Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-03@03:20:43 GMT

درمان کم خونی با چند خوراکی خون ساز

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۰۸۸۹۴

درمان کم خونی با چند خوراکی خون ساز

پول‌نیوز - کم خونی یکی از مواردی ات که به راحتی می توانید با خوردن یک سری مواد غذایی آن را درمان کنید.معمولا خانم ها، به دلیل شرایط فیزیولوژیکی خاص، بیشتر در معرض کم خونی قراردارند و از آن جا که در سال های مفید زندگی هر ماه مقدار زیادی خون از دست می دهند، باید همیشه مراقب تغذیه خود باشند تا در شروع دفع مجدد بتوانند مواد مغذی مورد نیاز بدن را تأمین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در غیر این صورت و به مرور زمان دچار مشکلات متعدد از جمله بد خلقی ، ریزش مو، دردهای بدنی و ... می شوند .

مصرف ترکیبات خاصی می‌تواند در درمان کم‌خونی به‌ ویژه در زنان بسیار مفید باشد. اما آن چه در طب سنتی به آن توجه می شود تنها مواد خوراکی نیست بلکه اصول شش گانه ای است که در حفظ سلامت و شادابی افراد موثر است. در طب سنتی به این موضوع اشاره شده است که هر غذایی با طبع گرم و تری مناسب می‌تواند بالقوه خون ساز باشد.

هوای پاک
در طب ایرانی به غذاهای خون ساز ،غذاهای دم ساز نیز گفته می‌شود؛ از جمله غذاهای دم ساز می‌توان «هوا» را نام برد؛ هر چه هوا از لطافت و پاکی بیشتری برخوردار باشد و به عبارتی اکسیژن بیشتری داشته باشد، خون لطیف‌تری تولید می‌کند و هوای آلوده (حاوی آلاینده‌ها) خون آلوده و ناپاک ایجاد می‌کند.

درمان کم خونی با عسل
این ماده غذایی به محض ورود به کبد، تبدیل به خون می‌شود.

درمان کم خونی با کنجد
شما می توانید شب ها همراه شام یک تا دو قاشق غذاخوری از آن را کاملا بجوید و میل کنید؛ خوردن این دانه روغنی برای تقویت مو‌، چشم‌، تخمدان ها و بیضه‌ها‌، بسیار مفید است‌. هر غذایی که برای اعضای تناسلی مفید باشد، برای چشم نیز مفید است. چون این دو اندام، لطیف‌ترین بخش غذاهای مصرفی روزانه را به سمت خود جذب می‌کنند.

درمان کم خونی با قوتوی کرمان
قوتوی کرمان یا اردبیل ترکیبی از تخم گشنیز، زنجبیل، میخک، هل باد، شاه‌دانه ،گندم ،کنجد ،عدس و ... است. توصیه می‌شود یک تا دو قاشق غذاخوری از آن را در یک لیوان شیر مخلوط و میل کنید.

درمان کم خونی با آبگوشت با نخود
توصیه می‌شود این غذا با شعله پایین تهیه و طبخ شود تا کاملا هضم شود.

درمان کم خونی با گوشت بلدرچین
این گوشت از آهن زیادی برخوردار است حتی برای کسانی که سنگ یا شن کلیه دارند، مفید است.

درمان کم خونی با 21 عدد مویز صبح ناشتا
برای کاهش بلغم مغزو افزایش حافظه، خوردن آن را فراموش نکنید.

درمان کم خونی با آلو و انجیر
برای دریافت غذاهای خون ساز ، خوردن هفت عدد انجیر خشک همراه صبحانه و 9 تا 12 عدد آلو‌ بخارا همراه وعده ناهار توصیه می شود.

درمان کم خونی با پیاده روی
دکتر حمزه سام دلیری؛ محقق و مدرس طب سنتی در این باره به خبرگزاری دانشجو می گوید: پیاده‌روی با پای برهنه روی سنگ‌ریزه‌ها یا قلوه‌سنگ ها روزانه به مدت 30 دقیقه، قرار دادن تکه آهنی که نه رنگ و نه زنگ داشته باشد در داخل خورشت‌ها (توصیه می‌شود این کار را در 10 دقیقه پایانی طبخ غذاهای خورشتی انجام دهید.)

درمان کم خونی با گیاهان و میوهای خون ساز
از جمله گیاهان و میوه هایی که خاصیت خون ساز ی دارد می‌توان به یونجه‌، گزنه‌، شبدر‌، عناب‌، زرشک‌، آلبالو‌، انار و سیب اشاره کرد. به این صورت که یونجه یا شبدر را با سالاد فصل مخلوط و میل کنید.

یک استکان عرق گزنه را با دو قاشق غذاخوری شیره انگور مخلوط و میل کنید.
در یک استکان جوشانده گل بابونه، دو قاشق غذاخوری آب آلبالو بریزید و میل کنید.
یک قاشق غذاخوری آویشن و 7عدد عناب را با 3 لیوان آب مخلوط کنید و آن را بجوشانید، صاف و میل کنید.
در یک لیوان جوشانده گل ختمی، سه قاشق غذاخوری آب‌زرشک مخلوط و میل کنید.



منبع:نامه نیوز

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۰۸۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد

ایتنا - آیا یک خشم طوفانی می‌تواند بر قلب تاثیر‌ بگذارد؟
تحقیقات پیشین نشان می‌دهد که بین دوره حاد خشم و افزایش خطر حمله قلبی رابطه‌ وجود دارد. محققان مرکز پزشکی ایروینگ دانشگاه کلمبیا، دانشکده پزشکی ییل، دانشگاه سنت جان در نیویورک و سایر موسسات به بررسی دلیل این ارتباط پرداخته‌اند.

برای پاسخ به این سوال، محققان باید تعدادی را عصبانی می‌کردند. آن‌ها ۲۸۰ جوان سالم را برگزیدند و آن‌ها را به طور تصادفی به چهار گروه تقسیم کردند: یک گروه کنترل که با صدای بلند اعداد را می‌شمردند و از لحاظ احساسی در حالت خنثی بودند و گروه‌های دیگر که وقایعی که آن‌ها را عصبی، غمگین و مضطرب می‌‌کرد، به خاطر می‌آوردند. محققان قبل از شروع این تحقیق و در فواصل ۱۰۰ دقیقه‌ای، از شرکت‌کنندگان آزمایش خون گرفتند و جریان و فشار خون آن‌ها را اندازه‌گیری کردند.

طبق نتایج این تحقیق، که روز چهارشنبه در مجله قلب آمریکا (Journal of the American Heart Association) منتشر شد، خشم واقعا می‌تواند بر قلب تاثیر بگذارد، زیرا نحوه عملکرد رگ‌‌های خونی را مختل می‌کند.

پژوهشگران متوجه شدند که توانایی رگ‌های خونی برای گشاد‌ شدن در افراد گروه عصبانی، در مقایسه با گروه کنترل، به میزان قابل‌توجهی کاهش یافت. این قابلیت رگ‌ها در گروه‌های غمگین و مضطرب تغییری نکرد.

گشاد شدن رگ‌ها از طریق سلول‌های اندوتلیال که داخل رگ‌های خونی را پوشانده‌اند، تنظیم می‌شود. رگ‌ها با منبسط و منقبض شدن‌، جریان خون را به قسمت‌های بدن که به آن نیاز دارند، افزایش یا کاهش می‌دهند. طبق این تحقیق، تنها مشکل گشاد شدن رگ‌های خونی بود.

اختلال در نحوه گشاد‌ شدن رگ‌های خونی از علائم اولیه آترواسکلروز به شمار می‌رود که در واقع تجمع چربی و کلسترول (پلاک) روی دیواره سرخرگ‌ها است که شریان‌ها را سفت می‌‌کند. آترواسکلروز می‌تواند به بیماری عروق کرونر قلب، حمله قلبی، سکته مغزی و اختلالات کلیوی منجر شود.

دکتر هالی میدلکاف، متخصص قلب و استاد دانشگاه یو‌سی‌ال‌ای ایالات متحده، می‌گوید ‌نتایج این پژوهش به پزشکان کمک می‌کند بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی را که مشکل کنترل خشم دارند، تشویق کنند که از طریق یوگا، ورزش، درمان‌های شناختی‌رفتاری یا سایر تکنیک‌های شناخته‌شده، خشمشان را مهار و مدیریت کنند.

البته محققان تاکید می‌کنند که این پژوهش آزمایشگاهی مطالعه‌ای پایه و اولیه است و باید تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت گیرد. برای مثال دانشمندان هنوز دقیقا نمی‌دانند خشم چگونه گشاد شدن رگ‌های خونی را مختل می‌کند و این در مطالعات بعدی بررسی خواهد شد.

ضمن اینکه محققان به‌عمد شرکت‌کنندگانی را انتخاب کردند که سالم بودند و به بیماری قلبی یا سایر بیماری‌های مزمن مبتلا نبودند، زیرا این بیماری‌ها می‌توانست نتایج را مخدوش کند. این اگرچه نقطه قوت تحقیق است، محدودیت هم به شمار می‌رود، زیرا ممکن است نتایج آن برای افراد مسن و بیمار صدق نکند.  

به باور کارشناسان این تنها قدم اول است و تحقیقات آینده باید روی جمعیت‌ مبتلایان به بیماری‌های قلبی‌عروقی، مبتلایان به دیابت و نیز افراد ساکن مناطق روستایی و از اقلیت‌های قومی و نژادی مختلف نیز انجام شوند.

دیگر خبرها

  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
  • کاهش وزن با دو قاشق چایخوری از سرکه سیب
  • (ویدیو) طرز تهیه کرپ سیب‌زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده
  • (ویدیو) طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی
  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • افراد زودجوش این دمنوش را مصرف کنند
  • طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی (فیلم)
  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی در مشهد اکران می‌شود
  • درمان کسانی که زود عصبانی می‌شوند