Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهرود - معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان درباره آخرین وضعیت سامانه سجام ویژه ساماندهی اعزام مبلغ در استان، گفت: یک هزار و ۵۵۰ نفر تا کنون در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین روحانی نژاد صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در شاهرودپیرامون آخرین وضعیت ثبت نام سامانه سجام و طوبی در استان سمنان بیان کرد: یک هزار و ۵۵۰ مبلغ شامل ۸۶۱ مبلغ، ۴۳۷ مبلغ حوزوی و ۲۵۲مبلغ سنتی تا کنون در سامانه سجام ویژه اعزام مبلغان استان در هشت شهرستان ثبت نام کردند که تقریبا همه مبلغان استان سمنان را شامل می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سامانه جامع اعزام مبلغ موسوم به سجام در واقع زیرساختی بر خط برای ثبت اطلاعات مبلغ، زمان اعزام، مکان اعزام، موارد مربوط به اعزام، موضوعات سخنرانی و ... است که این امکان را به سازمان تبلیغات اسلامی می دهد تا از اعزام دو روحانی به یک روستا و در ازای آن بدون روحانی ماندن یک روستای دیگر جلوگیری کند همچنین سجام امکان رصد فعالیت مبلغان، امتیاز دهی به آنها و همچنین انسجام بیشتر امر اعزام را فراهم می آورد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان درباره سامانه طوبی ویژه دریافت کد ملی تبلیغ برای مداحان، هیئت های مذهبی، کانون های فرهنگی اسلامی و ... نیز، توضیح داد: یک هزار و ۷۶۸مداح در استان شناسایی شده اند که از این تعداد یک هزار و ۵۵۰ نفر در سامانه طوبی ثبت نام کرده و اطلاعات یک هزار و ۱۲۶ نفر تا کنون تائید وکد ملی تبلیغ دریافت می کنند که در واقع مجوزی برای فعالیتشان محسوب می شود.

روحانی نژاد بیان کرد: یک هزار و ۴۳۷ هیئت مذهبی نیز در استان سمنان وجود دارد که ۳۶۸ هیئت تا کنون در این سامانه ثبت نام کردند و اطلاعات ۳۰۲ هیئت به تائید رسیده و همچنین پرونده مابقی هیئت ها در دست بررسی است.

وی افزود: ۷۲کانون فرهنگی و مذهبی نیز در استان وجود دارد که تا کنون ۳۶واحد در سامانه طوبی ثبت اطلاعات کردند که اطلاعات ۲۸ موسسه فرهنگی تائید شده است درباره انجمن های اسلامی نیز باید گفت ۲۲ انجمن در استان فعالیت دارند که ۱۱ مورد آنها در سامانه طوبی ثبت اطلاعات کرده و ۹ انجمن مورد تائید قرار گرفته و کد ملی تبلیغ دریافت کرده اند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در پاسخ به این سوال که استقبال از سامانه سجام و طوبی در استان چگونه بوده است، گفت: خوشبختانه می توان گفت مبلغی در استان نمانده که در سامانه سجام ویژه کد ملی تبلیغ و ساماندهی اعزام مبلغ ثبت نام نکرده باشد که در این حوزه استان سمنان به نسبت جمعیت مبلغان رتبه قابل توجهی را در سطح کشور دارد اما وضعیت درباره سامانه طوبی کمی متفاوت است تا جایی که در برخی موارد مثلا کانون های فرهنگی مذهبی استقبال ۵۰ درصد نیز نبوده است.

روحانی نژاد بیان کرد: سامانه طوبی می تواند مکانی برای ثبت اطلاعات هیئت های مذهبی، کانون ها و موسساتی باشد که پس از ثبت اطلاعات در این سامانه می توانند تحت پوشش خدمات تبلیغات اسلامی مانند اخذ معرفی نامه، دوره های آموزشی، اردوها آموزشی، طرح های ابلاغی از مرکز و ... قرار گیرند که طبیعتا در صورت عدم انجام این ثبت نام هیچ خدماتی به آنها تعلق نخواهد گرفت و از امکانات تبلیغات اسلامی نیز محروم می شوند.

وی در پاسخ به اینکه آیا مهلتی برای ثبت نام هیئت های مذهبی در سامانه طوبی در نظر گرفته شده است یا خیر، گفت: برنامه ریزی به گونه ای صورت گرفته که تمام اطلاعات تشکل ها و هیئت های مذهبی تا آغاز محرم سال۹۶ به اتمام رسیده باشد تا بتوانیم برای این ایام برنامه ریزی داشته باشیم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه هیئت های مذهبی و تشکل های دینی و حتی مداحان باید اهمیتسامانه طوبی را درک کنند، افزود:از رسانه ها می خواهیمتا درباره مزیت های این سامانه جامع اطلاعات تبلیغی اطلاع رسانی کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۰۷۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستاجران مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند

در برنامه تهران ۲۰ رسانه ملی با حضور کارشناسان و مسئولان در رابطه با سامانه خود نویس نکاتی مطرح شد. در این رابطه فرهاد بیضایی، کارشناس مسکن گفت: متاسفانه با اطلاعات فیک (شماره شبا و شماره کارت) می‌توان داده خود را ثبت کرده و به راحتی ملک دیگری را اجاره داد. 

در ادامه داود بیگی‌نژاد، نایب رئیس اول اتحادیه مشاور املاک اظهار داشت: در ماده ۱۸ جهش تولید عنوان شده که دسترسی برای مردم ایجاد شود، اما متاسفانه با تاسیس این سامانه مستقل، عملاً دسترسی مشاوران املاک قطع شده و اکوسیستم خرید و فروش تغییر کرده است.

وی با اشاره به اینکه سامانه خودنویس دارای ایرادات فنی و قانونی است، گفت: با عنایت به احراز هویت از طریق تلفن همراه، در صورتی که کد رهگیری اولیه برای متعاملین پیامک می‌شود در اختیار مشاور املاک قرار نگیرد، امکان گرفتن کد رهگیری برای مشاور املاک دیگر میسر نیست. در صورتی که قانون‌گذار در صورت عدم دریافت کد رهگیری، تنبیهاتی را برای مشاور املاک در نظر گرفته است.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاور املاک عنوان کرد: علاوه بر این، در سامانه خودنویس متعاملین قبل از خواندن قرارداد، تمامی موارد را پذیرفته‌اند و دیگر امکان رد و تغییر قرارداد را ندارند.

وی عنوان کرد: سیاست واحد در حوزه مسکن نداریم و مشاوران املاک باعث ایجاد تورم نشده‌اند. آن چیزی که مهم بوده اجرای درست قانون است.

فرهاد بیضایی، کارشناس مسکن نیز با بیان اینکه در قرارداد‌های اجاره برای موجران و مستاجران، امنیت معامله حائز اهمیت است، گفت: با ایرادات که این سامانه برخوردار است، به راحتی می‌توان ملک دیگری را اجازه داد.

وی تصریح کرد: متاسفانه احراز هویت در این سامانه وجود ندارد و با اطلاعات فیک (شماره شبا و شماره کارت) می‌توان اطلاعات خود را ثبت کرده و در کمال تاسف این داده‌ها پذیرفته می‌شود. 

این کارشناس مسکن ضمن انتقاد به سامانه خودنویس عنوان کرد: صراحتاً در سامانه خودنویس آمده که هیچ گونه مسئولیتی در قبال صحت اطلاعات ندارد.  آیا در آینده میزان پرونده‌های قضایی بیشتر نمی‌شود؟ چه کسانی باید صحت سنجی اطلاعات وارد شده را بررسی کنند که متاسفانه اجبارا به غیر رسمی شدن اسناد مالی دامن می‌زنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون
  • مستاجران مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند
  • مالیات طلافروشان سالی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان است
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • کوالالامپور؛ خواهر مدرن اما سنتی اصفهان
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟