Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-01@22:53:40 GMT

پژوهشگران حوزه اعتیاد تقدیر می شوند

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۰۱۷۱۴

پژوهشگران حوزه اعتیاد تقدیر می شوند


یازدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد از ۲۲ لغایت ۲۴ شهریور ۹۶ به همت دانشگاه علوم پزشکی ایران و سازمان بهزیستی، در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.

به گزارش بی‌باک، دکتر محسن روشن پژوه دبیر علمی یازدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد، محورهای این کنگره را شامل پیشگیری، درمان و بازتوانی، کاهش آسیب (زیانکاهی)، معنویت و کاهش تقاضای مواد، حمایت های اجتماعی و کاهش تقاضای مواد، سرمایه اجتماعی، مشارکت و مسئولیت مدنی و کاهش تقاضای مواد، قانونگذاری و سیاستگذاری در کنترل و کاهش اعتیاد ، منشور حقوق شهروندی و کنترل و کاهش اعتیاد، اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: آموزش در اعتیاد، همه گیر شناسی، آمار و اطلاعات، رسانه و کنترل کاهش اعتیاد، توانمندسازی و جامعه پذیری بهبودیافته گان، الکل، سیگار، رفتارهای اعتیادی ( جنسی، قماربازی، خوردن، اینترنت و غیره ) ، پیشگیری درمان و کاهش آسیب در گروه های هدف خاص، ارزیابی های تشخیصی ، مددکاری اجتماعی و مدیریت مورد کنترل و کاهش اعتیاد، روانشناسی و اعتیاد، جامعه شناسی و اعتیاد، ژنتیک در اعتیاد، اقتصاد کاهش تقاضای مواد، اعتیاد و نوروساینس، ابعاد شناختی اعتیاد، از دیگر محورهای کنگره است.

معاون درمان و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی درباره جوایز کنگره برای مقالات ارسالی، افزود: جمعیت خیریه تولد دوباره به منظور تاکید بر اهمیت توجه به بهبود شاخص های کیفیت زندگی مصرف کنندگان مواد و اعضای خانواده آنان، به عنوان بخشی از راه حل کنترل مسئله مواد و کاهش تاثیرات سوء آن بر فرد، خانواده و جامعه، از سال ۱۳۹۴ جایزه ویژه ای را با عنوان «جایزه کیفیت زندگی» بنیان نهاده که هر ساله به سه نفر از پژوهشگران شرکت کننده در کنگره بین المللی دانش اعتیاد اعطا خواهد شد.

وی ادامه داد: این جایزه به مقالات پژوهشی با موضوعات اجتماعی و روانشناختی اختصاص می یابد که یافته های پژوهشی آنها به نحوی در جهت بهبود کیفیت زندگی مصرف کنندگان مواد و یا خانواده های آنان راهگشا باشد.

روشن پژوه همچنین به جایزه ویژه پژوهشگران جوان در حوزه طب اعتیاد اشاره کرد و گفت: از امسال دبیرخانه کنگره از خیرین دانش دوست برای اختصاص جوایزی با این هدف دعوت نموده و خواهد نمود. آقای اسماعیل زمانیان که از کار آفرینان و مدیران صنعتی نمونه در کشور است، به این دعوت پاسخ گفتند. دبیرخانه کنگره پیشنهاد کرد این جایزه با نام ایشان و به صورت مخفف با عنوان «جایزه طب اعتیاد ایزاما» اعطا گردد.

وی افزود: طبق وقف صورت گرفته از سوی زمانیان، این جایزه هر ساله به پژوهشگران جوان حوزه طب اعتیاد تقدیم خواهد شد. دبیرخانه کنگره ضمن تشکر از ایشان، از دیگر خیرینی که آمادگی دارند با اهدافی مشابه جوایزی را برای نیروسازی در جبهه علمی مقابله با بیماری اعتیاد تخصیص دهند، دعوت به همکاری می نماید.

دبیر علمی کنگره ادامه داد: سازمان بهزیستی به عنوان پرچم دار عرصه پیشگیری و درمان اعتیاد کشور و در راستای مأموریت خویش، پیشگیری از اعتیاد را در اولویت برنامه های خویش قرار داده و با درک پیچیدگی های پدیده اعتیاد و تحلیل وضعیت موجود، بر این باور است که دانش پیشگیری درکشور نیاز به حمایت دارد و برهمین اساس همواره در جهت توسعه فرهنگ پیشگیری، ارتقای دانش و مهارت های مرتبط با آن گام برداشته است.

وی گفت: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از برگزارکنندگان کنگره بین المللی دانش اعتیاد، فرصت را مغتنم شمرده و در راستای توسعه فرهنگ پیشگیری، حمایت از پژوهشگران و تجلیل از صاحبنظران این حوزه، هر ساله با اعطای جوایزی ویژه، سعی داشته است از این رویداد فرخنده علمی به نحو احسن برای توسعه پیشگیری بهره گیرد.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۰۱۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری سه شنبه شب در دیدار رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: یکی از بزرگ‌ترین خدمات را دانشگاه علوم پزشکی ارائه می دهد و با تلاش هایی که در استان شده شرایط به سمت پیشرفت است اما با افق شایسته هنوز فاصله وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: نگاهمان به مراکز استراتژیک در استان همچون آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی و بهداشت درمان که دستگاه هایی هستند که زیربنای تمدن را تولید می کنند باید تغییر کند.

وی بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) امنیت و سلامت را زیر ساخت تمدن عنوان کردند، به همین خاطر باید به حوزه سلامت فوق العاده توجه کرد و به لحاظ اعتبارات در حوزه تامین تجهیزات، زیرساخت و نیروی انسانی نیاز است این عرصه دیده شود و نیز مدیریت اقتصاد سلامت بر مساله پیشگیری متمرکز باشد، لذا باید روی خیرین پیشگیری در عرصه درمان کار و طراحی کنیم.

آیت الله صفایی بوشهری ابراز داشت: اگر خیریه ها و وقف های پیشگیری از بیماری داشته باشیم هم هزینه آن کمتر است و هم اثر آن بیشتر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر اظهار داشت: یکی از کارهایی که باید انجام داد استفاده از طب دریا برای سلامت است، در حالیکه می توان با آماده سازی عمق و کف دریا به راحتی پیاده روی دریایی داشته باشیم که در نشاط و شادابی و سلامت مفاصل بسیار موثر است.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: استان بوشهر به خاطر شرایط خاصی که دارد و به ویژه در جنوب استان، باید بیش از جمعیت به لحاظ نیازهای درمانی توانمند باشد و جغرافیایی در عرصه سلامت موفق است که بیش از نیازهای استاندارد جمعیت بیمار، دارای توانمندی باشد.

وی با بیان اینکه به حوزه بهداشت و درمان مثل عرصه امنیتی باید کمک کرد گفت: پیشگیری، درمان، هم زیر ساخت و هم حوزه نرم افزار گران است، لذا کار سخت اما شدنی است و می طلبد مسئولان اعتبارات لازم را برای زیرساخت تامین کنند و به مساله درمان همانند مسائل استراتژیک نگاه داشته باشند.

وی با اشاره تصمیماتی در خصوص ساخت بیمارستان صنعت نفت در استانی دیگر گفت: نباید طوری باشد که صنعت و انرژی در این استان به همراه آلاینده ها باشد و بیمارستان نفت در استان دیگری احداث شود.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین خواستار تجهیز بیمارستان های شهرستان های دیگر شد و گفت: نباید تمرکز درمان روی مرکز استان باشد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به مراجعه برخی از مردم به دیگر استان ها جهت درمان گفت: برخی از مردم برای درمان به خارج از استان مراجعه می کنند، در استان نباید کمبودی باشد که منجر به این شود بیمار به خاطر این کمبود امکانات به استان دیگری برود؛ اگر بیمار به خارج از استان مراجعه می کند به صورت اختیاری باشد.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: بایستی طراحی استاندارد صورت گیرد که در یک بازه زمانی این کمبودها تمام شود.

کد خبر 6093649

دیگر خبرها

  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد در نخستین دوره اعطای جایزه شیخ مفید
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد شاگردپرور در اولین دوره اعطای جایزه «شیخ مفید»
  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها