Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا زواریان، نویسنده در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره اثر جدید خود با عنوان «بانو مریم» گفت: این اثر رمانی درباره حضرت مریم(س) است که نگارش آن دو سال پیش به اتمام رسید و طی این مدت کتاب در انتظار چاپ بوده است که امیدواریم تا پایان شهریورماه از سوی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این رمان در ادامه همان ایده‌ام درباره زنان تاریخ‌ساز و مقدس است. بانوانی که تأثیرگذار بودند و توانستند نقش مهمی در دوران خود ایفا کنند که در این راستا چهار مورد را به نگارش درآورده‌ام و پنجمین رمان مربوط به حضرت مریم(س) است که از سوی پنج پرنده قرآنی روایت شده است.
زواریان در ادامه گفت: براساس تقسیم‌بندی‌هایی که شده، فصل نخست به دوران کودکی حضرت مریم(س) اختصاص یافته و روایت از سوی هدهد بیان می‌شود. در فصل دوم راوی، کبوتری است که در معبد بوده و تنها مونسش حضرت مریم(س) است و فضای معبد از سوی آن پرنده روایت می‌شود.
این نویسنده ادامه داد: در فصل سوم «سلوا» پرنده قرآنی دیگر داستان به دنیا آمدن حضرت عیسی(ع) را روایت کرده و در ادامه پرنده ایرانی به نام «هما» روایتگر داستان است، این پرنده در اسطوره‌های ایرانی بشارت‌دهنده است. در فصل پنجم که فصل پایانی کتاب است، «فونیکس» داستان زندگی و احوالات حضرت مریم(س) را روایت می‌کند. این پرنده، همان پرنده‌ای است که به دست حضرت عیسی(ع) زنده می‌شود و مربوط به وفات حضرت مریم(س) است.
وی در ادامه درباره سختی‌های نگارش این رمان بیان کرد: نگارش متن این رمان، بسیار سخت بود؛ چرا که موضوع تکراری بود و باید در فرم نوآوری و حرف تازه‌ای ارائه می‌کردم؛ از این رو سعی شد زبان رمان قدری، مربوط به همان دوران باشد و براساس غزل‌های حضرت سلیمان و یا نیایش‌های حضرت داود(ع) که شاعرانه و آهنگین بود، در این متن نیز از آن الهام گرفته‌ام.
زواریان گفت: یکی از سختی‌های کارم این بوده که می‌خواستم روایتم قرآنی باشد و این اساس کارم بود و باید تاریخ آن دوره را مطالعه می‌کردم که منابع زیادی را دیدم و ادبیات و فضای جغرافیایی آن دوران را مورد مطالعه و تحقیق قرار دادم تا بتوانم به صورت دقیق فضای آن دوران را به تصویر بکشم؛ از این رو هر کتابی که درباره حضرت مریم(س) بود را مطالعه می‌کردم، به همین دلیل زمان زیادی را صرف کردم.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه حضرت مریم(س) در دوره یهود بود و با به دنیا آمدن حضرت عیسی(ع) مسیحیت شکل می‌گیرد و در این راستا استنادات قرآنی نیز وجود دارد؛ از این رو علاقه‌مند بودم کار بین ادیانی انجام دهم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۰۸۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی اجتماع صادقیون در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ️ سوگواران شهادت حصرت صادق آل محمد (ص) در سالروز شهادت آن امام همام با برگزاری آیین های عزاداری ، در این مصیبت خاندان عصمت و طهارت (ع) بر سر و سینه زدند.
حضرت امام جعفرصادق (ع) در ۱۷ ربیع‌الاول سال ۸۳ هجری قمری در مدینه متولد شدند، آن حضرت در دوران عمر شریف خویش از مکتب نورانی و آسمانی جدش امام سجاد (ع) پیشوای چهارم شیعیان و پدرش امام محمدباقر (ع) کسب فیض کرد و پس از شهادت پدر بزرگوارش در ۳۱ سالگی به امامت رسید و با پایه‌ریزی مکتب جعفری موجب بازسازی و زنده نگه داشتن شریعت محمدی (ص) شد.
دوران امامت ۳۴ ساله ایشان مصادف با اواخر حکومت امویان و اوایل حکومت عباسیان بود و این امام بزرگوار در ۶۵ سالگی با توطئه منصور عباسی در سال ۱۴۸ هجری به شهادت رسید. مزار شریف آن حضرت در قبرستان بقیع در مدینه‌النبی قرار دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • طنین «آواز آن پرنده آتشین» در نمایشگاه کتاب
  • انتشارات بین‌الملل با ۶۰ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب
  • عرضه روایت ترس سربازرس مگره در بازار نشر
  • کتاب‌های تازه رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • برپایی اجتماع صادقیون در استان سمنان
  • روایت تازه از پنالتی جنجالی رضاییان - طارمی / دفعه بعد هر دو اخراجید!
  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس