Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی شفیعی، رحمت امینی، صمد چینی فروشان، مصطفی مختاباد، همایون علی آبادی، اصغر همت، مسعود رایگان، حسین مسافرآستانه، الهام پاوه نژاد و رویا تیموریان از جمله مهمانان حاضر در این مراسم بودند.

مهدی نصیری رئیس کانون ملی منتقدان تئاتر ایران با تاکید بر اینکه توجه به مقوله نقد لازمه رشد و پیشرفت تئاتر است، به بیان اهداف و برنامه‌ها و دیدگاه‌های این کانون پرداخت و گفت: یکی از مهمترین فعالیت‌های کانون در گستره وظایف داخل تولید نقد و برگزاری جلسه نقد حضوری دوشنبه‌های نقد تئاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوری که در دو سال گذشته 58 جلسه نقد حضوری برگزار شده و این برنامه تا پایان سال و هر دوشنبه ادامه خواهد یافت.

نصیری ادامه داد: کانون ملی منتقدان علاوه بر شناسایی منتقدان در استان‌های مختلف، دفاتری را نیز برای کانون در استان‌های خراسان رضوی، کرمان، بوشهر و گیلان راه‌اندازی کرده است.

او مورد سوم را فعالیت‌های آموزشی خواند و گفت: امسال یک کارگاه آموزشی ملی و یک کارگاه بین المللی برگزار شد.

رئیس کانون ملی منتقدان تئاتر خاطرنشان کرد: جهت ارتقای دانش نقد یک کارگاه بین المللی برگزار شد که هیات مدیره کانون این میزان از فعالیت را کافی نمی‌داند.

نصیری با اشاره به برگزاری جشن سالانه کانون ملی منتقدان تئاتر ایران به عنوان یکی از فعالیت‌هایی که کانون همواره بر آن تاکید دارد، گفت: انتخاب بهترین‌های تئاتر با رای منتقدان تاکنون 15 دوره انجام شده و تلاش داریم که آن را در گستره وسیع‌تری انجام دهیم. همچنین سایت کانون از سال 1395 راه‌اندازی شده که به انعکاس تولیدات اعضا در فضای اینترنتی پردازد.

نصیری همچنین اظهار امیدواری کرد؛ با تشکیل دفاتر کانون در استان‌ها و فعالیت مستمر، این امکان در آینده ایجاد شود که استان‌های دیگر هم در این جشن سالانه مشارکت داشته و برگزیده‌های نمایشی استان‌های دیگر به جز تهران نیز در این جشن انتخاب و معرفی شوند.

در بخشی از این جشن مصطفی مختاباد و قطب الدین صادقی به عنوان دو عضو افتخاری کانون ملی منتقدان تئاتر معرفی شدند.

همچنین از همایون علی آبادی پیشکسوت عرصه نقد تئاتر قدردانی شد.

در ادامه برگزیدگان به شرح زیر معرفی شد:

مسعود دلخواه و میلاد نیک آبادی برای اهدای جایزه بهترین تماشاخانه خصوصی روی صحنه حاضر شدند.

جایزه بهترین تماشاخانه خصوصی ضمن تقدیر از تماشاخانه باران، دیپلم افتخار و تندیس به حمیدرضا عرب، مدیر تماشاخانه پایتخت اهدا شد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۰۵۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی، با بیان اینکه در سطح استان هزارو ۴۰۰ کانون فعالیت می کنند، گفت: از این تعداد ۱۵ کانون به صورت تخصصی در حوزه جمعیت و فرزندآوری فعالیت می کنند.

وی افزود: کانون فرهنگی و هنری شهدای قره باغ و حضرت فاطمه الزهرا (س) در ارومیه، حضرت فاطمه (س)، شهدای رهال و ائمه اطهار (ع) در شهرستان خوی، ثقلین، زینب کبری(س)، آل عبا، ذوالفقار، شیخ طوسی در شهرستان میاندوآب، شهدای اغول بیگ در شهرستان تکاب و کانون فرهنگی و هنری مکتب صادق در شهرستان نقده از جمله کانون های فعال در این حوزه هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی برگزاری کارگاه های مختلف با عنوان «می خواهم زنده بمانم»، «جامعه جوان‌تر، زندگی بهتر» «آسیب طلاق امروز، ناشی از ازدواج غلط دیروز»، برگزاری کلاس های مشاوره در راستای فرزند آوری و تبیین مسائل مختلف را از جمله فعالیت های کانون ها عنوان کرد.

رضایی ادامه داد: امام جماعت، هیات امنا، کانون‌های فرهنگی هنری و پایگاه‌های بسیج چهار رکن اساسی مساجد طراز است که باید در حوزه جوانی جمعیت به صورت جهادی فعالیت کنند.

وی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از ابزارهای پای کار آمدن مردم در جوانی جمعیت است و کانون‌های مساجد ابعاد فرهنگی کاهش جمعیت را تبیین کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی افزود: مسئله کاهش جمعیت و پیر بودن هرم سنی افراد جامعه، کاهش نرخ باروری، افزایش طلاق از جمله مسائلی است که سلامت جامعه را به شدت تهدید می‌کنند بنابراین کانون‌های مساجد باید برای رفع این مسائل تلاش مضاعف داشته باشند.

رضایی از مشارکت کانون‌های مساجد استان در رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت یاد کرد و تصریح کرد: این طرح از سوی ستاد ملی جمعیت برگزار می‌شود که ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان دبیر اجرایی این رویداد معرفی شده است.

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تحت تاثیر پیشرفت دفاتر اسناد رسمی ایران قرار گرفتم
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • ◄ معرفی شرکت های کشتیرانی در ایران
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه