Web Analytics Made Easy - Statcounter

جایزه ونگن طلایی سومین جشنواره غذاهای بومی و محلی ایرانی در سمنان به غذای " مانی پلوی دامغانی " رسید. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این جشنواره دو روزه در پنج بخش و سطوح غذاهای بومی ، غذاهای ایرانی و غذاهای بین المللی برگزار شد که در نهایت جایزه ویژه این جشنواره که تندیش ونگن طلایی با هفت گرم طلا بود ، به فائزه مقدسی با پخت غذای مانی پلوی دامغانی رسید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سایر بخش های این جشنواره در گروه غذاهای محلی ایران ، معصومه باغبانیان با غذای مرصع پلوی دامغانی اول شد .در گروه غذاهای بین المللی ، سمانه صوفی آبادی با غذایپیراشکی گوشت بهترین آشپز شد .در بخش گروه غذاهای بادمجانی ،شهناز اشرفی با پختشنسل بادمجان اول شد .پروین شمسیان درگروه سبزی پلوی سمنانی و سیما تجلی صفا در گروه آش قیمه سمنانی اول شدند .ونگن ( vengon ) در زبان سمنانی به معنی بادمجان است .بادمجان در سفره سمنانی ها از جایگاه ویژه ای برخوردار است و علاوه بر غذاهای بادمجانی ، در غذای اصلی سمنانی ها ، سبزی پلوی سمنانی استفاده می شود.در استان سمنان، رقم قلمی سیاه بادمجان کشت می‌شود و به دلیل نوع اقلیم، آب و هوا و نوع خاک از طعم و مزه منحصر بفردی برخوردار است و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به شیرینی و نداشتن تخم اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۰۷۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دهمرده معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان، گفت: این جشنواره با هدف معرفی آئین‌های سنتی، بازی‌های بومی و محلی و معرفی غذا‌های محلی برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • پخت یک غذا با بادمجان و سبزیجات توسط زوج مسن غارنشین افغان (فیلم)
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • غذای پزشکی تولید شد
  • تهیه «غذای پزشکی» از امول ژل‌های حامل لیپاز پانکراسی
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج