Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بولتن نیوز، مراسم پانزدهمین جشن سالانه کانون ملی منتقدان تئاتر ایران با حضور جمعی از منتقدان تئاتر، مهدی شفیعی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، رحمت امینی رئیس سابق سازمان نظارت و ارزشیابی، هنرمندانی چون مسعود دلخواه، کیومرث مرادی، حسن باستانی، رحیم نوروزی، پرستو گلستانی، الهام پاوه نژاد، الهام شعبانی، رویا میرعلمی، پانته آ بهرام، ستاره پسيانی، مسعود رايگان، رويا افشار، نسيم ادبی و جمعی از اهالی رسانه در سالن استاد ناظر زاده کرمانی ایرانشهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آغاز، مهدی نصیری رئیس کانون ملی منتقدان تئاتر ایران بر صحنه آمد و گزارشی از فعالیت های یک‌ساله اين نهاد ارائه داد.

سپس از حسین مسافر آستانه و رحمت امینی دعوت شد تا به صحنه بروند و از مصطفی مختاباد يكی از اعضای افتخاری کانون،‌ تجلیل كنند.

سپس از همایون علی‌آبادی منتقد برجسته تئاتر توسط مهدی شفیعی، مصطفی مختاباد، مسعود رایگان و رحمت امینی تجلیل و به پاس ۵۰ سال فعالیت هنری لوح افتخاری به او اهدا شد.

همایون علی آبادی گفت: ما حصل پنجاه سال نقد تئاتر یک دست شکسته است که از بس نوشته‌ام، خیلی نمی‌توانم با آن کار کنم. من کار نقد را از ۸ سالگی شروع کردم. در سن ۱۲ سالگی در دفتر روزنامه یک صفحه مقاله داشتم. جلال آل احمد بزرگترین الگو برای من است که جایزه ادبیات آن غنی‌ترین و بزرگترین جایزه جمهوری اسلامی ایران است. متاسفانه جوان‌های ما بسیار بی بهره از این گنجینه‌های غنی هستند و من نمی دانم انتهای راه آنها کجاست.

وی تاكيد كرد: تمام کسانی که در حال حاضر تئاتر می خوانند، بايد فرهنگ تئاتر را بشناسند.


معرفی برگزیده‌های تئاتر در سال ۹۵

در بخش برترین تماشاخانه خصوصی، دیپلم افتخار، تندیس و جایزه نقدی به حمیدرضا عرب برای تماشاخانه پایتخت اهدا شد.

جايزه بهترین چهره پردازی به سارا اسکندری برای نمایش «رویای یک شب نیمه تابستان» اهدا شد.

جایزه بهترین طراحی صحنه به مصطفی کوشکی برای نمایش «رویای یک شب نیمه تابستان» رسید.

جایزه بهترین موسیقی نمایش به بهرنگ عباس پور برای نمایش «آخرین انار دنیا» رسید.

جایزه بهترین نمایش کودک به پرستو گلستانی برای نمایش «سیرک سیار» رسید.

جایزه بهترین نمایشنامه به حسین کیانی برای «نمایش مضحکه شبیه قتل» رسید.

جايزه بهترين بازیگر زن به رویا تیموریان برای نمایش «پنج ثانیه برف» و ستاره پسیانی برای «نمایش خدای کشتار» تعلق گرفت.

رويا تیموریان پس از دريافت جايزه گفت: من بابت دريافت اين جایزه بسیار خوشحالم؛ ولی بسیار هم غمگین هستم بابت حادثه‌ای که برای دانش‌آموزان هرمزگانی رخ داد.

جایزه بهترین بازيگر مرد به رحیم نوروزی برای نمایش «بیگانه» و شهروز دل افکار برای نمایش «رویای یک شب نیمه تابستان» رسید.

جایزه بهترين کارگردانی تئاتر به مسعود دلخواه برای نمایش «بیگانه» اهدا شد.

«رویای یک شب نیمه تابستان»عنوان بهترین نمایش را كسب كرد.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۰۷۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، جشنواره چک برای گرامیداشت فرانتس کافکا نویسنده شهیر در صدمین سالگرد درگذشت وی، فیلم‌های اقتباسی از آثار وی را که توسط اورسن ولز، مارتین اسکورسیزی، فدریکو فلینی و استیون سودربرگ ساخته شده، به نمایش می‌گذارد.

«محاکمه» ساخته اورسن ولز در سال ۱۹۶۲، «پس از ساعت‌ها» درام کافکایی نیویورکی مارتین اسکورسیزی در سال ۱۹۸۵ و «مصاحبه» فدریکو فلینی در سال ۱۹۸۷ و «کافکا» استیون سودربرگ هر ۲ از سال ۱۹۹۱ و بازسازی آن با عنوان «آقای کنف» در سال ۲۰۲۱ - هر دو با بازی جرمی آیرونز در نقش یک مرد بیمه‌گر و نویسنده - در کنار اقتباس‌های کمتر شناخته شده‌ای چون «مسخ» اثر یان نِمِک که نسخه تلویزیونی آلمانی از داستان کوتاه معروف کافکاست، فیلم سنگالی «سفارش پول» (۱۹۶۸) ساخته عثمان سِمبنه و انیمیشن کوتاه «دکتر محلی فرانتس کافکا» به کارگردانی کوجی یامامورا در سال ۲۰۰۷ از جمله این فیلم‌ها هستند.

کارل اوچ، مدیر هنری کارلووی واری و لورنزو اسپوزیتو مشاور جشنواره، از آثار کافکا به‌عنوان محرک مداومی برای فیلمسازان یاد کردند و افزودند: گویی او با حیله‌گری آنها را به چالش می‌کشد تا سعی کنند تا حد امکان به ماهیت دست نیافتنی فرمول‌بندی‌های او، روایت‌ها و واقعیت‌هایی که احساسات دلهره‌آور را برمی‌انگیزاند، نزدیک شوند و آن‌ها را به تصویر بکشند.

پنجاه و هشتمین جشنواره کارلووی واری از ۲۸ ژوئن تا ۶ جولای (۸ تا ۱۶ تیر) برگزار می‌شود، از مدیر بازیگران تحسین‌شده فرانسین میسلر («تلماسه»، «درخت زندگی»، «مرد پرنده»)، با جایزه ویژه تجلیل می‌کند. وی متصدی انتخاب بازیگران بیش از ۷۰ فیلم بوده و ۱۵ جایزه از انجمن مدیران‌ بازیگران آمریکا دریافت کرده است.

همچنین ایوان ترویان بازیگر کهنه‌کار چک در فیلم‌هایی چون «شارلاتان» و «بوته سوزان» نیز با جایزه رییس جشنواره برای نقش تاثیرگذارش در سینمای چک تجلیل می‌شود.

کارلووی واری مجموعه کامل برنامه‌های خود را در هفته‌های بعد اعلام می‌کند.

کد خبر 6087199

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رادیویی پژواک
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • برگزیدگان پویش همپای طوفان معرفی شدند
  • بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند