Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@16:49:21 GMT

تهران چند زن معتاد خیابانی دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۰۴۵۹۸

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: نهایتاً ۱۰۰ زن معتاد خیابانی و متجاهر در شهر تهران وجود دارد که جزو پروتکل ماده ۱۶ قرار می‌گیرند.

خبرگزاری تسنیم: محمدعلی اسدی با اشاره به افزایش توان و ظرفیت ساماندهی معتادان متجاهر در شهر تهران طی سال‌های اخیر اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته تهران بین 8 تا 12 هزار معتاد متجاهر و خیابانی دارد و این در حالی است که در ابتدای دولت یازدهم ظرفیت نگهداری معتادان خیابانی و متجاهر شهر تهران، حدود 400 نفر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران افزود: خوشبختانه با توجه به اقدامات انجام شده در این بخش، امروز این ظرفیت در استان، به حدود 10 هزار نفر رسیده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا علی‌رغم ادعای مسئولان مبنی بر جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح معابر و خیابان‌ها، هنوز شاهد جولان این افراد در سطح شهر هستیم گفت: اینکه علی رغم بارها جمع آوری، مردم هنوز افرادی را در خیابان می‌بینند، به دلیل استانداردهای بهداشتی طراحی شده در پروتکل ماده 16 است؛ مثلاً معتادان خیابانی زیر15 سال و بالای 65 سال، معتادان مبتلا به ایدز و هپاتیت و سل، معتادان دارای زخم باز جزو این پروتکل قرار نمی‌گیرند و عمده این افرادی که هنوز در خیابان ها هستند جزو این بخش هستند که در پروتکل ماده 16 قرار نمی‌گیرند و دستگاه‌های دیگر از جمله وزارت بهداشت، سازمان‌های مردم نهاد و ... باید برای درمان آن‌ها ورود کنند.

اسدی در پایان در خصوص تعداد معتادان زن خیابانی مشمول ماده 16 در شهر تهران نیز گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، نهایتاً 100 زن معتاد خیابانی و متجاهر در شهر تهران وجود دارد که جزو پروتکل ماده 16 قرار می‌گیرند. این به معنای آن است که مثلاً زنانی که ایدز و هپاتیت دارند جزو مصادیق این ماده قرار نخواهند گرفت.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۰۴۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از اجرای طرح دو روزه ارتقای امنیت اجتماعی با هدف پاک‌سازی نقاط آلوده و جرم‌خیز در سطح استان خبر داد و گفت: در این راستا، ۵۲۸ خرده فروش، قاچاقچی و معتاد متجاهر جمع‌آوری و دستگیر شدند و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، علی احمدپور با بیان اینکه اعتیاد یک بیماری جسمی، روانی و اجتماعی بوده و ورود به این فرآیند آسان و خروج از آن مشکل است، اظهار کرد: باید با تقویت قدرت اعتماد به نفس، تصمیم‌گیری و از بین بردن افسردگی و کم‌رویی فرزندان، آن‌ها را در برابر شرایط آسیب‌زا و گرایش به سمت مواد مخدر مقاوم کنیم.

وی از اجرای طرح دو روزه ارتقا امنیت اجتماعی با هدف پاک‌سازی نقاط آلوده و جرم‌خیز در سطح استان خبر داد و افزود: در این راستا، ۵۲۸ خرده فروش، قاچاقچی و معتاد متجاهر جمع‌آوری و دستگیر و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان خاطرنشان کرد: از این افراد ۱۸ کیلو و ۴۹۱ گرم تریاک، ۱۶۵ گرم هروئین، ۲۱ کیلو و ۳۰۳ گرم حشیش، یک کیلو و ۹۰۱ گرم شیشه و ۴۳ کیلو و ۹۶۰ گرم سایر مواد مخدر کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر از طریق جلب مشارکت حداکثری مردم، تصریح کرد: واکسینه کردن قشر جوان زمانی اتفاق می‌افتد که همه دستگاه‌های مرتبط در این زمینه همکاری و تلاش کنند.

کد خبر 747876

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • (تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • طراحی الگوهای جدید برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • الگوی جدیدی برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • جمع‌آوری و دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود