Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@14:03:23 GMT

پشت خطی های فوتبال در انتظار نگاه کی روش

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۰۱۹۹۴

پشت خطی های فوتبال در انتظار نگاه کی روش

به گزارشخبرنگار فوتبال و فوتسالگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در لیست اخیر تیم ملی فوتبال که از سوی کارلوس کی روش برای دو بازی مقابل کره جنوبی و سوریه اعلام شده است نام دو بازیکن تازه وارد به چشم می خورد، سامان قدوس و امید نورافکن بازیکنانی هستند که قبلا از سوی سرمربی پرتغالی به اردوی تیم ملیفوتبال دعوت نشده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا حقیقی، دروازه بان ثابت تیم ملی در جام جهانی 2014 نیز پس از 10 ماه دوباره به جمع ملی پوشان اضافه شده است.

با این وجود در لیست جدید کی روش جای خالی چند بازیکنی که در فصل جاری رقابت های لیگ عملکرد خوبی از خود ارائه داده اند دیده می شود. در این گزارش نگاهی داریم به بازیکنانی که از چشم سرمربی تیم ملی پنهان مانده اند.

1-ساسان انصاری

مهاجم فصل گذشته فولاد با این هدف که جای خود را در تیم ملی تثبیت کند به سپاهان پیوست و از هفته چهارم نیز موفق به گلزنی برای تیمش شد اما نتوانست نظر مثبت کارلوس کی روش را جلب کند و برای دومین حضورش در تیم ملی باید صبر کند.

2-عزت الله پورقاز

پورقاز در لیگ شانزدهم و در زمان حضورش در استقلال خوزستان و سایپا مورد توجه کادرفنی تیم ملی قرار گرفت و به اردوها دعوت می شد اما پیوستن به سپاهان تاکنون برای او خوش یمن نبوده زیرا هم همراه با زرد پوشان سپاهانی نتوانسته نتایج مورد انتظار را کسب کند و هم از دعوت مجدد به تیم ملی بازمانده است.

3-محمدرضا اخباری

اخباری که در فصل جاری تنها یک کلین شیت داشته، برخلاف اردوهای قبلی این بار از سوی کی روش به تیم ملی دعوت نشده است. به نظر می رسد با دعوت دوباره علیرضا حقیقی به تیم ملی، کار اخباری برای بازگشت به جمع ملی پوشان دشوارتر شده است.

4-حسین ماهینی

مدافع با تجربه پرسپولیس با وجود عملکرد فنی مناسب در لیگ هفدهم این بار به تیم ملی دعوت نشد. ماهینی که به گفته خودش توانایی بازی در پست های مختلف را دارد و همواره یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیمش بوده است با وجود از دست دادن دو بازی پایانی تیم ملی در رقابت های مقدماتی جام جهانی، هنوز به بازگشت به لیست کی روش در اردوهای آینده امیدوار است.

5-علی علیپور

علیپور که در بازی رفت پرسپولیس مقابل الاهلی دو پاس گل حیاتی داد، در لیگ هفدهم رقابت تنگاتنگی با مهدی طارمی و گادوین منشا برای حضور در ترکیب اصلی سرخپوشان دارد و در صورت ادامه روند فعلی شاید در اردوهای بعدی از سوی کارلوس کی روش به تیم ملی دعوت شود.

6-امید سینگ

مهاجم 25 ساله تیم پارس جنوبی جم که سابقه بازی در تیم های استقلال خوزستان، استقلال اهواز و سیاه جامگان را دارد در 5 هفته ابتدایی لیگ 2 گل حساس برای تیمش به ثمر رسانده و به یکی از مهره های کلیدی پارس جنوبی تبدیل شده است. سینگ که از دعوت نشدن به تیم ملی دلخور است باید فعلا تمرکزش را بر درخشش در تیمش بگذارد و منتظر لیست های بعدی کارلوس کی روش بماند.

7-داریوش شجاعیان

هافبک گران قیمت آبی ها در زمان حضورش در گسترش فولاد تبریز چند بار به اردوی تیم ملی دعوت شد و با پیوستن به استقلال قصد داشت جایگاه خود را در تیم ملی تثبیت کند اما علیرضا منصوریان در پنج بازی لیگ از او در پست های مختلفی استفاده کرده و به گفته برخی از کارشناسان همین تغییر پست های پی در پی باعث شده تا او چندان مورد توجه سرمربی پرتغالی تیم ملی قرار نگیرد.

انتهای پیام/

بازیکنانی که مورد توجه کی روش قرار نگرفتند

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۰۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد

از سلسله جلسات تدبر در سوره «رعد» که از سوی مدرسه دعا و نظام‌سازی وابسته به مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران برگزار می‌شود، شب گذشته یکشنبه 16 اردیبهشت در مسجد کوی دانشگاه تهران برگزار شد. طی آن هانی چیت‌چیان با اشاره به آیات 11 تا 15 این سوره مبارکه، دلایلی متقن در باب ولایت الهی و اینکه تنها ولایت خداوند و هر آن کس که ولایت او از جانب خدا تأیید شده است، وسیله‌ای برای رستگاری و کمال انسان است، به میان می‌آورد.

در بخشی از آیه 11 سوره مبارکه «رعد» چنین بیان می‌شود که «... إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّیٰ یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ...»(یقیناً خدا سرنوشت هیچ ملتی را به سوی بلا، نکبت، شکست و شقاوت تغییر نمی‌دهد تا آن که آنان آنچه را از صفات خوب و رفتارشایسته و پسندیده در وجودشان قرار دارد به زشتی‌ها و گناه تغییر دهند) از معنای این فراز از آیه مشخص می‌شود که هر جامعه‌ای سهمی از رشد و هدایت دارند و این امر به شکل پیش‌فرض برای آنها تعیین شده است به این معنی که خداوند برای همه انسان‌ها با هر ظرفیت و جایگاهی چیزی غیر از فلاح و رستگاری نمی‌خواهد حال آن که عده‌ای اصرار به آن دارند تا با تغییر سرنوشت خود آن را به سمت زشتی و شقاوت منحرف ساخته و تغییر دهند.

بر این اساس مبنای آفرینش الهی بر پایه هدایت انسان استوار است و اینگونه نیست که خداوند حتی با لحظه‌ای رها کردن انسان، موجبات لغزش و به ورطه ضلالت و گمراهی افتادن او را فراهم سازد؛ به زبانی عامیانه تنظیمات کارخانه‌ای آفرینش انسان بر مدار هدایت و ارزانی ساختن مواهب و نعمات الهی مقرر شده است و البته چه بسا در طول تاریخ بشریت اقوامی بوده و هستند که درصدد برهم زدن و خراب کردن این قانون الهی بوده و سعی در تغییر آن داشته‌اند.

براساس آنچه که قرآن به آن اشاره دارد، چه بسیار اقوامی که سعی در برطرف ساختن زندگی هدایتگر و سعادتمند از خود داشته و راه ضلالت و گمراهی را در پیش کشیدند، همچوم قوم «ثمود»، «اسرائیل» و «لوط» و وقتی صحبت از قوم می‌شود، یعنی تشکلی که بر انجام کاری و فعلی مشترک اجماع دارند. این تعبیر با عبارت امت که هدف و سرانجامی مشترک را برای خود تعیین کرده و به سمت آن پیش می‌روند، متفاوت است.

به بخش دیگری از آیه 11 این سوره توجه کنید: «... وَإِذَا أَرَادَ اللَّهُ بِقَوْمٍ سُوءًا فَلَا مَرَدَّ لَهُ ۚ وَمَا لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ وَالٍ ...»(و هنگامی که خدا نسبت به ملتی آسیب و گزند بخواهد [برای آن آسیب و گزند] هیچ راه بازگشتی نیست؛ زیرا برای آنان جز خدا هیچ یاوری نخواهد بود) با دقت در این فراز، متوجه می‌شویم که حتی اگر قرار باشد بر قومی مورد و پیشامد ناگوار و سوئی وارد شود آن نیز از اراده خداوند ناشی می‌شود. در نتیجه اینگونه نیست که حتی به فرض قومی راه انحراف و نگون‌بختی را برای خود انتخاب کرده باشد، خداوند نیز رأی و نظرش بر این باشد، بلکه ممکن است به آن قوم مهلتی برای جبران اشتباه و خطایش را بدهد. این امر از جمله اوصاف صبور و بخشندگی خداوند است و نکته جالب توجه اینکه علامه طباطبایی در تفسیر المیزان نیز به این امر صحه گذاشته است.

در روایات زیادی از معصوم(ع) این امر نیز مشهود است که خداوند به محض مشاهده ارتکاب بندگان به عمل خیر و صلاح، فوراً به ملائک خود فرمان به ثبت و نگهداری آن را می‌دهد، حال آن که در مورد انجام عمل ناشایست تعللی در ثبت و ضبط اعمال دارد تا فرد یا قوم مرتکب درصدد جبران برآمده یا از کرده خود پشیمان شوند و توبه کنند.

اما سرآخر همه اینها برای اثبات یک مفهوم راستین و حقیقی است و آن اینکه انسان به غیر از خدا ولی و سرپرستی ندارد و سرپرستی اگر به ابنای بشر در طول تاریخ سپرده شده باشد، تنها آن قسم از آن موجه و قابل قبول است که مورد تأیید و تأکید خداوند قرار گرفته باشد. همچنانکه که ما در مقابل ولایت خیر و حق، ولایت کفر و شرک را  نیز داریم و در هر دو جبهه نیز پیروانی وجود دارند، اما تفاوت فاحشی میان آنها قابل مشاهده است.

به آیه 12 سوره «رعد» می‌رسیم که می‌فرماید: «هُوَ الَّذِی یُرِیکُمُ الْبَرْقَ خَوْفًا وَ طَمَعًا وَیُنْشِئُ السَّحَابَ الثِّقَالَ» و البته بعد هم متوجه آیه 13 می‌شویم که در آن آمده است: «وَیُسَبِّـحُ الرَّعْدُ بِحَمْدِهِ وَالْمَلَائِکَةُ مِنْ خِیفَتِهِ وَیُرْسِلُ الصَّوَاعِقَ فَیُصِیبُ بِهَا مَنْ یَشَاءُ وَهُمْ یُجَادِلُونَ فِی اللَّهِ وَهُوَ شَدِیدُ الْمِحَالِ» در این دو آیه صحبت از رعد و برق است. منظور از برق همان زخمه نوری است که به واسطه برخورد دو ابر باردار، آسمان را روشن می‌کند و منظور از رعد نیز صدای نسبتاً مهیبی است که کمی نگرانی و ترس را نیز به دنبال می‌آورد. اما برای چه این مثال در این بخش از سوره «رعد» آمده است؟

در بخشی از آیه 12 این سوره رعد و برق آسمان مایه ترس و امید ذکر شده است. ترس از این ناحیه که ممکن است خطراتی متوجه انسان یا جنبندگان روی زمین داشته باشد و امید از اینکه به واسطه چنین رویداد طبیعی، شاهد بارش رحمت الهی باشیم که به واسطه آن زمین و هر آنچه در آن است، زنده و بارور می‌شود. چنین حالتی میان خوف و رجاء برای اثبات این نکته است که ولایت الهی بر این اساس مقرر شده است. این می‌تواند امری نسبی باشد به این معنا که پذیرفتن ولایت خدا حتماً با سختی‌ها و مرارت‌هایی همراه است، اما در کنار چنین مفهوم در صورت صبر و مداومت انسان، پذیرش ولایت الله سویه‌هایی به غایت نیک و خوشایند نیز دارد. اتفاقاً براساس آنچه که پیشتر اشاره شد، اراده خدا بر آن است تا انسان‌ها ولو با داشتن لغزش و انحرافاتی به سوی کمال و رستگاری حرکت کنند.

در آیه 13 در کنار صحبت از صدای رعدی که گویی از آن تعبیر همه کائنات به جهت تسبیح خداوند برای ارزانی داشتن همه مواهب و نعمات است، صحبت از صواعق می‌شود، ارتعاشی برق‌آسا که اگر با هر جنبنده‌ای از جمله انسان برخورد کند، کار او را یکسره خواهد کرد. مراد از این تشبیه پذیرش ولایت خدا و غیر خداست که با وجود آنکه به فاصله‌ای بسیار کم از یکدیگر قرار دارند، اما در یکی رحمت و سلامت است و در دیگری فنا و نیستی و در ادامه به این نکته تأکید می‌شود که با وجود چنین مثال بلیغ و روشنی همچنان جمعی از افراد سر جنگ با خدا و نافرمانی از ولایت الله را دارند.

مورد دیگری که پس از پذیرش ولایت خدا مطرح است و آیه 14 این سوره به آن اشاره دارد، بحث دعوت است که می‌فرماید: «لَهُ دَعْوَةُ الْحَقِّ ۖ وَالَّذِینَ یَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ لَا یَسْتَجِیبُونَ لَهُمْ بِشَیْءٍ إِلَّا کَبَاسِطِ کَفَّیْهِ إِلَی الْمَاءِ لِیَبْلُغَ فَاهُ وَمَا هُوَ بِبَالِغِهِ ۚ وَمَا دُعَاءُ الْکَافِرِینَ إِلَّا فِی ضَلَالٍ» دعوت تنها از جانب خداست و هر آن کس که دعوت خدا را لبیک گوید که در امتداد ولایت الهی است، می‌تواند به فلاح و رستگاری برسد، هر چند که ولایت شیطان و کفر نیز دارای دعوت است و همانطور که به آن اشاره شد، آنها نیز پیروانی دارند، اما نکته جالب توجه اینجاست که ولایت کفر قادر نیست او را به هدفی مشخص و سعادتمند برساند.

وقتی دعوتی صورت می‌گیرد، چه از جانب حق و چه از جانب کفر، دعایی نیز به وجود می‌آید که به نوعی اجابت دعوت است. وقتی بنیان ولایت کفر بنیانی سست و بی‌پایه باشد و دعوت آن نیز با وجود همه زرق و برقش، از وجاهت برخوردار نباشد، لذا دعایی که از سوی پیروانش صورت می‌گیرد، قادر نخواهد بود او را به سرمنزل مقصود و هدف غایی انسانی یعنی کمال و سعادت رهنمون سازد.

دیگر خبرها

  • دعوت از تیم ملی فوتسال برزیل برای حضور در ایران
  • دعوت از تیم ملی فوتسال برزیل برای حضور از ایران
  • نویدکیا: باید حساب‌شده به باخت مقابل صنعت نفت نگاه کنیم
  • این بیلسای دیوانه؛ دعوت از بازیکن آماتور به تیم ملی اروگوئه!
  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • تصمیم عجیب بیلسا: دعوت بازیکن آماتور به تیم ملی!
  • آبی های چشم انتظار و خبر تلخ از صندلی های ورزشگاه آزادی !
  • خلاقیت جالب فولاد برای دعوت از هواداران
  • حجازی: از هواداران انتظار حمایت داریم
  • دعوت ۵ فوتبالیست قمی به اردوی آماده سازی تیم ملی