Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس از آمادگی شورای پنجم برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر و قوی‌تر به زائران اربعین حسینی(ع) خبرداد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر مشهد، محمدرضا حیدری در ارتباط با پیرامون بحث مطرح شده با عنوان مخالفت فرمانداری و هیئت تطبیق با مصوبه شورای چهام شهر مشهد مبنی بر اختصاص اعتبار به ستاد اربعین شهرداری اظهار داشت: فرمانداری مشهد در قالب هیئت تطبیق 3 نفره، طبق قانون شوراها موظف است که عدم مغایرت مصوبات شورا با قانون شوراها و قوانین بالادستی را بررسی کرده و اعلام نظر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری با بیان اینکه این بررسی به معنی مخالفت با طرح و یا لایحه مورد بحث نیست، افزود: هدف از این تطبیق،‌ رفع ایرادات قانونی بوده که طبق روال معمول، شورا آن را مورد بررسی قرار می‌دهد و اگر ایراد قانونی تشخیص داده شود، نسبت به اصلاح مصوبه اقدام و درصورت اصرار شورا بر مصوبه خود، به هیئت حل اختلاف استان ارجاع داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: چنین رویه‌ای در مجلس شورای اسلامی نیز حاکم است و شورای نگهبان وظیفه بررسی عدم مغایرت مصوبات مجلس با قانون اساسی و شرع مقدس را برعهده دارد.

حیدری با اشاره به لایحه مصوبه شورای چهارم در ارتباط با اربعین حسینی، گفت: این مصوبه دارای 2 ماده است که در یکی از مواد از محل منابع شهرداری که طبق قانون باید در محدوده جغرافیایی شهر مشهد هزینه شود، مبلغ یک میلیارد تومان در ارتباط با ساخت و تجهیز سوله در عتبات عالیات پیش‌بینی شده و این درحالی است که مالکیت زمین مدنظر برای ساخت، متعلق به شهرداری مشهد نیست.

وی افزود: سوله‌های ساخته شده که در حال تجهیز هستند، به دلیل اینکه شهرداری مالک آنها نیست، در آینده باید واگذار شوند؛ به احتمال قوی اعتراض هیئت 3 نفره که ریاست آن را فرمانداری مشهد برعهده دارد،‌ به این بند از مصوبه است.

رئیس شورای شهر مشهدمقدس در ادامه صحبت‌های خود به بند دوم این لایحه اشاره کرد و اظهار داشت: مفاد این بند شامل اختصاص 17 میلیارد و 300 میلیون ریال به منظور ارائه خدمات به زائرین حسینی در حوزه خدمات شهری، حمل و نقل، اسکان،‌ اعزام هزار نفر از کارکنان و 200 دستگاه اتوبوس بوده که هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

حیدری با بیان این که شورای پنجم با رفع مغایرت قانونی مورد نظر هیئت تطبیق، طبق سنوات گذشته با انضباط و قوت بیشتر در خدمت این حرکت عظیم فرهنگی و دینی خودجوش مردمی خواهد بود، تصریح کرد: شهرداری مشهد در قالب ستاد اربعین، با قوت این مهم را دنبال می‌کند و هیئتی نیز به منظور فراهم آوردن مقدمات لازم به کشور عراق اعزام می‌شود.

وی افزود: در ارتباط بابند 1، اگر مالکیت زمین اختصاص یافته برای ساخت سوله‌ها در اختیار شهرداری مشهد قرار گیرد، قطعا شورای پنجم در راستای تجهیز این مکان نیز مساعدت خواهد نمود تا در اختیار مردم مشهد قرارگیرد.دولت، فرمانداری، شهرداری و شورای شهر، همگی بر موضوع خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی اتفاق نظر دارند.

انتهای پیام/

R41347/P41362/S6,1188/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۰۸۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون و عضو کمسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: سیاسی‌بازی و ورود به مسائل حاشیه‌ای مانع خدمت‌رسانی و چالشی برای شوراهای اسلامی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، ابوالفضل ابوترابی شامگاه _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا بخش کرون از توابع شهرستان تیران و کرون اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان یک قوه در کنار سه قوه مقننه، قضائیه و مجریه حائز اهمیت هستند و اساتید بزرگ حقوق جایگاه مهمی به این نهاد می‌دهند.

وی افزود: نباید از جایگاه آن غفلت کرد که نویسندگان قانون اساسی نیز با نگاه بلند به آن اشاره کرده و در اصول ۱۰۰ تا ۱۰۶ به اهمیت و جایگاه آن پرداخته و در اصل ۱۰۷ به صورت ویژه توجه شده است.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با شناخت این جایگاه انتظارات مشخص و نمایندگان مردم در این نهاد نیز به وظیفه‌های اصلی خود می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه ناشناختگی وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا بر عملکرد این نهاد تأثیر می‌گذارد، تصریح کرد: شوراها وظیفه اجرایی ندارند و عمده کار آن‌ها تصمیم‌گیری محلی بوده و به عنوان پارلمان در یک شهر و روستا وظیفه و مأموریت دارند.

ابوترابی اضافه کرد: مسائل حاشیه‌ای و نگاه سیاسی در انتخاب اعضای آن و همچنین اجرای برنامه‌های منتخبین مردم در شورای اسلامی باعث شده تا فعالیت‌های این نهاد تحت تأثیر موضوعات فرعی بشود و در خدمت‌رسانی با مشکل روبرو شوند.

وی با بیان اینکه اصلاح نگرش و توجه و تمرکز بر مأموریت محلی و خدمت رسانی باعث افزایش عملکرد آن‌ها خواهد شد، تصریح کرد: شوراهای اسلامی با همکاری شهرداران و دهیاران در تصدی مسئولیت محلی امکان رفع بسیاری از مشکلات منطقه خود را دارند.

عضو کمسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی سیاست پیشنهاد طرح جامع مدیریت شهری را جلوگیری از تمرکزگرایی در تهران و مراکز استان‌ها بیان کرد و اذعان داشت: با تصویب و اجرای این قانون وظایف مدیران محلی افزایش یافته و با همکاری مردم مشکلات احصا و رسیدگی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح پیشنهادی طرح جامع مدیریت شهری در مجلس دوازدهم بررسی و به صحن علنی خواهد رفت، اما در برنامه هفتم توسعه کشور به این نیاز و موضوع مهم اشاره شده تا دولت برای آن برنامه‌ریزی و اقدام کند.

کد خبر 748914

دیگر خبرها

  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد