Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@06:29:42 GMT

توجه جدی به گسترش تعاملات میان رسانه‌های تبریز و باکو

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۰۴۴۶۰

توجه جدی به گسترش تعاملات میان رسانه‌های تبریز و باکو

سرپرست گروه خبرنگاران جمهوری آذربایجان در سخنانی با بیان این‌که بیش از ۵ هزار رسانه رسمی در این کشور به‌صورت آزادانه فعالیت دارند، اظهار داشت: گسترش تعامل میان رسانه‌های تبریز و باکو موردنظر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از خانه مطبوعات آذربایجان شرقی، خبرنگاران و تصویربرداران منتخب رسانه‌های دولتی و خصوصی کشور جمهوری آذربایجان که با هدف تقویت ارتباطات رسانه‌ای میان تبریز و باکو از چند روز گذشته در استان حضور دارند، امروز با هیئت مدیره خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی دیداری مشترک داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی پیروزمنش، قائم‌مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور هیئت رسانه‌ای آذربایجان در تبریز اظهار داشت: تعاملات رسانه‌ای میان دو کشور به‌ویژه تبریز و باکو به دلیل اشتراکات تاریخی، فرهنگی، دینی و زبانی بسیار راهگشا خواهد بود.

وی با تأکید بر تقویت دیپلماسی رسانه‌ای میان ایران و آذربایجان خاطرنشان کرد: در سفر اخیر معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهر باکو بر تقویت نقش رسانه‌های دو کشور در صنعت توریسم، خواهرخواندگی رسانه‌های دو کشور و همچنین برگزاری همایش منطقه‌ای مشترک تأکید شده است.

پیروزمنش با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های گسترده خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی یادآور شد: همان‌گونه که تبریز میزبان هیئت رسانه‌ای جمهوری آذربایجان به بهانه تبریز 2018 بوده است، خواهان حضور هیئتی از سوی خانه مطبوعات استان در راستای ارتقای تعاملات و پرداختن به مسئله باکو 2019 هستیم.

مرتضی شفیعی، مدیر خانه مطبوعات استان آذربایجان‌شرقی نیز در ادامه اظهار داشت: انتخاب تبریز در سال 2018 به‌عنوان پایتخت نمونه گردشگری جهان اسلام و انتخاب شهر باکو در سال 2019 به همین عنوان فصل مشترکی برای تعاملات رسانه‌ای میان مطبوعات دو کشور است.

وی با اشاره به تاریخ، تمدن و هویت فرهنگی و دینی منطقه آذربایجان و تبریز یادآور شد: بسیاری از مردم کشورهای منطقه آرزو دارند برای یک بار هم که شده به تبریز سفر کنند و امروز این افتخار نصیب هیئت رسانه‌ای جمهوری آذربایجان شده تا تبریز کهن را از نزدیک بازدید کنند.

شفیعی از برگزاری جشنواره مطبوعات آذربایجان شرقی در سال جاری به همت خانه مطبوعات استان خبر داد و گفت: در صورت درخواست رسمی سفارت جمهوری آذربایجان و تأیید دفتر وزارت امور خارجه در منطقه شمال‌غرب؛ آمادگی لازم برای اختصاص یکی از محورهای جشنواره به موضوع «باکو 2019» را داریم.

در ادامه این نشست، اسد فلاح، رییس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان در سخنانی انتخاب تبریز در سال 2018 و شهر باکو در سال 2019 به‌عنوان پایتخت نمونه گردشگری جهان اسلام را افتخاری مشترک برای دو کشور دانست و اظهار داشت: رسانه‌ها نقش بسیار سازنده‌ای در عرصه گردشگری و صنعت توریسم ایفا می‌کنند.

وی با تأکید بر این‌که خانه مطبوعات استان آماده تعامل حداکثری و تبادل تجربیات میان رسانه‌های دو کشور است، گفت: اعتقاد داریم حضور مستمر هیئت‌های رسانه‌ای به‌صورت تخصصی در دو کشور همسایه می‌تواند ادبیاتی مشترک را حاکم کرده و منجر به هم‌افزایی هر چه بیشتر رسانه‌ای شود.

همچنین طاهر آیدین اوغلو، سرپرست گروه خبرنگاران جمهوری آذربایجان در سخنانی با بیان این‌که بیش از 5 هزار رسانه رسمی در این کشور به‌صورت آزادانه فعالیت دارند، اظهار داشت: گسترش تعامل میان رسانه‌های تبریز و باکو موردنظر است و در این راستا آماده میزبانی از هیئت رسانه‌ای تبریز در جمهوری آذربایجان هستیم.

به گزارش تسنیم،13 نفر از خبرنگاران و تصویربرداران منتخب رسانه‌های دولتی و خصوصی جمهوری آذربایجان برای بازدید از آثار تاریخی و معرفی آنها با هدف تقویت ارتباطات رسانه‌ای بین تبریز و باکو از چند روز گذشته وارد تبریز شده و مدت سه روز در این شهر تاریخی اقامت داشتند.

انتهای پیام/

R7887/P1377/S6,47/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۰۴۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد

مقام‌های عالی ایران و سریلانکا پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور، پنج سند همکاری در حوزه‌های مختلف امضا کردند.

به گزارش شانا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، مقام‌های عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت) در حضور سیدابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه رؤسای جمهوری دو کشور، پنج سند همکاری در حوزه‌های همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان، همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور، همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا، همکاری‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا و همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا امضا کردند.

دیگر خبرها

  • ۵ سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد
  • تأکید بر گسترش تعاملات میان ایران و ازبکستان با محوریت استان اصفهان
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • بیانیۀ جمعی از شاعران و نویسندگان تبریز درباره شهادت مدافع حرم حاج طالع یوسف‌اف در باکو
  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد
  • کنعانی: به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • جمهوری آذربایجان به مناقشه ایران و اسرائیل کشیده می‌شود؟