Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@16:04:17 GMT

تصادفات منجر به فوت در کردستان ۹ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۰۶۷۴۶

تصادفات منجر به فوت در کردستان ۹ درصد افزایش یافت

مدیرکل پزشکی قانونی ‌کردستان با بیان اینکه تصادفات منجر به فوت در استان ۹ درصد افزایش یافت، گفت: در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، آمار نزاع در کردستان ۱.۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، غلامرضا همایون‌پور در بازدید از دفتر خبرگزاری بین‌المللی تسنیم در استان کردستان‌ با اشاره به اینکه پزشکی قانونی یگانه مرجع پزشکی که جزو قوه قضائیه است، اظهار داشت: عمده فعالیت‌های پزشکی قانونی معاینات سرپایی بوده که 5 درصد این معاینات مربوط به فوتی‌هاست و بقیه موارد مربوط به معاینات سرپایی و کمیسیون‌ها و آزمایشگاهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از رشد 4.6 درصدی معاینات سرپایی پزشکی قانونی در 4 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: تعداد مصدومین تصادفات در 4 ماهه امسال همچنین در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 22.9 درصد افزایش داشته است.

رشد 1.9 درصدی آمار نزاع در استان کردستان

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان با اشاره به رشد 1.9 درصدی آمار نزاع در 4 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در سطح استان تصریح کرد: همچنین در همین مدت تعداد مصدومین ناشی از حوادث کار 22.4 درصد کاهش داشته است.

وی به صدور 79 مورد مجوز سقط درمانی طبی جنین در 4 ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 27 مورد بوده 192.5 درصد رشد داشته است.

همایون‌پور افزود: این مجوزهای سقط در دو حالت انجام می‌شود؛ یک مورد مربوط به خود جنین است و مورد دیگر اینکه جان مادر در خطر باشد.

وی اظهار کرد: در 4 ماهه نخست امسال کل معاینات فوتی اجساد در پزشکی قانونی استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 17.5 درصد رشد داشته که از این تعداد 8.7 درصد مربوط به فوتی‌های اجساد تصادفات بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان با اشاره به اینکه معاینات حوادث کار در 4 ماهه نخست امسال 20 درصد کاهش داشته، گفت: در این مدت معاینات موارد سوختگی و غرق شدگی نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نکرده است.

کاهش 50 درصدی معاینات گاز گرفتگی

وی به کاهش 50 درصدی معاینات گاز گرفتگی در 4 ماهه امسال اشاره کرد و گفت: همچنین معاینات ناشی از مسمومیت و سموم در 4 ماهه نخست سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 16.5 درصد رشد داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان با اشاره به اینکه مرگ به دنبال سوء مصرف مواد مخدر در 4 ماهه نخست امسال 31.2 رصد کاهش داشته خاطر نشان کرد: همچنین در این مدت سقوط از بلندی از 4 مورد در سال گذشته به 16 مورد در سالجاری افزایش یافته و 250 درصد رشد داشته است.

وی گفت: در 4 ماهه نخست امسال مرگ‌های طبیعی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 50.8 درصد رشد داشته است.

رشد 8.7 درصدی تصادفات منجر به فوت در کردستان

همایون‌پور با اشاره به اینکه در 4 ماهه نخست امسال 125 مورد تصادفات منجر به فوت در سطح استان اتفاق افتاده اظهار داشت: از این میزان تصادفات 13 مورد درون شهری، 103 مورد برو شهری و 9 مورد تصادفات روستایی بوده است.

وی با بیان اینکه در 4 ماهه سال گذشته 115 مورد تصادفات منجر به فوت در سطح استان اتفاق افتاده اظهار کرد: این میزان تصادفات 10 مورد آن درون شهری، 99 مورد برون شهری و 6 مورد تصادفات روستایی بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان بیان کرد: میزان تصادفات منجر به فوت در 4 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 8.7 درصد رشد داشته است.

وی به رشد 24 درصدی کمیسیون‌های پزشکی و رشد 30 درصدی آزمایشگاه در پزشکی قانونی استان در 4 ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: تعداد متوفین در طول سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن، در تصادفات درون شهری 12.3 درصد و در تصادفات روستایی 6.3 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان عنوان کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات در سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن، 8.1 درصد رشد داشته که از این میزان 4.1 درصد زنان و 9.7 درصد مردان بوده‌اند.

اجساد مجهول‌الهویه در کردستان نادر است

همایون‌پور در مورد تشریح اجساد در سالن تشریح پزشکی قانونی استان افزود: دانشجویان پزشکی به هیچ عنوان کار تشریح روی اجساد انجام نمی‌دهند و در کردستان اجساد مجهول‌الهویه «نادر» است و اگر مواردی هم پیدا شود به دلیل اینکه قابل شناسایی نبوده است.

وی اظهار کرد: اجساد مجهول‌الهویه یا تبعه خارجی هستند که آنها هم شناسایی می‌شوند و کار تشریح برای دانشجویان رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی آموزش داده می‌شود و صرفاً کار کارشناسی ما برای قوه قضائیه است، دانشجویانی که برای آموزش مراجعه می‌کنند برای معاینات سرپایی بوده و به سالن تشریح نمی‌آیند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان در مورد شرایط تشریح اجساد در پزشکی قانونی گفت: در طول سال ممکن است اجساد مجهول‌الهویه یک تا دو مورد باشد و اگر این اجساد که تشریح می‌شوند باید دارای شرایط خاص باشند.

95 درصد فعالیت‌های پزشکی قانونی غیر از اجساد است

وی با اشاره به اینکه 95 درصد فعالیت‌های پزشکی قانونی، فعالیت‌های غیر از اجساد و فوتی‌هاست، گفت: یکسری اجساد از جمله مسمومیت‌ها، تصادفات، غرق شدگی، برق گرفتگی، مرگ ناشی از حوادث کار، مرگ در مکان‌های عمومی، مرگ در سربازخانه‌ها، مرگ به دنبال سوختگی ، مرگ ناشی از قصور یا اهمال در درمان، خودکشی، مرگ به دنبال عوارض حاملگی و زایمان، قتل، مرگ‌های مشکوک و نزاع جواز دفن آنها باید توسط سازمان پزشکی قانونی صادر شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان تصریح کرد: هرگونه فوتی که متعاقب آن موارد قضایی داشته باشد، باید جواز دفن آنها توسط پزشکی قانونی صادر شود.

وی گفت: در سال گذشته در مجموع 931 مورد معاینات اجساد، در پزشکی قانونی استان کردستان انجام شد که از این تعداد 728 مورد آن اجساد مردان و 203 مورد اجساد زنان بوده است.

همایون‌پور افزود: بیشترین موارد معاینات اجساد به جز مرگ‌های طبیعی مربوط به تصادفات بوده است.

وی با اشاره به اینکه در 4 ماهه نخست امسال مصدومین نزاع سه هزار و863 مورد بوده اظهار کرد: همچنین حوادث ناشی از کار در همین مدت 97 مورد و مصدومین تصادفات استان 2 هزار و322 مورد بوده است.

انجام بیش از 9 هزار مورد معاینات سرپایی در پزشکی قانونی استان

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان معاینات سرپایی در 4 ماهه نخست امسال را، 9 هزار و 740 مورد عنوان کرد و گفت: در همین مدت 125 نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

وی بیان کرد: در مدت یاد شده حوادث ناشی از کار 4 مورد، سوختگی 4 مورد، غرق شدگی 6 مورد، گاز گرفتگی 6 مورد، مسمومیت‌ها 9 مورد، برق گرفتگی 3 مورد، سو مصرف مواد مخدر 11 مورد و سقوط از بلندی 16 مورد و مرگ‌های طبیعی 89 مورد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان در مورد دیدگاه خود نسبت به رسانه‌ها گفت: یکی از مشکلاتی که اکنون در پزشکی قانونی استان وجود دارد این است که افراد زیادی به دنبال اجساد می‌آیند و موجب ازدحام در مقابل ساختمان پزشکی قانونی در خیابان شهید تعریف سنندج می‌شوند.

درخواست کمک از رسانه‌های استان کردستان

وی با اشاره به اینکه متأسفانه سالن تشریح در جای دیگر به دلیل کمبود اعتبارات خوابیده، گفت: کارهای قضایی برای اجسادی که به پزشکی قانونی می‌آورند روند طولانی دارد و در همین مدت باید در سردخانه پزشکی قانونی نگهداری شود اما متأسفانه در طول این مدت، افراد و اطرافیان اجساد در جلوی ساختمان پزشکی قانونی برای تحویل اجساد منتظر می‌مانند و سبب مشکلات ترددی برای مردم همان محل می‌شوند و تأثیرات منفی هم از نظر روحی و روانی برای عابرین محل و مردم ایجاد می‌کنند .

همایون‌پور افزود: در همین راستا وظیفه رسانه‌هاست که به پزشکی قانونی در جهت آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی به مردم کمک کنند و اگر یکسری چیزها توسط رسانه‌ها فرهنگ‌سازی شود کارها به آسانی پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/

R7848/P36447/S6,66/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۰۶۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: سال گذشته تعداد مراجعین به پزشکی قانونی اردبیل با ادعای نزاع نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش نشان می دهد. - اخبار استانها -

نگارخوشنویس در گفتگو با خبرگزاری تسنیم از اردبیل، با اشاره به مراجعه 13 هزار اردبیلی با ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی اظهار داشت: در سال گذشته 13 هزار و 678 نفر با ادعای جراحات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی اردبیل مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه از این تعداد سه هزار 592 نفر زن و 10 هزار و 86 نفر مرد بودند، خاطرنشان کرد: طبق آمار اعلامی از مراکز به طور میانگین بیشترین مراجعین در تیرماه با یک هزار و 547 نفر و کمترین مراجعین مربوط به اسفند ماه با 770 نفر بوده گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به گزارش واحد آمار اداره کل تعداد مراجعین نزاع نسبت به مدت مشابه سال 1401 که حدودا 14 هزار نفر بوده است کاهش 8 درصدی را نشان می دهد.

خوشنویس بیان کرد: بیشترین دلیل مراجعه به مراکز پزشکی قانونی استان و حتی کشور نزاع و درگیری است و افراد بعد از مراجعه به مراکز انتظامی و قضایی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع شده و بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی و صدمات برای آنها گوهی صادر می شود.

انتهای پیام

 

دیگر خبرها

  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج
  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج / علت مرگ در دست بررسی است
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • کاهش ۸ درصدی مراجعین نزاع در استان اردبیل
  • شناسایی 22 نقطه حادثه خیز شهری در کردستان
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل
  • مراجعه ۱۳ هزار اردبیلی با ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • تصادف منجر به فوت با گواهینامه جعلی قتل عمد محسوب می‌شود؟