Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-صبح امروز به دستور محمدعلی نجفی، شهردار تهران، حقوق و دستمزدهای بخشی از کارکنان شهرداری پرداخت شد و حقوق مابقی کارکنان به‌زودی پرداخت می‌شود.
روز گذشته،رویداد۲۴در گزارشی ذیل عنوان «بحران پرداخت حقوق در شهرداری ارثیه «قالیباف» برای «نجفی»» به اصلی‌ترین چالش پیش‌روی شهردار تهران و اعضای شورای شهر، درباره پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در گزارش منتشرهرویداد۲۴آمده بود: « با نزدیک شدن به نیمه شهریورماه، همچنان حقوق مردادماه کارگران شهرداری پرداخت‌نشده است و همین مسئله سرآغاز چالشی بزرگ برای شهردار تهران و شورای شهر است. مسئله‌ای که محمدعلی نجفی، باید هرچه زودتر به آن ورود کند و پیش از ایجاد واکنش‌های احتمالی، در جهت رفع آن دست به عمل بزند. شهردار تهران در روزهای پیش رو، می‌بایست برای انجام کار عملیاتی به میدان بیاید و برای تحقق شعارها به عمل، دست‌به‌کار شود. ازاین‌رو، نجفی و اعضای شورای شهر برای اجرای امور دست به اولویت‌بندی زده‌اند.»
«این کمبود مالی در شرایطی است که در دوره شهرداری پیشین، برخی بانک‌های نزدیک به شهردار، تسهیلاتی با نرخ بالای ۳۰ درصد به شهرداری برای پرداخت حقوق تیرماه پرداخت کردند و قالیباف علاوه بر پرداخت حقوق به میزان قابل‌توجهی هم پاداش عملکرد به مدیران داد؛ اما در دوره فعلی، قطعاً هیچ‌یک از بانک‌ها حاضر به پرداخت وام به شهرداری نیستند که این مسئله بیشتر ناشی از عدم نقدینگی بانک‌ها است و این مسئله جدی‌ترین چالش را برای نجفی، به‌عنوان شهردار پایتخت ایجاد می‌کند.»
عقب افتادن حقوق و دستمزد کارگران شهرداری و ایجاد نارضایتی در آن‌ها، می‌تواند به شکست سنگین شهردار جدید و اعضای شورای شهر تهران منجر شود.
در پی انتشار این گزارش، صبح امروز، محمدعلی نجفی شهردار تهران، در جریان تعویق حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری، مدیران شهرداری را احضار و دستور پرداخت هرچه سریع‌تر حقوق‌ها را صادر کرد.
در پی این دستور حقوق کارگران و کارمندان شهرداری صبح امروز پرداخت شد و به زودی حقوق و دستمزد بخش خدماتی شهرداری نیز پرداخت می‌شود.
در حالی در یازدهمین روز شهریور ماه حقوق مرداد ماه کارکنان شهرداری پرداخت شد که به نظر می رسد با توجه به میراثی که محمدباقر قالیباف برای محمد علی نجفی در شهرداری تهران به جا گذاشته استاین قصهسر دراز دارد.ابراهیم امینی، نائب رئیس شورای شهر تهران، در گفت‌و‌گو بارویداد۲۴درباره پرداخت حقوق کارکنان شهرداری و اقدامات شورا و شهرداری تهران برای گذر از این بحران گفت: یکی از مسائلی که به‌عنوان میراث شهردار و شورای شهر پیشین، به ما رسیده است، همین موضوع است و باید به نحوی این مسئله را تدبیر و از سد آن عبور کرد.
او ادامه داد: واقعیت این است که بیش از 100 میلیارد تومان حقوق و دستمزد باید پرداخت شود. با توجه به اینکه شهرداری، یک‌نهاد محلی است و مانند دیگر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی نیست که هزینه‌هایش از طریق بودجه سالیانه تامین شود، می‌بایست از طریق درآمدهای خود، این منابع مالی را تامین کند. متأسفانه به دلیل بدهی و دیونی که برای شهرداری حاصل‌شده است و از طرفی، خالی بودن حساب‌های شهرداری، این مشکل، اولین مسئله‌ای بود که شهردار تهران با آن برخورد کرد و باتدبیر هم این موضوع حل خواهد شد.
امینی اضافه کرد: تلاش ما این است که شهرداری بتواند با استفاده از تمامی ظرفیت‌های خود، به توسعه و تعالی این کلان‌شهر بپردازد.
نائب رئیس شورای شهر تهران، در خاتمه در رابطه با اقدامات صورت گرفته برای رفع این مشکل و نیز منابع مالی تامین کننده حقوق کارکنان شهرداری گفت: ما اقداماتی را برای حل این بحران انجام داده‌ایم اما صلاح نمی‌دانم که جزییات آن و منابع مالی تامین کننده را بگویم؛ اما فقط این نکته را متذکر می‌شوم که نگرانی در این مسئله وجود ندارد و از این موضوع با تلاش و تدبیر عبور می‌کنیم و به نحوی عمل خواهیم‌ کرد که رضایت شهروندان را به دنبال داشته باشد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۰۲۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت روز جمعه در بازدید از پروژه «برج‌های دوقلو» در شهر خرم‌آباد، اظهار داشت: پروژه «برج‌های دوقلو» از جمله پروژه‌هایی است که از مطالبات عمومی مردم است و تقریباً بر اساس گزارشی که به من داده‌اند، قریب به ۱۰ سال بوده که شروع شده است.

وی عنوان کرد: الان مدتی است که کارگاه این پروژه فعال نیست.

استاندار لرستان در ادامه با بیان اینکه این پروژه صاحبان متعددی دارد، بخشی از آن مربوط به بنیاد شهید، بخشی مربوط به شهرداری و همچنین شرکت پیمانکاری هم بوده که ادعایی دارد در پروژه مشارکت داشته است، افزود: صحبت کردیم، گزارشی که شهردار و.. دادند، زمینه آغاز فعالیت این پروژه فراهم شده است.

شفقت، بیان داشت: قرار شده که دو تا سه هفته دیگر با حضور همه کسانی که در این پروژه دست‌اندرکار بوده‌اند، جلسه نهایی را برگزار کنیم و دررابطه‌با این پروژه سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری شود و ببینیم راهکار اجرایی چیست.

وی تأکید کرد: الان هیچ‌گونه تصمیمی من نمی‌توانم بگیرم، ولی بر اساس گزارش شهردار، فرایند شروع به کار پروژه تقریباً فراهم شده است.

استاندار لرستان، تأکید کرد: من خودم هم یک سری پیشنهادت دررابطه‌با این پروژه دارم که در جلسه‌ای که قرار است برگزار شود در مورد آنها صحبت خواهم کرد.

کد خبر 6089413

دیگر خبرها

  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • سارق دامهای سنگین در دام پلیس نور
  • ادعای جالب دختر ابراهیم رئیسی درباره حقوق ماهانه پدرش
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • (ویدیو) ادعای دختر ابراهیم رئیسی درباره حقوق ماهانه پدرش
  • جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو