Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: این روزها حال دریاچه ارومیه اصلاً خوب نیست به گونه‌ای که دریا و مردم آذربایجان هر دو خون گریه می‌کنند، وای به حال آن روزی که این خون کاملاً خشک شود.

شهروز برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به نحوه عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: این ستاد به دستور شخص رئیس‌جمهور زمانی تشکیل شد و تا به امروز عملکرد مثبتی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر چنین ستادی وجود نداشت دریاچه ارومیه امروز به طور کامل خشک شده بود.

برزگر تصریح کرد: تا به حال عملکرد ستاد مثبت بوده ولی این مجموعه همیشه با کمبود بودجه مواجه بوده در حالی که برنامه‌هایی را که ستاد احیا دریاچه ارومیه دنبال می‌کند اگر عملیاتی نشود و اگر راهکارهای آن مورد حمایت جدی و قاطع واقع نشود و بودجه‌های اختصاص داده شده به ستاد احیا دریاچه ارومیه به موقع به این ستاد تخصیص داده نشود برنامه‌های احیا کاملا ناکام می‌ماند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه پایه و اساس اشتغال و کسب درآمد مردم حوزه آبریز دریاچه ارومیه کشاورزی است بنابراین بیشترین مصرف آب در این حوزه نیز مربوط به کشاورزی است پس اگر طرح‌های استفاده بهینه از آب‌های سطحی و زیرسطحی حوزه آبریز دریاچه ارومیه اجرایی شود می‌توان گفت 40 الی 60 درصد در مصرف آب کشاورزی صرفه‌جویی می‌شود و این صرفه‌جویی کمک فراوانی به احیای دریاچه ارومیه خواهد کرد.

وی افزود: ستاد احیای دریاچه ارومیه در کنار پرداختن به بحث صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی باید به بحث‌های دیگری نیز از جمله موضوع جایگزین کردن درآمد کشاورزان نیز بپردازد و از طریق وارد کردن صنایع مادر و بزرگ به آذربایجان غربی و بهینه‌سازی فرصت ترانزیت کالا از ظرفیت‌های دیگر این استان نیز استفاده کند چرا که آذربایجان غربی در زمینه ترانزیت کالا می‌تواند دروازه آسیا به اروپا باشد و مردم منطقه نیز از این طریق درآمد مطلوبی کسب کرده و به جای کشاورزی از طریق مشاغل جایگزینی مرتبط با بازرگانی، صنعت و ترانزیت کالا کسب درآمد کنند.

برزگر گفت: این روزها حال دریاچه ارومیه اصلاً خوب نیست به گونه‌ای که دریا و مردم آذربایجان هر دو خون گریه می‌کنند، وای به حال آن روزی که این خون کاملاً خشک شود بنابراین باید با کمک یکدیگر این وضعیت را تغییر دهیم.

وی تصریح کرد: دریاچه ارومیه فقط برای مردم آذربایجان نیست و این دریاچه برای کل کشور و منطقه و جهان تعلق دارد چرا اگر این دریاچه کاملاً خشک شود ما شاهد یک فاجعه در حد مهاجرت انسانی عظیم در منطقه خواهیم بود.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر خون گریه کردن دریاچه ارومیه به عینه دیده می‌شود و زمانی که به وسیله هواپیما به ارومیه سفر می‌کنیم و از بالای دریاچه ارومیه عبور می‌کنیم و حال‌وروز دریاچه را می‌بینیم یک حالت افسردگی شدید به ما دست می‌دهد بنابراین به‌شدت از این وضعیت نگران هستیم و به هیچ وجه نباید دست رو دست گذاشت و زمان را از دست داد.

انتهای پیام/

R41361/P36447/S6,48/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۰۶۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در ابتدای سال شاهد آب‌گیری خوب دریاچه ارومیه هستیم و امیدواریم با برنامه‌ریزی و تدابیر انجام گرفته از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه این آب‌گیری و احیای دریاچه در ایام گرم و کم‌بارش سال نیز ادامه پیدا کند تا شاهد چهره زیبای دریاچه ارومیه باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رسول اصغرزاده در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی ضمن تبریک روز شوراها اظهار کرد: در کنار بارش رحمت الهی شاهد احیای دریاچه ارومیه با تدابیر مسئولان استانی به ویژه شخص استاندار آذربایجان‌غربی به عنوان دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه هستیم.

وی افزود: در ابتدای سال شاهد آب‌گیری خوب دریاچه ارومیه هستیم و امیدواریم با برنامه‌ریزی و تدابیر انجام گرفته از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه این آب‌گیری و احیای دریاچه در ایام گرم و کم بارش سال نیز ادامه پیدا کند تا شاهد چهره زیبای دریاچه ارومیه باشیم و لطف پروردگار متعال شامل حال همه ما شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه با تشکر از معاونت هماهنگی امور عمرانی و مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی در به سرانجام رساندن موضوع سرمایه‌گذاری شهرستان خوی گفت: با اینکه موضوع سرمایه‌گذاری پروژه آناآتا در شهرستان خوی مربوط به شورای اسلامی شهر ارومیه نمی‌شود اما شاید زحماتی که در طول بیش از ۷۰ روز به سرانجام رسید، نتیجه و خیر و برکات آن شامل حال کل استان آذربایجان‌غربی به ویژه ارومیه شود.

اصغرزاده با بیان اینکه باید سرمایه‌گذاران داخلی را برای کمک حال دولت به میدان بکشیم، تصریح کرد: برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی به حمایت‌های معنوی مسئولان کشوری و استانی به ویژه شخص استاندار نیاز است و از این رو، این موضوع باید در بدنه‌های مدیریتی و دستگاه‌های اجرایی و نیز شهرداری تقویت شود.

وی با بیان اینکه بروکراسی و پروسه‌های اداری موجب فرار سرمایه‌گذاران از شهر ارومیه می‌شوند، عنوان کرد: گاهی مواقع مشاهده می‌شود که سرمایه‌گذاران به خاطر طولانی بودن پروسه اداری و حتی سنگ‌اندازی‌ها و تصمیمات کارشناسی نادرست از سرمایه‌گذاری در شهر ارومیه و حتی استان ناامید می‌شوند و از این رو از استاندار آذربایجان‌غربی خواستار توجه و رفع مشکلات در این حوزه هستیم.

کد خبر 748744

دیگر خبرها

  • تصاویر| تفریح در بخش پرآب دریاچه ارومیه
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • فیلم| حال خوش مردم در جوار دریاچه ارومیه
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • این روزها همه گریه می‌کنند، بخصوص گلرها!
  • آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه