Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه منابع استانداری اردبیل گفت: طرح هایی که دانش بنیان ثبت شوند بدون سقف و با نرخ 4 درصد سود تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، اقبال عباسی در روز صنعت چاپ در سالن همایش اتاق بازرگانی اردبیل با تاکید بر اهمیت چاپ و نشر و صنعت چاپ، گفت: امروزه با پیچیده تر شدن صنعت و اقتصاد باید صنعتگران چاپ و نشر خود را با دنیا همراه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در صنعت چاپ نیز تفکیک کارها نتیجه بهتر می‌دهد، افزود: این طبیعی است که اگر در صنعت چاپ، رنگ و طرح و چاپ را یک نفر انجام دهد شلم شوربا شده و از دنیای رقابت هم عقب می‌مانیم.

پیشنهاد معاون استاندار اردبیل برای اعطای وام به صنعتگران حوزه چاپ

معاون توسعه منابع استانداری اردبیل، تصریح کرد: در یکی از سرمایه‌گذاری مهم و اشتغالزای استان اردبیل با 80 میلیارد تومان هزینه، مدیر مالی، مدیر بازرگانی، مدیر تولید، سرکارگر یک نفر است این در حالی است که مکان یابی طرح بزرگترین تخصص و بازاریابی تولید مهمترین شغل است.

وی از پرداخت وام های بدون سقف به طرح های دانش بنیان خبر داد و گفت: طرح هایی که دانش بنیان ثبت شوند بدون سقف و با 4 درصد سود بدون منت به تسهیلات بانکی معرفی می شوند.

عباسی به فعالان حوزه چاپ و رنگ و طراحی پیشنها داد برای دریافت تسهیلات به سمت معرفی طرح های دانش بنیان بروند و ایده‌های خود را از طریق اداره کل ارشاد اسلامی استان، اتاق بازرگانی، پارک علم و فن آوری دانشگاه ها مطرح کنند.

وی خاطر نشان کرد: اگر قانون خوبی هم وضع شود اما در اجرا خوب عمل نشود آن قانون خوب هم بی فایده خواهد بود، لذا اگر اساتید، علما و صنعتگران در هر حوزه ای بخواهد تلاش کند و آخر سر چاپگران به وظیفه خود به خوبی عمل نکنند نتیجه کار چندان رضایت بخش نخواهد بود .

منفعت‌طلبی دلیل تداوم مشکلات اقتصادی

معاون توسعه منابع استانداری اردبیل تصریح کرد: اگر ارتباط بین سه حوزه دستگاه اجرایی، جامعه مدنی و بخش خصوصی به خوبی تنظیم باشد، کارها به خوبی پیش خواهد رفت و گر نه مشکلات اقتصادی که طی سی، چهل سال گذشته با آن مواجه بوده‌ایم، تداوم خواهد داشت.

وی گفت: در حوزه اقتصاد اگر دولت بخواهد برای خود منفعت طلبی کند و به دنبال کسب سود باشد به تبع آن درصد تسهیلات نیز بالا رفته و مردم نمی‌توانند در حوزه اقتصادی فعالیت کنند مشکلی که ما طی سی چهل سال گذشته با آن مواجه بوده ایم.

عباسی خاطر نشان کرد: طی چهار دولت گذشته تسهیلات بانکی اعطا شده بر اساس اولویت‌هایی بوده است، در دولت سازندگی از محل تبصره 3، وام به مردم داده شد که در ابتدا چون تعداد متقاضی کم و پول زیاد بود وام‌ها به راحتی داده شد اما در ادامه کار با زیاد شدن متقاضی و محدودیت منابع تنها طرح هایی با توجیه اقتصادی مشمول وام شد.

وی گفت: در دولت اصلاحات محوری ترین وام ها، وام خود اشتغالی و در دولت احمدی نژاد وام‌های زودبازده در اولویت بودند؛ در دولت روحانی اولویت اعطای وام به طرح های دانش بنیان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۰۳۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور دانش‌بنیان‌ها در حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده است

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه حضور دانش‌بنیان‌ها در عرصه حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده بود، گفت: با توجه به اینکه نیاز به دانش‌بنیان‌ها احساس می‌شود، توانمندی لازم در مکانی همچون بدنه دانشگاه‌ها برای پرورش این استعدادها وجود داشته و در نتیجه نیاز و توانمندی موجب این جرقه شده است.

میثم اکبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حمل‌ونقل بخشی از زیست شهری است، بنابراین با سایر شئونات زندگی مردم درهم‌تنیدگی دارد و در عین حال که جلوی چشم همه قرار دارد، اما پیچیده است و موجب تغییرات سریع در روند حمل‌ونقل می‌شود.

وی افزود: فراهم کردن سریع و درست زیرساخت‌های حمل‌ونقل از سوی مسئولان امر اهمیت زیادی دارد، به این معنا که کندی‌ها و خطاهایی که زیست‌بوم‌های انسانی دارند را با استفاده از فناوری از سیستم خارج می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه در حیطه فناوری تولیدکننده و مصرف‌کننده داریم، گفت: تولیدکنندگان شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان مدیریت‌های حمل‌ونقلی به نمایندگی از شهروندان هستند.

اکبرزاده ادامه داد: نمایشگاه‌ها و رخدادهایی که همچون نمایشگاه حمل‌ونقل مکانی است که تولیدکننده و مصرف‌کننده را در یک مکان گرد هم می‌آورد تا بتوانند یکدیگر را پیدا کنند، چرا که در حالت عادی نیازها تولید می‌شود، اما فرصتی برای پیدا کردن تأمین‌کننده آن‌ها نیست، در واقع افرادی بالقوه می‌توانند مواردی را تأمین کنند که مطمئن نیستند مصرف‌کننده داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه حضور دانش‌بنیان‌ها در عرصه حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه نیاز به دانش‌بنیان‌ها احساس می‌شود، توانمندی در مکانی همچون بدنه دانشگاه‌ها برای پرورش این استعدادها وجود داشته، در نتیجه نیاز و توانمندی موجب این جرقه شده است.

کد خبر 750495

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • حضور دانش‌بنیان‌ها در حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده است
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • باید به تشکل‌های تولیدی و نیروی کار اولویت دهیم
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان