Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام از افتتاح 38 طرح تعاونی در استان ایلام با اشتغال‌زایی 159 نفر در هفته تعاون خبر داد.

به گزارش ایسنا، «شکرالله شیرخانی» در نشست خبری با تأکید بر این‌که با حضور اصحاب رسانه مسیر توسعه بهتر و سریع‌تر طی خواهد شد و این فعالان عرصه‌ی فرهنگ باید با انتقادات، پیشنهادات و راهکارهای سازنده در خدمت توسعه‌ی استان باشند، اظهار کرد: تکثر فعالیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسالت دست‌اندکاران این وزارتخانه را سنگین‌تر کرده و اشتغال، کارآفرینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله وظایف سنگین این وزارت‌خانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تعاون ریشه در مفاهیم قرآنی دارد و خداوند در قرآن همه‌ی مسلمانان را به تعاون در نیکوکاری و تقوا توصیه کرده و این دو مفهوم همزاد یکدیگر شده‌اند.

وجود 3285 تعاونی در استان / 1461 واحد فعال با ایجاد 10 هزار و 770 شغل

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به این‌که در استان 3285 تعاونی وجود دارد که 1461 مورد آن‌ها فعال هستند و برای 10 هزار و 770 نفر در 13 گرایش شغل ایجاد کرده‌اند، تصریح کرد: اگر از ظرفیت همه تعاونی‌های استان استفاده شود بیش از 23 هزار شغلی ایجاد خواهد شد.

«شیرخانی» گفت: 35 درصد تعاونی‌ها در حوزه کشاورزی هستند و 35 درصد از آنها نیز به وسیله زنان اداره می‌شوند که آمار امیدوارکننده‌ای است.

طرح روستا تعاون در ایلام اجرا می‌شود

وی شناخت مزیت‌های اشتغالزایی در مناطق روستایی را از برنامه‌های جدی دولت تدبیر و امید دانست و تصریح کرد: در این راستا طرح «روستا – تعاون» شکل گرفت و مهم‌ترین هدف آن تقویت و ارتقاء فرهنگ کار است و معاونت اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ماموریت دارد با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همایش به تغییر نگرش جامعه کارگری کمک کند.

کمک دولت به تشکیل 36 تعاونی جدید در استان

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با بیان این‌که تشکیل 36 تعاونی در روستاهای استان در دو مرحله در دستور کار قرار دارد، گفت: این تعاونی‌های روستایی از محل کمک 10 میلیارد دلاری دولت به تشکیل تعاونی‌ها تأمین اعتبار خواهد شد و مهم‌ترین ویژگی‌ آن‌ها خوداتکایی است.

از چه طرح‌هایی حمایت خواهد شد؟

شیرخانی تصریح کرد: معاونت اجتماعی این وزارتخانه تنها از طرح‌هایی حمایت خواهد کرد که هم خود طرح توسط کارشناسان تایید شده باشد و هم مجری از صلاحیت‌های حرفه‌ای لازم برخوردار باشد و بدون وجود همزمانی این شرایط از هیچ طرحی حمایت نخواهد شد.

وی بابیان این‌که تعاون امر مقدسی است که در استان به آن توجه جدی می‌شود، گفت: در هفته تعاون 38 طرح تعاونی در استان ایلام با اشتغال‌زایی 159 نفر افتتاح می‌شود.

پتروشیمی و کارخانه سیمان ایلام، بی‌توجه به شوراهای اسلامی کار

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با تأکید بر این‌که فضایی ایجاد خواهیم کرد که کارگر و کارفرما با هم تقابل نداشته باشند به نقش شوراهای اسلامی کار در این‌باره تأکید کرد و گفت: متأسفانه پتروشیمی و کارخانه سیمان به‌رغم نامه‌نگاری‌های انجام شده در زمینه تشکیل این شوراها اقدامی انجام نداده‌اند.

بیمه‌شدگان صنعت ساختمان راستی‌آزمایی می‌شوند

شیرخانی با تأکید بر ضرورت بیمه‌ی شاغلان صنعت ساختمان گفت: در این زمینه راستی‌آزمایی انجام خواهد گرفت و با انحرافات احتمالی برخورد خواهد شد.

به حوزه فرش و گلیم توجه جدی می‌شود

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایسنا درباره برنامه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اشتغال‌آفرینی در تولید فرش و گلیم، گفت: بافت فرش و گلیم از اولویت‌ها و قابلیت‌های استان است و در یک واحد تخصصی در این زمینه 200 نفر شاغل هستند و برنامه‌ای جدی برای حمایت از فعالان و تولیدکنندگان فرش و گلیم در این زمینه داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۰۳۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی

️مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۴۰ درصد ایجاد اشتغال در کشور را کمیته امداد ایجاد می‌کند و سال گذشته در استان در حوزه اشتغال ۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر نفر موفق به اخذ وام و تسهیلات اشتغال شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رضا مهرافروز در نشست هم‌اندیشی با فرماندار شهرستان ارومیه اظهار کرد: در حوزه کمیته امداد امام خمینی (ره) بیشتر به دنبال ایجاد بستر و فضاهایی هستیم تا موانع و مشکلات پیش‌رو را با همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌ها حل کنیم.

️وی در ادامه تهدیدها را زمینه‌سازی برای پویایی برشمرد و افزود: هر تهدیدی را می‌توان به فرصت تبدیل کرد و از آن بهره برد، اگر تهدیدی نباشد تحرکی هم نخواهد بود و فضایی ایجاد نخواهد شد که برای آن تصمیم‌گیری، بازخوانی و بازیابی شود.

️مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اقداماتی را که موفق بوده است، ادامه می‌دهیم و در خصوص مابقی اقدامات نیز تجدیدنظر می‌شود، گفت: برجسته‌ترین خدمت، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی است.

مهرافروز ادامه داد: اساسنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) و شعار اصلی آن ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده‌ها است تا دغدغه‌هایشان حل شود که در حوزه اشتغال این امر به وقوع پیوسته است.

️وی تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد ایجاد اشتغال در کشور را کمیته امداد ایجاد می‌کند و سال گذشته در استان در حوزه اشتغال ۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر نفر موفق به اخذ وام و تسهیلات اشتغال شده‌اند.

مدیرکل امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی ارائه مشاوره به خانواده‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی اردوهای زیارتی و تفریحی و حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان را از دیگر خدمات این نهاد عنوان کرد.

کد خبر 748572

دیگر خبرها

  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود