Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - الجزيره - ايرنا - سه عضو شوراي رياست جمهوري ليبي روز شنبه با متهم کردن «فايز السراج »رئيس اين شورا به تک روي در تصميم گيري ها، حمايت خود را از ژنرال «خليفه حفتر» فرمانده ارتش و مجلس نمايندگان ليبي اعلام کردند و عملا از شوراي رياست جمهوري به رياست السراج جدا شدند.

به گزارش بامداد يکشنبه ايرنا و به نقل از پايگاه خبري « ايوان ليبيا» علي القطراني، فتحي المجبري و عمر الاسود سه عضو شوراي رياست جمهوري ليبي با صدور بيانيه اي مشترک از بنغازي تاکيد کردند از يکپارچگي خاک ليبي و ادامه مبارزه با تروريسم و تلاش براي حفظ حاکميت ملي ليبي و همچنين اقدامات ارتش ليبي (به فرماندهي ژنرال حفتر) براي تامين امنيت ليبي حمايت مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين سه نفر در ادامه اين بيانيه خود تاکيد کردند: `قاطعانه تک روي هاي «فايز السراج»را در تصميم گيري ها که خارج از اختيارات او است، رد مي کنيم و اعتقاد داريم اين تصميم ها باعث ايجاد بحران در صحنه سياست و امنيت کشور مي شود و به تلاش ها براي همدلي فراگير ليبيايي ها آسيب مي زند.`
اين سه نفر، فايز السراج را به نقض بندهاي توافق سياسي در ليبي متهم کرده و ازمردم و دستگاه هاي نظارتي ليبي خواستند با اين تصميم ها مخالفت کنند و از اجراي آن خودداري کنند.
اين سه عضو شوراي رياست جمهوري ليبي با بيان اينکه تصميم هاي تکروانه رئيس شوراي رياست جمهوري، يکپارچگي، امنيت و ثبات کشور را به خطر مي اندازد، از جامعه بين الملل به ويژه «غسان سلامه» نماينده سازمان ملل براي حل بحران ليبي نيز خواستند موضع گيري قاطعي در خصوص اين اقدام هاي او داشته باشد.
اين سه نفر در پايان اين بيانيه اعلام کردند: ` از نهادهاي قانوني و در راس آن مجلس نمايندگان تنها نمانيده قانوني مردم ليبي، دستگاه نظامي نشات گرفته از مجلس به فرماندهي ژنرال خليفه حفتر و رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح (تحت حمايت ژنرال حفتر )حمايت مي کنيم.
به نظر مي رسد ليبي با جدا شدن اين سه نفر از شوراي رياست جمهوري، وارد مرحله جديدي از درگيري هاي سياسي شود.
شوراي رياست جمهوري ليبي 9 عضو دارد و فايز السراج رياست آن را بر عهده دارد. با اين موضع گيري اين سه نفر، تنها 6 نفر در شورا باقي مي مانند و مشخص نيست اين شورا چه سرنوشتي پيدا مي کند؟
فايز السراج چند روز پيش سرپرست جديدي براي وزارت کشور تعيين کرد و رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح را نيز تغيير داد. اين اقدام با واکنش شديد مخالفان وي و از جمله ژنرال «خليفه حفتر» مواجه شد. ژنرال حفتر پس از آن اعلام کرد که در مناطق تحت کنترل ارتش، کسي حق ندارد با دولت وفاق ملي همکاري کند.
ليبي از زمان سقوط حکومت «معمر قذافي» ديکتاتور سابق اين کشور در سال 2011 دستخوش جنگ و ناآرامي است.
اکنون دو دولت در اين کشور وجود دارد: دولت وفاق ملي به رياست «فايز السراج» در طرابلس که مورد حمايت جامعه جهاني است و ديگري دولت طبرق در شرق ليبي به رياست «عبدالله الثني» است که مورد تاييد ژنرال «خليفه حفتر» فرمانده نيروهاي مسلح اين کشور قرار دارد.
پارلمان ليبي از دولت مخالف دولت وفاق ملي به رياست عبدالله الثني که در شرق اين کشور مستقر است، حمايت مي کند.
به عقيده کارشناسان رقابت عوامل خارجي عامل اصلي تداوم بي ثباتي در ليبي است.
دولت وفاق ملي از سوي اروپا، آمريکا، چندين کشور آفريقايي و سازمان ملل متحد به رسميت شناخته شده است.
ژنرال حفتر مورد تاييد امارات، مصر و عربستان است و اين کشورها اخوان المسلمين را دشمن خود مي دانند.
شبد** خاورم **2041**1379
انتشار دهنده: هادي افتخاري
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۰۶۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: روند بازسازی یخدان میرفتاح ادامه دارد و پارسال از محل اعتبار سفر ریاست جمهوری و استانی در حدود دو میلیارد تومان تأمین اعتبار شد به طوری‌که گنبد یخدان حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ابراهیم جلیلی با اشاره به اینکه حصار یخدان میرفتاح هم حدود ۶۰ درصد بازسازی شده است، افزود: امسال هم از محل اعتبار سفر ریاست جمهوری و اعتبارات استانی تأمین اعتبار لازم صورت گرفته است و در صورت تخصیص و ابلاغ اعتبار، در تلاش هستیم نوروز سال آینده به بهره‌برداری برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد
  • برگزاری هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود