Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-06@11:57:55 GMT

فروش اینترنتی دارو در داروخانه‌ها غیرقانونی است

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۰۳۴۵۲

فروش اینترنتی دارو در داروخانه‌ها غیرقانونی است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بربرخورد با فروش غیرقانونی دارو به شکل اینترنتی در داروخانه ها،گفت: مسئولان سازمان غذا ودارو در دوره جدید تدابیر ویژه ای برای مقابله با تخلفات دارویی درنظربگیرند.

به گزارش گروه رسانه های بی‌باک، رسول خضریدر گفت وگو باخانه ملت، درخصوص فروش اینترنتی دارو در داروخانه ها،گفت: فروش دارو به شکل اینترنتی تنها برای داروهای گران قیمتی ممکن است که نیاز به تائید سازمان های بیمه گر دارد، به طوری که برای صرفه جویی در زمان و رسیدن دارو به دست بیمار درمدت زمان کوتاه مسئول داروخانه به طورآنلاین با سازمان بیمه گر مربوطه برای تائید دارو ارتباط برقرار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه فروش داروهای معمولی در داروخانه به شکل اینترنتی غیرقانونی است، افزود: فروش دارو بدون نسخه و حضور بیمار در داروخانه و از طریق فضای مجازی و اینترنت غیرقانونی است، البته برای فروش محصولات و مواد آرایشی استفاده از اینترنت مشکلی ندارد.

وی با بیان اینکه فروش دارو با اصل نسخه پزشک در داروخانه ها امکان پذیر است،تصریح کرد: بخشی از وظیفه داروساز درداروخانه این است که برای بیمار نوع دارو ، عوارض و اثرات مثبت آن را توضیح دهد؛ این در حالی است که فروش دارو به شکل اینترنتی این امکان را از داروساز و بیمار سلب می کند؛ ضمن اینکه با این روش دیگر نیازی به حضور پزشک درمراکز درمانی و مطب ها برای ویزیت بیمار نیست.

خضری با تاکید بر اینکه ارتباط کلامی میان پزشک ، بیمار و داروساز ، روند درمانی و سیر بهبودی درمدت زمان کوتاه تری امکان پذیر می شود،گفت: سه ضلع اصلی حوزه بهداشت و درمان داروساز، پزشک و بیماراست که دارو درمیان این 3 ضلعی قرار دارد، بنابراین با اینترنت نمی توان به هدف اصلی دردرمان بیمار دست پیدا کرد، اما فروش اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی مشکلی نداشته و در اکثر کشورهای دنیا فروش محصولات آرایشی درفروشگاه ها انجام می شود؛ این درحالی است که درجامعه ما مواد آرایشی در داروخانه ها به فروش می رسد.

این نماینده مردم درمجلس دهم با تاکید براینکه سازمان غذا و دارو در دوره جدید به طورحتم باید مقابله با تخلفات دارویی را در اولویت قرار دهد، افزود: البته دردوره مدیریتی گذشته این سازمان نیز اقدامات قابل توجهی دررفع مشکلات انجام شد، بنابراین دردوره جدید نیز باید نسبت به مسائلی چون فروش داروهای بدون نسخه و به شکل غیرقانونی اقدامات موثری را انجام داد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه فروش داروهای بدون نسخه در دنیا سیر نزولی دارد، تصریح کرد: استفاه از اینگونه داروها بدون هدف برای بیمار ایجاد مشکلات کبدی و کلیوی می کند، بنابراین انتظار می رود که سازمان غذا و دارو تحولات قابل قبولی را درحوزه مصرف دارو ایجادکند.

رسانه‌ها


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۰۳۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انجمن الکترونیکی تهران، انجمن تجارت الکترونیک تهران، در بیانیه‌ای اعلام کرد که اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری نه تنها تصمیمی خلاف قانون است که آثار زیان‌بار فراوانی را نیز به‌همراه خواهد داشت.

در این بیانیه آمده است:

چندی پیش سازمان امور مالیاتی کشور در اقدامی مغایر با قانون مالیات بر ارزش افزوده و همچنین علی‌رغم بخشنامه صادره سال ۱۳۹۹ سازمان امور مالیاتی مبنی بر «معافیت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هوشمند جابجایی مسافر از مالیات بر ارزش افزوده»، متأسفانه اقدام به مطالبه مالیات ستانی از کاربران تاکسی‌های اینترنتی کرده است که خوشبختانه با واکنش منطقی تعداد قابل توجهی از نمایندگان مبنی بر مخالفت با این اقدام مغایر قانون همراه شد.

انجمن تجارت الکترونیک تهران ضمن قدردانی از میرتاج‌الدینی عضو نماینده مجلس شورای اسلامی و سایر نمایندگان مخالف، تاکید می‌کند اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری نه تنها تصمیمی خلاف قانون است که آثار زیان‌بار فراوانی برای کاربران را نیز به‌همراه خواهد داشت.

تاکسی‌های اینترنتی هم‌اکنون زیرساخت بخش قابل توجهی از سفرهای درون‌شهری در سراسر کشور را تأمین می‌کنند و طبعاً، هر شکلی از افزایش دستوری تعرفه‌های این بخش، آثار تورمی غیرقابل جبرانی را برای مردم به‌همراه خواهد داشت.

علاوه بر موارد ذکر شده، سرویس‌های حمل‌ونقل اشتراکی از بخش‌های مهم اقتصاد دیجیتال به شمار می‌آیند و ایجاد هزینه‌های سربارِ غیرکارشناسی برای کاربران این گروه از استارتاپ‌ها، بدنه‌ی اکوسیستم دیجیتال را نیز نحیف‌تر می‌سازد.

انجمن تجارت الکترونیک تهران از سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، تقاضامند است تا با عنایت به مشکلات عدیده‌ی این طرح که پیش‌تر عنوان شد، تدابیر لازم را جهت رفع این مساله در نظر گرفته و جلوی بروز مشکلات مختلف حاصل از این تصمیم را بگیرند.

کد خبر 6097316 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟
  • کمبود وارفارین نداریم/ توزیع در داروخانه‌های منتخب