Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@19:00:22 GMT

چالش حذف برچسب قیمت از روی کالاها

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۰۱۰۴۵

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، از بازگشت به سیستم سنتی فروش کالا و حذف برچسب قیمتی از روی محصولات انتقاد کرد.

خانه ملت:عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، از بازگشت به سیستم سنتی فروش کالا و حذف برچسب قیمتی از روی محصولات انتقاد کرد.سید حسن حسینی شاهرودی با اشاره به ابلاغیه دولت مبنی بر حذف قیمت از روی کالا، گفت:مسئولان وزارت صنعت باید در قبال حذف برچسب از روی کالا پاسخگو باشند، چرا که این اقدام هیچ مبنای علمی و عقلی ندارد و اکنون نیز دوران سنتی که مشتری وارد بقالی شده و از یک یا چند تعداد محدود کالای مشابه پیدا کند گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود:اکنون کالاهای مشابه بسیار زیادی در فروشگاه‌های بزرگ و بازار وجود دارند که هیچ شخصی حتی حسابدار و صندوق دار این مجموعه ها نیز نمی تواند پاسخگوی قیمت این همه کالا باشد.

برای ایجاد رقابت قیمت باید روی کالا درج شود

حسینی شاهرودی ادامه داد: مشتریان اگر بعد از خرید کالا از قیمت مطلع شوند، قدرت انتخاب از آنها گرفته می‌شود و به نوعی دیگر کالای رقابتی در کشور وجود ندارد، لذا حذف قیمت بسیار اشتباه بوده و مشکل را حل نمی کند.

وی یادآور شد:این روزها کالاها در فضای مجازی رسانه های داخلی و خارجی تبلیغات بیشتری دارند و این مبنای انتخاب مشتریان شده است، اگر می‌خواهیم رقابت ایجاد شود قیمت ها باید روی کالا درج شود.

وزارت صنعت باید پاسخگو ی حذف قیمت از روی کالا باشد

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه درج قیمت ها برای کالاها با کیفیت های مختلف الزامی است، افزود: در تمام نقاط دنیا درج قیمت روی کالا وجود دارد و این تصمیم دولت غیرکارشناسی بوده و وزارت صنعت باید در این زمینه پاسخگو باشد.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه برای ایجاد رقابت مصرف کننده باید قیمت کالا را ببیند و سایر کالاها مقایسه کند، تصریح کرد: فروشگاه‌های بزرگ و بازار کسب و کار را با چند بقالی سنتی زمان قدیم اشتباه گرفته است، چگونه مصرف کننده در فروشگاه‌های بزرگ که شخصی پاسخگوی قیمت نیست می خواهد قیمت کالاها را مقایسه و متناسب با قدرت خرید خود اجناس را خریداری کند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۰۱۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی سردار رادان از مجلس

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی پیام فرمانده کل فراجا پیرو تشکر از نمایندگان مجلس درباره صدور بیانیه حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب را قرائت کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت ) قوه مقننه گفت: سردار رادان، فرمانده کل فراجا طی پیامی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون فرهنگی و به ویژه از رئیس محترم و هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صدور بیانیه حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب تشکر کردند.

به گزارش تسنیم، روز گذشته پیام قدردانی نمایندگان از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب، قرائت شده بود.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • هیئت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم انتخاب شد
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • چرا این ماده غذایی کالا‌ی مورد علاقه سارقان است؟
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • قدردانی فرمانده کل انتظامی کشور از نمایندگان مجلس
  • قدردانی و تشکر سردار رادان از نمایندگان مجلس
  • قدردانی سردار رادان از مجلس
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟