Web Analytics Made Easy - Statcounter

خیر شهریاری حمایت از ۹۰ کودک کمتر از شش سال دچار سوءتغذیه در شهرستان رباط کریم را برعهده گرفت.

به گزارش صدای ایران وحید بابالوئی خیر ۵۰ ساله شهریاری در گفتگو با خبرنگار سایت خبری کمیته امداد,گفت: سالهاست که در کار ساختمان سازی مشغول است.دو فرزند پسر ۲۰ساله و ۲۵ ساله دارد. پیش از این دو پسر برادر مرحومش با آنها زندگی می کردند اما اکنون آنها مستقل شده‌اند و تشکیل زندگی داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بابا لوئی درباره نحوه آشنایی و همکاری با کمیته امداد توضیح داد: پیش از این کمک به نیازمندان را به صورت پراکنده و از طریق معرفی دوستان و آشنایان انجام می‌دادم اما دوستانی که از نزدیک با من و فعالیت‌های من آشنا بودن پیشنهاد دادند این کمک‌ها را به صورت مستمر به ارگانی بدهم که با نیازمندان آشنایی دارد و آنها را شناسایی کرده است. این گونه بود که با کمیته امداد آشنا شدم.

وی افزود: پس از آشنایی با کمیته امداد در جریان وضعیت ۹۰ کودک تحت حمایت کمیته امداد رباط کریم قرار گرفتن که دچار سوء تغذیه هستند. تامین سبد غذایی مورد نیاز هر کدام از این کودکان ماهیانه ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان هزینه داردبنابراین تصمیم گرفتم تا حامی ۹۰ کودک مورد نظر شوم.

این خیر شهریاری گفت: خانواده‌ام انجام کارخیر را دوست دارند و با من همراه هستند. فرزندانم نیز با تعدادی از خانوادهای نیازمندان در ارتباط هستند و برای کمک به این خانواده‌ها در حد توان کاری انجام می‌دهند.

وی گفت: هر فردی به شکلی از کارهای خود لذت می‌برد؛ یک نفر با پولی که کمک می‌کند، دیگری با سفره ای که پهن می‌کند تا دیگران دور آن جمع شوند. کمک کردن متفاوت است و هر کسی با توجه به وسعش این کار را انجام می‌دهد و از انجام آن لذت می‌برد.

بابالویی در پایان گفت: هنوز کاری انجام نداده ام اما تا هر زمانی که خدا یاری کند دوست دارم در انجام کار خیر نقش داشته باشم و به نیازمندان کمک کنم تا دل آنها هم شاد شود.

فتح الله عزیزی، مدیرکمیته امداد شهرستان رباط کریم نیز با اشاره به اینکه شهرستان رباط کریم ۲۵۲ هزار نفر جمعت دارد، گفت: از این تعداد چهار هزار و ۳۰۰ نفر از خدمات کمیته امداد این شهرستان بهره مند هستند.

وی با اشاره به طرح حمایت از کودکان دچار سوءتغذیه با توزیع سبد غذایی گفت: سوءتغذیه کودکان یکی از مشکلاتی است که بسیاری از مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر با آن روبرو هستند از این‌ رو کمیته امداد توجه ویژه ای به این موضوع دارد.

وی افزود: آقای بابالویی دو ماه است همکاری خود را با کمیته امداد شهرستان رباط کریم آغاز کرده است. وی ماهیانه ۱۰ میلیون تومان برای تهیه سبد غدایی ۹۰ کودک کمتر از شش سال دچار سوءتغذیه این شهرستان واریز می‌کند؛ همچنین به مناسبت عید سعید قربان نیز پنج میلیون تومان برای تغذیه این تعداد کودک واریز کرد.

عزیزی با بیان اینکه با اجرای این طرحاز اختلال در رشد جسمی و تکامل مغزی و کاهش بهره هوشی این کودکان در آینده جلوگیری می‌شود افزود: طرح کمک به رفع سوءتغذیه کودکان کمتر از شش سال توسط این نهاد با هدف ارتقاء وضعیت تغذیه کودکان در خانوارهای نیازمند، افزایش آگاهی جامعه هدف در زمینهٔ تغذیه صحیح و رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، توسعه دانش و مهارت مادران در زمینهٔ الگوی تغذیه مناسب، تغذیه و رشد کودک در نظر گرفته ‌شده است.

مدیرکمیته امداد شهرستان رباط کریم با بیان اینکه شناسایی کودکان کمتر از شش سال دچار سوءتغذیه توسط خانه‌های بهداشت و با همکاری این نهاد در سطح شهرستان انجام می‌شود گفت: سبد غذایی ویژه کودکان کمتر از شش سال دچار سوء تغذیه شامل حبوبات، لبنیات، برنج، روغن، گوشت و تخم مرغ است که از طریق فروشگاه های طرف قرارداد کمیته امداد با ارئه کارت های بانکی که توسط کمیته امداد ماهیانه شارژ می شود توسط سرپرست خانوار تهیه می شود.

عزیزی با بیان اینکه خیران می‌توانند به منظور تأمین سبد غذایی مورد نیاز کودکان زیر شش سال دچار سوء تغذیه در طرح «همسفره» مشارکت کنندگفت: کمک خیران با توجه به توان آنها می‌تواند به صورت ماهیانه یا یک جا پرداخت شود.

وی اعلام کرد: خیران برای کمک به کودکان کمتر از شش سال دچار سوءتغذیه می‌توانند برای اهدای کمک های نقدی و غیرنقدی خود از طریق مراجعه به دفتر کمیته امداد شهرستان رباط کریم و یا شماره گیری تلفن ۰۲۱۵۶۲۱۴۵۵۵ اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۰۰۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی

احمد سالاری جائینی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: سال گذشته بیش از ۱۴ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان از محل اعتبارات کمیته امداد، بابت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار مددجو به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد.

وی اهداف از اجرای این طرح را کمک به توانمندی و افزایش روحیه‌ی اعتماد به نفس، امید به آینده‌، حفظ عزت نفس و منزلت اجتماعی و تامین هزینه‌های زندگی در دوران سالمندی و از کارافتادگی  این بانوان عنوان کرد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: با حمایت‌های کمیته امداد هرمزگان در سال گذشته ۲۵۳ بانوی سرپرست خانوار از بیمه‌شدگان توسط این نهاد، بازنشسته و در حال حاضر از خدمات مستمری سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

سالاری افزود: براساس قوانین و مقررات موجود تامین اجتماعی، زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بیمه‌های اجتماعی با حداقل سن ۵۵ سال به شرط دارا بودن ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه می‌توانند از مزایای بازنشستگی و از کارافتادگی سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • یونیسف: ۶۰۰ هزار کودک در رفح مصدوم، بیمار و دچار سوء تغذیه هستند
  • ۶۰۰ هزار کودک در رفح مصدوم، بیمار و دچار سوء تغذیه هستند
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است