Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازایلام،معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام با بیان اینکه مراسم اختتامیه اولین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان کشور نیمه اول مهر ماه در دانشگاه ایلام برگزار خواهد شد، گفت: از مجموع 900 اثر ارسالی به دبیرخانه در مجموع 780 اثر داوری و 42 اثر برگزیده شدند.

محمدرضا شیرخانی امروز در نشست خبری با اشاره به برگزاری اولین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان کشور و انتخاب دانشگاه ایلام به عنوان دبیرخانه این سوگواره، اظهار کرد: اولین سوگواره ملی اربعین ویژه دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاهیان کشور از اربعین سال 95 در ایلام استارت خورد و پوستر و فراخوان آن در بین دانشگاه‌های کشور توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بعد از انجام فراخوان در بین دانشگاهیان کشور بیش از 900 اثر از آثار دانشجویان و کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاهیان کشور به دبیرخانه سوگواره اربعین در دانشگاه ایلام ارسال شد، افزود: از مجموع آثار دریافتی تعداد 780 اثر به هیئت داوران تحویل داده شد.

شیرخانی با اشاره به اینکه داوران این سوگواره در بخش‌های مختلف متشکل از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، شعرا، هنرمندان برجسته استانی و کشوری هستند که سابقه داوری در جشنواره‌های علمی دارند، تصریح کرد: مراسم اختتامیه اولین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان کشور قرار بود که اردیبهشت ماه امسال برگزار شود ولی به دلیل تقارن با انتخابات ریاست جمهوری و ماه مبارک رمضان به نیمه اول مهر ماه امسال موکول شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام به حضور مسئولان کشوری در مراسم اختتامیه این سوگواره اشاره و عنوان کرد: در روز اختتامیه سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان کشور در دانشگاه ایلام، جلسه ستاد ملی راهیان نور دانشگاهیان کشور و جلسه ستاد اربعین دانشگاهیان کشور در دانشگاه ایلام برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاهی از آثار ارسالی و برگزیده این سوگواره از برنامه‌های جانبی سوگواره اربعین دانشگاهیان کشور است، گفت: از 780 اثر قابل داوری در نهایت 42 اثر حائز رتبه و تعدادی هم قابل تقدیر شناخته شدند.

شیرخانی با اشاره به اینکه اولین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان کشور در 4 بخش برگزار شد، یادآور شد: بخش‌های پژوهشی، هنری، ادبی و مجازی از جمله بخش‌های این سوگواره هستند که بخش پژوهشی شامل کتاب، پایان‌نامه و مقاله، بخش هنری شامل عکس، پوستر، نقاشی، خطاطی، فیلم کوتاه، مستند و نماهنگ، بخش ادبی شامل داستان کوتاه، خاطره نویسی، دلنوشته و شعر و بخش مجازی نیز شامل نرم افزارهای کاربردی مجازی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام به برگزیده شدن دانشگاه ایلام در برگزاری اردوهای راهیان نور طی 3 سال گذشته اشاره و اظهار کرد: امسال قرارگاه راهیان نور دانشگاه ایلام نیز برگزیده کشوری شد.

انتهـای پیــام/ع

اختتامییه اولین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان در مهرماه

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۰۰۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مجدد کنکور در یک منطقه متاثر از وقوع سیل

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: در یک منطقه‌ای که به دلیل سیل مشکل پیش آمده بود کنکور را تکرار خواهیم کرد، نگران نباشند.

محمدعلی زلفی گل در بدو ورود به یاسوج در جمع خبرنگاران در خصوص خیزش دانشگاهیان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه افزود: وجدان بیدار دانشجویان و دانشگاهیان دنیا را که از مظلوم دفاع می‌کنند می‌ستایم از همه دانشگاهیان می‌خواهم در مقابل نسل‌کشی و درندگی و کشتن بانوان و کودکان فلسطینی حساسیت نشان دهند.
وی اظهارکرد: وقتی دانشگاهیان دنیا در مقابل این رژیم خونخوار و سفاک بایستند معادله تغییر خواهد کرد و دنیا بیشتر بیدار می‌شود، موضع‌گیری خواهد کرد و سازمان‌های بین‌المللی تصمیم جدی‌تری در این خصوص خواهند گرفت.
وزیر علوم خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم در خصوص جذب نخبگان کارهای مختلفی انجام شده است، با همکاری بنیاد ملی نخبگان آیین نامه جذب نخبگان را بعنوان اعضای هیئت علمی بازنگری کردیم.
زلفی گل تصریح کرد: از این به بعد نخبگانی که بنیاد ملی نخبگان معرفی می کند نیاز به شرکت در فراخوان های جذب هیئت علمی ندارند و مستقیما بعنوان هیئت علمی دانشگاه ها معرفی می شوند.
وی ادامه داد: با توافقنامه‌ای که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کردیم در سال گذشته یک هزار ۳۸۰ نفر از رتبه های کنکور بورسیه می شوند بخصوص المپیادی ها و دارای رتبه المپیاد در صورتی که در رشته‌های مرتبط درس بخوانند بعنوان عضو هیئت علمی جذب می شوند.
وزیر علوم عنوان کرد: بورسیه صنعت را برای اولین بار در دولت سیزدهم طراحی کردیم و سال گذشته و امسال در دفترچه کنکور نیز آمده است.
زلفی گل تاکید کرد: با اتاق بازرگانی جلساتی داشتیم تلاش کردیم از صنایع مختلف خواستیم برای بورسیه رتبه‌ های برتر و جذب نخبگان اقدام انجام دهند که این قشر نگران آینده خود نباشند و در کشور بمانند.
وی تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای ائتلافی را تشکیل داده که تکنسین برای واحدهای صنعتی تربیت کند، دانشگاه علمی کاربردی چندین هزار نفر را با تضمین اشتغال براساس نیاز صنایع مختلف آموزش می دهد.
وزیرعلوم اظهار کرد: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر سال دوبار کنکور برگزار می شود الحمدالله روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد برگزاری کنکور پنج زیر نظام مختلف بودیم.
زلفی گل افزود: در یک منطقه ای که بدلیل سیل مشکل پیش آمده بود کنکور را تکرار خواهیم کرد، نگران نباشند.
به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: چند مورد مشکلات و تخلفاتی در کنکور امسال داشتیم برخورد شد که به هیئت مرتبط خود معرفی می شوند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • ایلام میزبان جشن‌های دهه کرامت است
  • تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی
  • دانشگاهیان سراسر کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • بازداشت دانشگاهیان باطل السحر ادعای آزادی بیان در آمریکاست
  • برگزاری مجدد کنکور در منطقه سیل زده
  • برگزاری مجدد کنکور در یک منطقه متاثر از وقوع سیل
  • نراقی: فردا دانشجویان ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکا و اروپا تجمع می‌کنند