزیابی شنوایی، تجویز، تنظیم و ارائه سمعک انجام می‌دهند باید جمع آوری و پلمپ شود، زیرا به موجب قانون اینگونه خدمات در انحصار دانش آموخته رشته شنوایی شناسی است.
رضی پور جویباری ادامه داد: اگر یک متخصص طب کار و یا گوش و حلق و بینی در قالب مطب خود بخواهد خدمات شنوایی ارائه دهد از این پس باید به طور حتم از شنوایی شناس پروانه دار استفاده کند.
وی افزود: انجام، تفسیر و ارزیابی شنوایی و تجویز و ارائه سمعک به موجب قانون فقط توسط شنوایی شناس باید انجام شود بنابراین بخشنامه بیمه سلامت در خصوص چگونگی پرداخت هزینه سمعک به بیماران در بخشی از مفاد بخشنامه به جایگاه قانونی و انحصاری دانش آموخته رشته شنوایی شناسی در تجویز و ارائه سمعک به بیماران توجه نشده و مغایر با قانون است.
رضی پورجویباری گفت: انجمن علمی شنوایی شناسان ایران طی نامه‌ای به مدیریت بیمه سلامت در خواست اصلاح آن را داشته است که امیدواریم با رویکرد مثبت وزیر بهداشت و ریاست بیمه سلامت مشکل پوشش بیمه خدمات شنوایی شناسی و اصلاح بخشنامه چگونگی پرداخت هزینه سمعک که موجب سرگردانی و تحمیل هزینه مضاعف به بیماران و اخلال در فرآیند خدمات به مددجویان شده است، حل شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۹۹۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این شرکت ها در دادگاه استیناف منطقه کلمبیا شکایت خود را ثبت کرده و مدعی شده اند قانون مذکور، قانون اساسی این کشور را درباره آزادی بیان نقض می کند. در ۲۴ آوریل جوبایدن رییس جمهور آمریکا این قانون را امضا کرد که طبق آن بایت دنس تا ۱۹ ژانویه فرصت دارد تیک تاک را بفروشد یا با ممنوعیت در این کشور روبرو خواهد شد.

شرکت های مذکور در شکایت خود نوشته اند: برای نخستین بار در تاریخ، کنگره آمریکا قانونی را اجرا کرده که مربوط به یک پلتفرم خاص است و آن را به طور دایمی و در سطح ملی ممنوع می کند.

در شکایت ذکر شده فرایند واگذاری نه از لحاظ فناوری و نه از لحاظ حقوقی به سادگی امکانپذیر نیست. بی شک این قانون تیک تاک را تا ۱۹ ژانویه ۲۰۲۵ میلادی وادار به تعطیلی می کند و ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی که از پلتفرم برای برقراری ارتباط استفاده می کنند را ساکت می کند.

کاخ سفید اعلام کرد به دلایل امنیتی خواهان پایان یافتن مالکیت چین بر این اپ و نه ممنوعیت تیک تاک است.

شکایت مذکور جدیدترین تحول در راستای تلاش های تیک تاک قبل از مسدود شدن اپ در آمریکا است. این درحالی است که شرکت هایی مانند اسنپ چت و متا سعی دارند از عدم قطعیت وضعیت تیک تاک بهره بگیرند و سهم این شرکت از تبلیغات آنلاین را بربایند.

کد خبر 6100070

دیگر خبرها

  • توزیع سمعک رایگان بین ناشنوایان تهران
  • جزئیات بخشنامه جدید مالیاتی برای ساماندهی قانون کولبری و ملوانی
  • تلاش جدید تیک‌تاک برای حفظ بقا
  • شکایت تیک‌تاک از دولت آمریکا
  • ادعای زلزله شناس هلندی؛ وقوع زلزله شدید در روزهای ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت
  • ادعای زلزله شناس هلندی؛ وقوع زلزله شدید بین روزهای ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت
  • تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
  • بایت‌دنس از قانون ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا شکایت کرد
  • شکایت تیک‌تاک و بایت دنس برای جلوگیری از فروش اجباری در آمریکا
  • چه عواملی در محیط کار استرس‌زا است؟