Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، همتیان مدیر صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان سمنان با بیان این که شعبه این صندوق در مرکز این استان مهر ماه سال گذشته کار خود را آغاز کرده است گفت : این صندوق در هر استان یک شعبه دارد که به ارائه خدمت به مردم و نیازمندان می پردازد.


وی هدف از تشکیل این صندوق را اعطای انواع تسهیلات به مددجویان کمیته امداد امام خمینی ( ره ) و نیازمندان جامعه عنوان کرد و افزود : برای این تسهیلات کارمزد دریافت نمی شود ، بلکه میتوان گفت مزد کار دریافت شده بسیار جزئی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همتیان به پرداخت انواع تسهیلات در این صندوق اشاره کرد و تصریح کرد : در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تسهیلاتی در بخش های کارگشایی ، خودکفایی ، رفع نیازهای ضروری ، تامین مسکن ، محکومین و پرداخت دیه پرداخت می شود.


مدیر صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان سمنان با بیان این که استان سمنان هفدهمین استان کشور بود که این صندوق را راه اندازی کرد افزود : ارتباط این صندوق با کمیته امداد امام خمینی ( ره ) بسیار گسترده است و بخش قابل توجهی از تامین مالی ما را منابع درون کمیته تشکیل می دهد که در این خصوص می توان به سپرده های خیرین و کمک های مردمی ، اعتبارات کمیته امداد حضرت امام و سایر منابع امدادی کمیته امداد اشاره کرد.


وی افزود : این صندوق در حال حاضر به شبکه شتاب که معتبر ترین شبکه بین بانکی کشور است ، متصل شده است لذا به محض پرداخت وام کارت مربوطه صادر و به مددجو تحویل داده می شود.


همتیان به پرداخت 1800 فقره وام کارگشایی به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان طی مدت فعالیت این صندوق در استان سمنان اشاره کرد و افزود : همچنین در این مدت 275 فقره وام خود کفایی به ارزش 2 میلیاردو 700 میلیون تومان و نیز 8 مورد وام آزادی محکومین به ارزش 50 میلیون تومان پرداخت شده است.


مدیر صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان سمنان با بیان این که معرفی افراد واجد شرایط توسط واحد های تخصصی کمیته امداد استان صورت می گیرد اظهار داشت : بیشترین تسهیلات پرداختی این صندوق مربوز به نیاز های ضروری ، مسکن و ازدواج است.


وی سقف تسهیلات کارگشایی را 10 میلیون تومان عنوان کرد و افزود : سقف تسهیلات خود کفایی نیز 50 میلیون تومان است که توجیه اقتصادی طرح ها به طور دقیق مورد ارزیابی قرار می گیرد.


همتیان با تاکید برعدم دریافت کارمزد های رایج در این صندوق گفت : این صندوق صرفا مزد کار را دریافت می کند که با روش های متداول سایر صندوق ها متفاوت است.


وی با اشاره به سپرده های خیران و نیکوکاران استان سمنان در این صندوق تصریح کرد : خیران این استان با کسب رضای الهی منابع خود را به صورت قرض الحسنه در این صندوق قرار می دهند تا بخشی از نیازهای نیازمندان جامعه مرتفع گردد.


مدیر صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان سمنان در پایان با دعوت از خیران تصریح کرد : قطعا مشارکت در امر قرض الحسنه که مورد تاکید قرآن کریم نیز قرار دارد برکات بسایر زیادی برای جامعه به همراه خواهد داشت.


انتهای پیام / ه


پرداخت وام کارگشایی به نیازمندان استان سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۰۵۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان صبح یکشنبه در دیدار با رئیس هیئت عامل صندوق حوادث طبیعی ساختمان گفت: از توجه ویژه مسئولان صندوق حوادث طبیعی ساختمان به استان خراسان جنوبی و پرداخت خسارت‌ها به آسیب دیدگان در زلزله نهبندان، طبس و بشرویه تقدیر می‌کنیم.


وی با اشاره به سیل اخیر در استان و به خصوص شهرستان زیرکوه اظهار کرد: برای کمک به خانواده‌های سیل زده این شهرستان صندوق حمایت‌های لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: از سوی مدیرعامل این صندوق قول پرداخت خسارت به خانواده‌های آسیب دیده از سیل در کوتاه‌ترین زمان ممکن داده شد.
وی گفت: حداکثر سقف تعهدات صندوق حوادث طبیعی ساختمان در سال جاری به ۹۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گفته وی سال گذشته این مبلغ ۳۰ میلیون تومان بوده است.

ذاکریان با اشاره به اینکه مبنای پرداخت خسارت اشتراک قانونی برق واحدهای مسکونی خواهد بود، بیان داشت: درصدی از حق بیمه پایه از طریق درج در حوزه برق بوده که از مالکان واحدهای مسکونی دریافت و به خزانه داری کل واریز می‌شود و الباقی حق بیمه از سوی دولت هر ساله بر اساس ماده ۱۰ قانون تنظیم و به حساب صندوق پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان یکی از ثمرات دولت سیزدهم است که در راستای رفاه و آرامش خاطر مردم در هنگام وقوع حوادث هشت گانه طبیعی شامل زلزله، سیل، طوفان، صاعقه، رانش زمین و سونامی پرداخت خسارت برای کلیه ساختمان‌های مسکونی دارای انشعابات قانونی برق را پوشش می‌دهد.

به گفته وی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی نماینده این صندوق در استان می‌باشد.

مهدی اسماعیلی رئیس هیأت عامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان بیان کرد: در صورت ارسال اطلاعات واحدهای خسارت دیده توسط استانداری در اسرع وقت، قول پرداخت خسارت به صاحبان واحدهای خسارت دیده، در کمترین زمان ممکنه داده می‌شود.

کد خبر 6090523

دیگر خبرها

  • بانک تجارت در فروردین ۱۴۰۳ جمعا ۱۶۹۸ فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • سارق سیم و کابل برق در سمنان دستگیر شد
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند