Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@07:25:42 GMT

خرمشهر از شهردار انتصابی به شهردار انتخابی رسید

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۰۱۶۳۵

خرمشهر از شهردار انتصابی به شهردار انتخابی رسید

خرمشهر - سرانجام شهر خرمشهر بعد از چند سال تجربه کردن شهردار انتصابی، امروز شهردار انتخابی خود از سوی اعضای شورای شهر را شناخت.

به گزارش خبرنگار مهر، مهر ماه سال ۱۳۹۴ بود که شورای شهر خرمشهر از سوی شورای حل اختلاف استان خوزستان منحل شد و در این مدت تا به امروز دو شهردار به نام محمد علی دوایی فر و عزیز ساعدی از سوی استاندار به عنوان شهردار خرمشهر منصوب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای حل اختلاف استان خوزستان، شورای شهر خرمشهر را در حالی منحل کرد که پس از استعفای «محمد حویزاوی» شهردار این شهر، اجماع برای انتخاب شهردار جدید حاصل نشد و همین مبنای اختلاف میان اعضای شورای شهر خرمشهر شد. از اواخر فروردین‌ماه ۱۳۹۴ و در حالی که «محمد حویزاوی» استعفای خود را اعلام کرد تا عصر یکم مهرماه همان سال که شورای حل اختلاف خوزستان آن هم به ریاست استاندار خوزستان تشکیل جلسه داد و این شورا را منحل کرد کمتر از ۶ ماه زمان برد.

امروز اما شورای شهر خرمشهر با انتخاب شهردار خود، بعد از دو شهردار انتصابی از سوی استاندار به شهردار انتخابی خود رسید تا زمام امور شهری خرمشهر به شهرداری که تحت نظارت شورای شهر فعالیت خواهد کرد، سپرده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین جلسه علنی شورای شهر خرمشهر پیش از ظهر امروز با دستور انتخاب شهردار، سرپرست شهرداری و خزانه دار شورای اسلامی شهر خرمشهر در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد.

در این جلسه که با حضور هر هفت نفر عضو شورا برگزار شد، «مسعود دشت بزرگ» با حداکثر آرا به عنوان شهردار و «منصور علوانی» نیز تا تایید حکم دشت بزرگ از سوی وزارت کشور به عنوان سرپرست شهرداری خرمشهر انتخاب شد. فاخر ربیعی فر نیز با رای قاطع خزانه دار شورای پنجم این شهر شد.

وحدت و تعامل خط مشی شورای پنجم

این جلسه با سخنان فاخر ربیعی فر رئیس سنی این شورا آغاز شد و تاکید بر وحدت و یکپارچی و تعامل محورهای اصلی سخنان وی بود.

ربیعی فر در این نشست با تاکید بر شورایی بودن آرا و تصمیم های اخذ شده در صحن شورای شهر خرمشهر اظهار کرد: این شورا کار خود را با حسن نیت آغاز کرد و پیش از آغاز کار نیز جلسات مختلفی با افراد تاثیر گذار شهری و نیروهای امنیتی داشته است.

وی افزود: شورا بدون افرادتاثیر گذار نمی تواند موفق باشد و از همه از جمله رسانه ها در خواست می شود درصدد ایجاد وحدت و برطرف کردن اختلاف ها باشند و با ارائه راهکار در کنار شورا باشند.

این عضو شورای اسلامی شهر خرمشهر با تاکید بر اینکه گزینه نهایی مدیریت شهری منتخب تمام اعضای شورا است، توضیح داد: لابیگری و ارائه پیشنهاد های متفاوت مخصوص شورای خاصی نیست و در سطح وسیع تر نیز وجود دارد اما نتیجه نهایی حاصل مشورت ها و اجتماع شورا است.

ربیعی فر در ادامه اظهار کرد: این شورا با کسی عهد اخوت نبسته است. انتخاب شهردار با توجه به صلاحیت است و اگر از شهردار منتخب توانایی و کارایی لازم دیده نشود با قاطعیت کنار گذاشته خواهد شد.

بزرگنمایی در برخی سوابق کاندیداها

امیر سامری دیگر عضو شورای شهر خرمشهر است که در صحن علنی مجلس سخن گفت. او علت غیبت خود در جلسه پیشین شورا که همراه با غیبت دو عضو دیگر نیز بود و منجر به از رسمیت افتادن آن جلسه شد را نبود دعوت رسمی و غیبت رئیس شورا اعلام کرد.

سامری همچنین به وجود مواردی بزرگنمایی ها در سوابق ارائه شده از سوی برخی گزینه های تصدی گری پست شهردار خرمشهر اشاره کرد و گفت: برخی سوابق ارئه شده واقعیت ندارد و اگر بنا باشد به کسی رای داده سود باید سوابق آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: اعضا شورای شهر امین مردم هستند و اگر قرار است نامزدی در مورد سوابق حقیقت را نگوید به شعور مردم خرمشهر توهین کرده است.

رئیس پنجمین شورای شهر خرمشهر نیز در ادامه به سخنان سامری اشاره کرد، برگزاری جلسات پیشین شورای شهر را یادآور و زمان مطرح کردن مواردی همچون ناصحیح بودن سوابق نامزدها را در جلسات گذشته دانست.

محمد جواد بچاری اظهار کرد: شورای شهر خرمشهر برای بررسی گزینه های داوطلب، حدود ۹ ساعت وقت صرف کرده است، تصمیم برای انتخاب سه گزینه پیشنهادی نیز از سوی اعضای شورا گرفته شده است که پایبندی به این تصمیم یا رد آن نیز در این جلسه بر عهده اعضای شوراست.

موسی مطوری جزیره یکی دیگر از هفت عضو شورای اسلامی شهر خرمشهر، نیز تصمیم شورا مبنی بر انتخاب از میان سه گزینه را خواسته ای معارف دانست و گفت: در شورای شهر کلانشهرهایی همچون شیراز و مشهد و تهران نیز توافق بر سر انتخاب شهردار از میان سه گزینه بوده است.

وی به در ادامه اعمال فشار و لابیگری برای انتخاب شهردار را پذیرفت و در ادامه تاکید کرد: شورای شهر خرمشهر با در نظر گرفتن اصل امانت داری، رای گیری و تصمیم گیری می کند.

در ادامه این جلسه رای گیری برای انتخاب شهردار آغاز شد که در نخستین رای گیری مقرر شد شهردار از میان ۱۱ کاندیدا پیشنهادی انتخاب شود.

در ادامه با شمارش آرا، دشت بزرگ با ۴ رای به عنوان شهردار انتخاب شد، منصور علوانی در سومین رای گیری با چهار رای به عنوان سرپرست سهرداری انتخاب شد. فاخر ربیعی نیز با کسب هفت رای شورا خزانه دار شورایرپنجم خرمشهر شد.

همچنین در این جلسه محمدجواد بچاری رئیس شورای شهر خرمشهر به عنوان سخنگوی این شورا نیز انتخاب و به اصحاب رسانه حاضر در جلسه معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر انتخاب شهردار خرمشهر پس از انحلال شورای چهارم توسط شورای نیابتی انجام گرفته بود که با روی کار آمدن شورای پنجم انتخاب شهردار در دستور کار. این شورا قرار گرفت و جلسه نخست انتخاب شورا به علت غیبت چهار تن از رسمیت افتاده بود که در دومین جلسه مجددا این موضوع دستور کار شورای پنجم قرار گرفت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۰۱۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی

به گزارش خبرآنلاین، تعدادی از اعضای شورای شهر تهران در آغاز سخنرانی شهردار تهران صحن علنی را ترک کردند و حدنصاب جلسه به ۱۳ عضو رسید.

به گزارش ایسنا، در جلسه صبح امروز شورای شهر محسن هرمزی معاون حمل و نقل شورای شهر تهران گزارشی از وضعیت حمل و نقل عمومی و ورود ناوگان جدید ارائه کرد که سوالاتی از سوی اعضای شورای شهر تهران مطرح شد و اعضای شورا در مورد چرایی عدم رویت قراردادها و نحوه ورود ناوگان سوالاتی را مطرح کردند.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر در واکنش به سوالات و اعتراضات اعضاء در مورد قراردادهای چین و نحوه ورود اتوبوس و واگن مترو، سایر اعضای شورا را به دینداری توصیه کرد.

وی با اشاره به اینکه عملکرد ۳۰ ماهه اول شهرداران در ادوار گذشته را بررسی کنید، تصریح کرد: عملکرد آقای احمدی نژاد و آقای قالیباف در ۳۰ ماهه مشخص است، آقای قالیباف ۱۲ سال شهردار تهران بودند آیا اقداماتی که انجام دادند همه در ۳۰ ماهه اول فعالیت‌شان بوده است؟ قرارداد چین یکی از بزرگ‌ترین قراردادهای تاریخ شهرداری است؛ اما دائم سرکوب می‌کنید، سوال من از همکاران در شورا این است آیا ابهاماتی که نسبت به قرارداد داشتید پیش از بیان در صحن شورا، به معاونت حمل و نقل گفته اید؟ آدمی معلوم الحال که وضعیت آن مشخص است حرفی را در فضای مجازی منتشر کرده، اگر خودمان را ید واحد با شهرداری ببینم، از شهرداری توضیح می‌خواهیم و اگر اشتباه کرده بودند توضیح بخواهیم. قطعا خود بنده اولین نفر هستم که از شهردار توضیح می‌خواهم اما اگر اشتباهی نبوده، چرا باید خودزنی کنیم؟ باید همه کمک کنیم این قرارداد به سرانجام برسد.

تعدادی از اعضای شورا همچون شربیانی، امانی، اقراریان، سروری و غیره درخواست پاسخگویی به جو ایجاد شده در شورای شهر را داشتند که مهدی چمران رئیس شورای شهر با تأکید بر این‌که باید سخنان و تذکرات پیرامون گزارش باشد و نباید اعضا جواب یکدیگر را بدهند و بر همین اساس اعضای شورای شهر به احترام چمران از بیان نظرات انتقادی خود پیرامون سخنان آخوندی عضو شورای شهر تهران اجتناب کردند.

در ادامه شهردار تهران که در جلسه حضور داشت خواستار پاسخگویی به اعضای شورای شهر شد که تعدادی از اعضای شورا عباسی، اقراریان، امانی، قائمی، تشکری هاشمی، نجفی و شربیانی جلسه را ترک کردند که شهردار تهران در واکنش به این رفتن گفت حرف درست زدید، بشینید و بشنوید که اعضای شورا جلسه را ترک کردند.

مهدی چمران همچنین در خلال پاسخ اعضا به یکدیگر پس از ارائه گزارش معاونت حمل و نقل شهرداری تهران و ایجاد تشنج در صحن شورای شهر تهران گفت: نباید اعضا جواب یکدیگر را بدهند. اگر می‌خواهید جواب یکدیگر را بدهید در اتاق‌هایتان بنشینید، خوش و بش کنید یا دعوا کنید و جواب یکدیگر را بدهید. این دوستان در صحن شورا ننشستند که شاهد پاسخ اعضا به یکدیگر باشند.

وی خطاب به شربیانی که قصد ارائه تذکر داشت، اظهار کرد: شما حق ندارید در مورد دیگران صحبت کنید. باید در مورد موضوعات حمل و نقلی صحبت کنید و در مورد موضوعات دیگر نباید صحبت کنید.

در ادامه شربیانی در وقت ارائه تذکر خود گفت: تقارن بسیار تلخی است که ریاست شورا اعلام کند شما نباید صحبت کنید. اصل شورا تضارب آراء است. اگر به عنوان رئیس می‌فرمایید من صحبت نکنم سکوت می‌کنم و تشکر می‌کنم.

در ادامه بار دیگر چمران خطاب به اعضای شورا گفت: شلوغ نکنید، هر چیزی در جای خود و به موقع خود درست است. اگر قرار باشد هر کسی پاسخ عضو دیگر را بدهد باید تا شب جواب یکدیگر را بدهیم. باید با هم مشورت درست انجام دهید.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر تنها در صحن علنی ۱۳ عضو شورا حضور دارند.

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900669

دیگر خبرها

  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد