Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-05@22:37:40 GMT

معافیت 8 ساله عوارض برای واحدهای خاص (+سند)

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۰۷۵۶۶

معافیت 8 ساله عوارض برای واحدهای خاص (+سند)

پول‌نیوز - بر اساس رای معاونت حقوقی رئیس جمهوری، اخذ عوارض آلایندگی در مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه قبل از زمان حاکمیت قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر لغو شد.

با رای سرپرست امور هماهنگی و رفع اختلاف دستگاههای اجرایی رئیس جمهور اخذ عوارض آلایندگی مندرج در قانون مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه قبل از حاکمیت ماده (56) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور لغو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در نامه سرپرست این مرکز به رئیس سازمان مالیاتی کشور تاکید شده است، همانگونه که در نظریات متعدد این معاونت تصریح شده، مقررات ناظر به معافیت از پرداخت عوارض در مناظق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی از اعتبار قانونی برخوردار بوده و جاری میباشد. بدیهی است از زمان لازم الاجرا شدن اده (56) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، مقررات ماده مذکور برای واحدهای مستقر در مناظق آزاد و ویژه اقتصادی همانند سایر مناطق با رعایت ترتیبات قانون ارزش افزوده لازم الاجرا می‌باشد.



در ماده 56 قانون رفع موانع تولید(مصوب سال94) آمده، واحدهای تولیدی کالا و خدمات آلاینده مستقر در مناطق آزاد شبیه به واحدهای الاینده مستقر در سرزمین اصلی با رعایت ترتیبات مشخص شده در قانون مالیات بر ارزش افزوده و اصلاحات بعدی مشمول عوارض آلایندگی می‌شوند.

بر اساس تبصره 1 ماده 37 قانون مالیات بر ارزش افزوده(مصوب سال 87)، واحدهای تولیدی آلاینده محیط‌زیست که استانداردها و ضوابط حفاظت از محیط زیست را رعایت نمی‌نمایند، طبق تشخیص و اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، علاوه بر مالیات و عوارض متعلق موضوع این قانون ، مشمول پرداخت یک درصد (1%) از قیمت فروش به عنوان عوارض آلایندگی می‌باشند .

در ادامه بخشنامه سازمان امور مالیاتی در این خصوص قابل مشاهده است. بر اساس حکم معاونت حقوقی رییس جمهور وصول عوارض آلایندگی در بازه سالهای 87 تا 94 از واحدهای مستقر در مناطق آزاد لغو شده است.



در حالی این حکم از سوی معاونت حقوقی رئیس جمهور صادر شده که در قانون مالیات بر ارزش افزوده هیچ نوع تفکیکی برای واحدهای آلاینده مستقر در سرزمین اصلی یا مناطق آزاد دیده نمی‌شود.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۰۷۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت انجمن تجارت الکترونیکی با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌ های اینترنتی

تین نیوز

انجمن تجارت الکترونیکی تهران با انتشار بیانیه ای، دریافت مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل ونقل درون شهری را «غیرفانونی» دانست.

به گزارش تین نیوز به نقل از تجارت نیوز، انجمن تجارت الکترونیکی تهران در بیانیه ای اعلام کرد: افزایش دستوری تعرفه های تاکسی های اینترنتی به عنوان زیرساخت بخش قابل توجهی از سفرهای درون شهری، آثار تورمی غیرقابل جبرانی خواهد داشت و ایجاد این هزینه ها به بدنه اکوسیستم دیجیتالی کشور آسیب می زند.

پیش تر سازمان امور مالیاتی کشور با تصویب افزایش مالیات بر ارزش افزوده به ۱۰ درصد، درخواست کرد این مبلغ از تاکسی های اینترنتی دریافت شود. این موضوع در حالی بود که قانون مالیات بر ارزش افزوده و بخشنامه سال ۱۳۹۹ سازمان امور مالیاتی، شرکت های ارائه دهنده خدمات هوشمند جابه جایی مسافر را از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کرده بود.

قبل از این بیانیه، برخی از نمایندگان مجلس هم در نامه ای به هیئت رئیسه، درخواست دریافت مالیات از تاکسی های اینترنتی را خلاف قانون دانسته بودند و با آن به دلیل افزایش هزینه مصرف کننده نهایی که مردم هستند، مخالفت کرده بودند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی
  • دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی
  • جزئیات سقف ۱۸ میلیارد تومانی معافیت‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل
  • گلایه شرکت‌ های ترانزیتی از افزایش هزینه‌ های مرزی و توقف کانتینرها در دوغارون
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیکی با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌ های اینترنتی