Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، فخری الله‌توکلی، رئیس کمیسیون قالی و صنایع دستی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان دیروز شنبه، 11 شهریور در نشست صمیمی رزم‌حسینی استاندار کرمان با اعضای هیأت نمایندگان و کادر اجرایی اتاق بازرگانی گفت: احیای صنعت فرش و صنایع دستی استان از دغدغه‌های استاندار کرمان و مسؤولان اتاق بازرگانی است و نگاه دولت به صنایع دستی باید به عنوان یک مقوله میراث فرهنگی و از منظر میراث معنوی باشد و تمام برنامه‌ها بر اساس این میراث با ارزش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برگزاری جشنواره، قرار دادن محصولات صنایع‌دستی در فروشگاه اینترنتی و همایش صنایع دستی، همکاری در چاپ دو جلد کتاب و برگزاری جلسه در محل فرمانداری‌ها از جمله اقدامات این کمیسیون است.
الله‌توکلی بیان کرد: مکاتبات لازم برای به ثبت رساندن شهر راور به عنوان شهر جهانی فرش از سوی کمیسیون قالی و صنایع دستی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان انجام شده است.
وی از مالیات بالا برای فرش دستباف سخن به میان آورد و اضافه کرد: تولیدکنندگان ما، فرش‌ها را به‌علت وجود مالیات بالا در انبارها و خانه‌ها نگهداری می‌کنند، بنابراین نمی‌توانیم، فرش کرمان را به شکل محسوس در بازار ببینیم.
رئیس کمیسیون قالی و صنایع دستی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان عنوان کرد: انجمن زنان سرمایه‌گذار صنایع‌دستی و گردشگری توسط کمیسیون قالی و صنایع دستی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان تشکیل شده است.
الله‌توکلی اظهارکرد: مسابقه عکس فرش دستباف در دکوراسیون داخلی توسط کمیسیون قالی و صنایع دستی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان برگزار شد که یک هزار قطعه عکس به این مسابقه ارسال شده است و نفرات برتر از پنج استان انتخاب شده‌اند.
وی از ثبت رسمی انجمن فرش استان کرمان خبر داد و تأکید کرد: مطالعه بازار روسیه و چین برای صادرات فرش کرمان انجام شده است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۰۶۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می‌شود

حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی ایران  گفت: مذاکراتی در مورد رفع تعهد ارزی که مشکلاتی را برای اقتصاد کشور ایجاد کرده که در این مورد با وزیر اقتصاد مذاکراتی شده است.

او افزود: بحث رفع تعهد ارزی فقط مربوط به اتاق بازرگانی و وزارت اقتصاد نیست و نهادها و ارگان‌های دیگر هم باید راجع به این موضوع اظهارنظر کنند؛ به‌ ویژه این که بانک مرکزی باید روی این مسائل مطالعاتی داشته باشد و بعد جمع‌بندی انجام شود.

حسن‌زاده ادامه داد: پیشنهادی از سوی بخش خصوصی ارائه شده و تلاش داریم که یک قسمتی از تعهدهای ارزی را مخصوصا تا سقف یک میلیون دلار و برای واحدهای کوچک و صادرکنندگانی که در سطح رقم‌های پایین‌تری صادرات دارند را جزو معافیت‌های تعهد ارزی قرار دهیم.

به گفته رییس اتاق بازرگانی ایران، فعلا اقدامی در این زمینه نشده و بررسی‌ها در حال انجام است تا در روزهای آینده نتیجه اعلام شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: دولتی‌ها شاهد گرفتاری‌هایی که از این بابت متوجه بخش خصوصی شده، هستند و در این زمینه کمک می‌کنند تا توسعه صادرات کشور محقق شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ببینید | دعای رئیس اتاق بازرگانی درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بی‌توجهی مجلس به مخالفت‌ها؟
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد
  • اتاق بازرگانی در جهت تحقق شعار سال فعالیت کند
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • دیدار فرمانده قرار گاه منطقه‌ای جنوبشرق ارتش با جمعی از معلولان کرمان
  • همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود
  • صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می‌شود
  • سلامت مردم و محیط زیست در رأس دغدغه‌ها و نیاز جامعه
  • پیام اداره کل فرهنگ کرمان به تهیه کننده «نون خ»