Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:پنج مرکز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل در مرکز استان و شهرستان طبس فعالیت دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، نشست خبری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صبح امروز با موضوع مراکز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل صبح امروز در محل دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزارشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد دهقانی فیروزآبادی،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، در این نشست خبری از فعالیت پنج مرکز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل در مرکز استان و شهرستان طبس خبر داد.

وی افزود: این مراکز با هدف ارائه خدمات به بیماران بعد از مرخص شدن از بیمارستان وگذراندن دوره نقاهت در منزل راه اندازی شده و به همشهریان در مرکز استان و سایر شهرستانها خدمات دهی می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در چرخه نظام سلامت مراکز زیادی هستند که خدمات درمانی و مشاوره به سالمندان و بیماران می‌دهند و این برنامه از تیرماه سال 95 توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شد و بعد از آن مراکز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری آغاز به کار کرده اند.

دهقانی عنوان کرد: این مراکز در چهار چوب مشخصی و با داشتن نیروهای متخصص در زمینه ارائه خدمات با گرفتن مجوز از وزارت بهداشت کار خود را آغاز کرده و به بیماران و افرادی که به خدمات مشاوره ای و درمانی نیاز دارند خدمات داده و فعالیت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: تعرفه های خدماتی که این مراکز به بیماران می‌دهند بر اساس نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مشخص شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اذعان کرد:افرادی که می‌خواهند این مراکز را راه اندازی و مجوز بگیرند باید حتما پرستار باشند و اگر مدرکشان کارشناسی است باید حد اقل پنج سال کار بالینی کرده باشند و اگر مدرک دانشگاهی آنها کارشناسی ارشد و یا دکتری است باید حداقل دوسال کار بالینی کرده باشند که بتوانند مجوز راه اندازی این مراکز را دریافت کنند.

دهقانی ادامه داد: افراد متقاضی برای گرفتن مجوز جهت راه اندازی مراکز مشاوره علاوه بر مدرک دانشگاهی باید گواهی صلاحیت حرفه ای و پروانه سلامت روانی را داشته باشند و فقط صرف داشتن مدرک دانشگاهی قابل قبول نیست.

وی عنوان کرد: این مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری اهدافی دارند که شامل بهبود و ارتقاء بیمار و مددجو جهت سلامتی فرد، کاهش مدت زمان بستری شدن در بیمارستان،کاهش هزینه های اضافی، آرامش روانی برای خانواده ها و کاهش بار عفونت های بیمارستانی خواهد بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:این مراکز باید حتما با یک پزشک عمومی قرارداد داشته باشند و در صورت نیاز باید با پزشک متخصص برای همکاری هماهنگ شوند.

دهقانی اظهار کرد: تا کنون پنج مرکز مشاوره در قالب شرکت های خصوصی در استان فعالیت دارند که چهار مرکز در بیرجند و یک مرکز در شهرستان طبس فعال است.

وی عنوان کرد: به ازای هر 50 هزار نفر جمعیت، یک مرکز مشاوره و خدمات پرستاری راه اندازی می‌شود که در صورت نیاز برای مراکز زیر 50 هزار نفر جمعیت هم می‌توان مجوز راه اندازی دو مرکز را صادر کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در سایر شهرستانهای خراسان جنوبی نیاز به راه اندازی این مراکز را داریم که از افراد حقیقی و حقوقی که می‌توانند این مراکز را راه اندازی کنند می‌خواهیم جهت ثبت نام به دانشگاه علوم پزشکی مراجعه و سیر مراحل قانونی و اداری را طی کنند.

دهقانی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی هیچ تسهیلاتی به این مراکز نمی‌دهد و این افرار می‌توانند از طریق صنوق کار آفرینی تسهیلات دریافت کنند.

*اولین مرکز آمبولانس خصوصی در استان مجوز گرفت

غلامرضا ارجمندی، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این مراسم اظهار کرد:مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری که از دانشگاه علوم پزشکی مجوز گرفته اند با تبلیغاتی که در سطح بیمارستانها و خیابانهای شهر کرده اند تا حدودی برای مردم شناخته شده اند و ما می‌خواهیم از طریق رسانه ها این مراکز بیشتر معرفی شده و مردم و بیماران از این مراکز استفاده کنند.

وی افزود: بیمارستانها موظف هستند که با این مراکز قرارداد ببندند و اسامی این مراکز که خصوصی هم هستند در سایت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند وجود داشته و مردم جهت تماس و خدمات گرفتن از این مراکز می‌توانند به سایت دانشگاه مراجعه کنند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: قرارداد بستن بیمه ها با این مراکز هم در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که جهت کمتر شدن هزینه های خدمات دهی این مراکز بخشی از خدمات را بیمه تقبل کند.

ارجمندی خاطر نشان کرد: در شهرستانهای فردوس و قاین که جمعیت زیادی دارد هنوز شرکتی و یا شخصی برای راه اندازی این مراکز اعلام آمادگی نکرده است که این دو شهرستان با توجه به جمعیت بالا به این مراکز نیاز دارند.

وی عنوان کرد: چنانچه افرادی بدون مجوز فعالیت داشته باشند تخلف بوده و با آنها برخورد می‌شود که تا کنون دو مورد تخلف مشاهده و تذکرات لازم داده شده است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اذعان کرد: اگر شهروندان تخلفی مشاهده کردند می‌توانند به اداره پرستاری دانشگاه مراجعه کرده و شکایت خود را منتقل کنند.

ارجمندی با اشاره به اینکه پایگاه های 115 فعال در استان و مرکز استان برای بیماریهای مشخص و اورژانسی خدمات می‌دهند، گفت: اولین مرکز آمبولانس خصوصی در استان با دو دستگاه آمبولانس مجوزش را گرفته که برای جابجایی بیماران داخل شهر، استان و حتی خارج استان آماده است که 40 میلیون تومان برای تجهیز این آمبولانسها هزینه شده است.

زهرا فرج الله زاده، مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، نیز در این جلسه ضمن معرفی بیشتر این مراکز اظهار کرد: بیماران به سه روش می‌توانند از خدمات این مراکز استفاده کنند.

وی افزود: یکی از این روشها معرفی از طریق بیمارستان بعد از ترخیص بیمار توسط سر پرستار بخش با توجه به خدمات مورد نیاز به یکی از مراکز است روش دوم از طریق مراجعه بیمار به مطب پزشک و در صورت تشخیص پزشک جهت خدمات گرفتن بیمار از این مراکزکه معرفی می‌شوند و روش سوم هم خود شخص بیمار و یا اطرافیانش احساس کنند که بیمارشان به خدمات پرستاری نیاز دارد که اعضای خانواده نتوانند انجام دهند و باید از خدمات این مراکز استفاده کنند که به هر مرکزی که تمایل داشته باشند تماس گرفته و تقاضای همکاری می‌کنند.

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: سطح خدمات این مراکز از پیشگیری است تا آموزشهایی که باید از بیماریها پیشگیری شود و درمان، آموزش و مشاوره از مهمترین خدمات این مراکز است.

فرج الله زاده عنوان کرد: نظارت بر این مراکز بر عهده معاونت درمان و معاونت پرستاری بیمارستان است و عملکرد و ارزیابی این مراکز را هم دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بر عهده دارد.

وی خاطر نشان کرد: اگر شرکتی بخواهد مجوز راه اندازی این مراکز را بگیرد باید دو سوم اعضایش پرستار باشند و پرستار، بهیار، کمک پرستار و پزشک همکار عمومی به عنوان نیروهای این مراکز فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۰۱۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان‌ جنوبی از پرداخت بیش از ۱۰۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه صندوق امداد ولایت در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا گرامی‌نسب با اعلام این خبر اظهار داشت: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان خراسان جنوبی سال گذشته در مجموع 7 هزار و 159 فقره وام به میزان 105 میلیارد و 988 میلیون تومان به تفکیک 501 فقره تسهیلات به ارزش 17 میلیارد و 428 میلیون تومان در حوزه اشتغال و خودکفایی، و مبلغ 21 میلیارد و 827 میلیون تومان تسهیلات مسکن به یک هزار و 161 نفر پرداخت کرده است. 

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان‌ جنوبی گفت: علاوه بر این تسهیلات، 5 هزار و 147 فقره تسهیلات کارگشایی به مبلغ 61 میلیارد و 73 میلیون تومان و 350 فقره تسهیلات فرهنگی شامل کمک هزینه تحصیل دانشجویان به مبلغ 5 میلیارد و 660 میلیون تومان پرداخت شده است. 

وی ادامه داد: این صندوق با هدف تجمیع و مدیریت منابع مالی سازمانی و ظرفیت‌های مالی و اعتباری نیکوکاران از یک‌سو و گره‌گشایی از نیازمندی هموطنان از سوی دیگر گام در عرصه فعالیت پولی و مالی، با نیت غیرانتفاعی و خیرخواهانه گذاشته است و خیرین می‌توانند با افتتاح حساب قرض‌الحسنه در این صندوق علاوه بر برخورداری از اجر معنوی پرداخت تسهیلات به نیازمندان به کاهش صف انتظار اقشار آسیب‌پذیر در دریافت وام قرض‌الحسنه کمک کنند.

ارائه 13 هزار خدمت مشاوره تخصصی به مددجویان خراسان‌جنوبی 

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خراسان جنوبی نیز از ارائه بیش از 13 هزار خدمت مشاوره تخصصی به مددجویان استان در سال گذشته خبر داد. 

 جمشید سورگی گفت: بهره‌مندی همه اقشار جامعه تحت حمایت از  خدمات مشاوره‌ای یک ضرورت در رشد روانی و اجتماعی آنان است و  ارائه خدمات با کیفیت مشاوره‌ای  برای خانواده‌های تحت حمایت در اولویت برنامه‌های این نهاد  قرار دارد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: 7 مشاور همکار و 11 مشاور برون سپار، ارائه خدمات روانشناسی  و مشاوره‌ای به خانواده‌های تحت حمایت را برعهده دارند.

سورگی با بیان این‌که بیشترین مشکلات مراجعین حوزه مشاوره به ترتیب مربوط به مشکلات خانوادگی و زناشویی، ارتباطی و آموزشی است ادامه داد: در سال گذشته تعداد 13 هزار و 426  جلسه خدمت مشاوره در قالب مشاوره‌های فردی و گروهی  انجام شده است که از نتایج مثبت آن می‌توان به ازدواج مجدد 103 نفر از زنان مطلقه و فوت سرپرست حائز شرایط ازدواج مجدد اشاره کرد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل مشاوره درست و به‌هنگام در کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: 69 نفر از مددجویان درگیر آسیب اعتیاد پس از دریافت خدمات تخصصی مشاوره و ترغیب به ترک اعتیاد، به مراکز مربوطه معرفی و اکنون بهبود یافته و کماکان خدمات مشاوره‌ای را دریافت تا از بازگشت مجدد آنان به آسیب جلوگیری شود.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تمامی خدمات تخصصی مشاوره روانشناسی را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد