Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-05@04:13:08 GMT

تقابل روسیه و آمریکا بر سر اتوبوس‌های داعش

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۰۵۰۸۳

تقابل روسیه و آمریکا بر سر اتوبوس‌های داعش

جهان>غرب آسیا - ۱۷ اتوبوسی که پس از توافق لبنان و حزب‌الله با داعش قرار بود بیشتر از ۳۰۰ نفر از اعضای این گروه را به دیرالزور ببرند، حالا چندین روز است که در منطقه بیابانی سوریه گیر افتاده‌اند و تبدیل به نقطه جدیدی از تقابل میان واشنگتن و مسکو شده‌اند.

جنگنده‌هاي ائتلاف به رهبري آمريكا بار ديگر خودروهاي اين گروه تروريستي كه قصد رساندن سوخت و غذا به نيروهاي خود و خانواده‌هايشان را داشتند، بمباران كرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگنده‌هاي آمريكا 3روز قبل مسير اين كاروان را بمباران كرده بودند تا مانع از رسيدن اين اتوبوس‌ها به ديرالزور شوند.

لبنان و حزب‌الله با داعش توافق كرده بودند تا نيروهاي اين گروه تروريستي با سلاح‌هاي سبك خود از خاك لبنان خارج و از طريق مسيري امن و با مجوز دولت سوريه به منطقه البوكمال در مرزهاي سوريه و عراق در استان ديرالزور بروند. مقام‌هاي آمريكايي اما از توافقي كه آنها در مسير آن نقشي نداشته‌اند، ناراضي هستند و به همين‌خاطر براي از بين بردن آن تلاش مي‌كنند.

سخنگوي نيروهاي ائتلاف اعلام كرده كه در حملات جنگنده‌هاي آمريكا به‌خودروهايي كه براي كمك به نيروهاي داعش در اتوبو‌س‌ها آمده بودند، تاكنون حداقل ۵۰ نفر از تروريست‌ها كشته شده‌اند. اين مقام‌ نظامي آمريكا تأكيد كرده كه جنگنده‌هاي اين كشور حملات خود را همچنان ادامه مي‌دهند.

تلافي اتوبوسي

اتوبوس‌هاي داعش اما بهانه‌اي ديگر براي تقابل ميان روسيه و آمريكا هستند. آمريكايي‌ها به اين خاطر مانع از حركت اتوبوس‌هاي داعش - كه در منطقه بياباني در ۱۶۰ كيلومتري ديرالزور هستند - مي‌شوند كه پيش از اين روسيه اقدامي مشابه در مخالفت با آمريكا داشته است. نيروهاي آمريكا به همراه گروه موسوم به نيروهاي دمكراتيك سوريه از 2‌ماه قبل مشغول عمليات براي آزادي رقه، مركز خودخوانده داعش در سوريه هستند. چندي پيش نيروهاي دمكراتيك سوريه كه بخش اصلي آن را كردهاي اين كشور تشكيل مي‌دهند، با چراغ سبز آمريكا به توافقي با داعش براي ترك رقه و رفتن به ديرالزور رسيدند.

روسيه اما با اين مسئله مخالف بود و اعلام كرد كه هر كارواني كه قصد ترك رقه را داشته باشد، هدف قرار مي‌دهد. به همين‌خاطر آمريكايي‌ها مي‌توانستند يك پيروزي آسان به‌دست آورند كه مدت‌هاست درگير مسئله رقه باقي مانده‌اند. برخي رسانه‌ها گزارش داده‌اند كه تعدادي از نيروهاي داعش به‌صورت پياده و انفرادي توانسته‌اند از لبنان خود را به استان ديرالزور برسانند. گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه صبح روز گذشته نمايندگان حزب‌الله و داعش در منطقه‌اي نزديك به استان ديرالزور براي تبادل پيكر كشته‌شدگان ملاقات داشته‌اند. وزارت دفاع روسيه هم روز گذشته اعلام كرد كه جنگنده‌هاي اين كشور خودروهاي زرهي داعش را كه قصد تحركات جديد در ديرالزور داشتند، هدف قرار داده‌اند.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۰۵۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه

در همان صبح حملات اوکراینی‎ها به این پایگاه هوایی، ویدئویی منتشر شد که واضح است طی حملات اوکراینی‎ها، انبار ذخیره کیت‎های هدایت ماهواره‎ای بالدار UMPC مورد حمله قرار گرفته‎اند. با انتشار تصاویر ماهواره‎ای نتایج حملات اوکراینی‎ها توسط اکانت‎های اوسینت غربی، در سمت دیگری از این پایگاه هوایی به‎نظر هدف دیگری مورد اصابت قرار گرفته است که در ماه مارس در کنار آن رمپ، جنگنده سوخو-۳۵ پارک بوده است و در حال حاضر مشخص نیست که این اثر مربوط به چه چیزی است. همچنین این اکانت اوسینت مدعی شده است که به جنگنده سوخو Su-35S که در رمپ نزدیک به محل قرار گرفتن کیت‎های UMPC قرار داشته است، آسیبی وارد شده است که اگر در آخر ویدئو دقت کنید همان جنگنده‎های سوخو-۳۴ و سوخو-۳۵ قابل مشاهده هستند که به‎نظر نمی‎رسد که آسیبی به آن‎ها وارد شده باشد. منبع: پارتیزان

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902091

دیگر خبرها

  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • روسیه: رزمایش ناتو برای تقابل با ماست؛ ادعای حمله ترکیبی دروغ است
  • مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است