Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین همایش سه روزه بین المللی حشره شناسی ایران امروز در دانشگاه پردیس کرج آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، تاکید بر ضرورت بهره گیری از روشهای غیر شیمیایی برای دفع آفات موضوع اصلی سخنرانی ها و مقالات ارایه شده در این همایش است که با حضوردانشمندانی از فرانسه ، آلمان و مونتنگرو و کشورمان درحال برگزاری است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر پونل رییس انجمن حشره شناسی فرانسه در این همایش با اشاره به اینکه تنوع حشرات در ایران از زمان باستان تا کنون دارای تنوع و قابل توجه است گفت : علیرغم دخالت انسان در طول قرنها در اکوسیستم ، نیازهای اکولوژیک این حشرات و جانوران در ایران تغییر نکرده و این خود یک نقطه قوت و جای امیدواری است.دکتر مارتین هوسمن مدیرگروه حشره شناسی مرکز تحقیقات هامبورگ آلمان هم ضمن موثر دانستن این گونه برنامه ها در شکل گیری تحقیقات و محصولات علمی مشترک گفت: استفاده نکردن از سموم شیمیایی باعث حفظ تعادل جمعیت حشرات در محیط زیست و درنتیجه سلامت محصولات کشاورزی می شود.دکتر گلدانساز رییس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران هم با تاکید بر اینکه سلامت جامعه در گرو حفظ سلامت مواد غذایی در مزرعه است گفت: تقریبا تمام محصولات کشاورزی ما آفت و بیماری دارند و متاسفانه در دنیا و ایران روش رایج مقابله با انها استفاده از سموم است و ما در این همایش سعی می کنیم تا با تبادل اطلاعات گامهای موثری برای کاهش مصرف سموم و استفاده از روشهای غیر شیمیایی بخصوص استفاده از حشرات مفید برداریم.ارایه بیش از 200 مقاله علمی، برگزاری نشست های سم شناسی، حشره شناسی مولکولی، تنوع زیستی حشرات، اکولوژی شیمیایی، مدیریت تلفیقی آفات، و حشره شناسی پزشکی از دیگر برنامه های این همایش است .
دانلود



منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۰۳۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان

بنای رخت‌شوی‌خانه یا مجموعهٔ تاریخی رخت‌شوی‌خانه در قلب بافت تاریخی شهر زنجان که منطبق بر حصار قدیمی شهر می‌باشد، در یک منطقهٔ پرتراکم مسکونی قرار دارد.این بنا در حال حاضر تعمیر و مرمت شده و به عنوان موزهٔ مردم‌شناسی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مردم می‌توانند از آن بازدید کنند. مجموعه‌‌ ی تاریخی‌ رخت‌شوی‌خانه‌، در فهرست‌ آثار تاریخی ایران‌ به‌ ثبت‌ رسیده‌ است‌ به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3076070 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • فراخوان ارسال مقالات به همایش بین المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین»
  • همایش بهاباد شناسی برگزار می شود
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • سوسکچه‌ بلوط ؛ پینوکیو دنیای حشرات! (عکس)
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود