Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@15:56:00 GMT

اجرای طرح سنجش سلامت در مدارس سپیدان

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۰۹۲۴۰

اجرای طرح سنجش سلامت در مدارس سپیدان

رئیس اداره آموزش و پرورش سپیدان گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی امسال بصورت گسترده در این شهرستان اجرا خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مارگون ؛سعید مهبودی رئیس اداره آموزش و پرورش سپیدان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: این طرح از سنوات گذشته درمرکز استان اجرا می شد که امسال برای دومین سال در سال تحصیلی97 – 96 در شهرستان سپیدان انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اجرای این طرح امسال تا شهریور ماه ادامه داردتا در مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک اجرا شود.
مهبودی هدف از اجرای این طرح را مداخله زود هنگام، کمک به بهبود کیفی سطح آموزش و یادگیری نو آموزان و همچنین سلامت روانی و جسمانی آنان به منظور استفاده در برنامه ریزی آموزشی و بهداشتی متناسب با استعداد کودکان اعلام کرد.
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان برای دانش آموزان سپیدانی گفت: این طرح نیز از ۲۴ خرداد ماه در ۱۴ پایگاه آغاز و بمدت دو ماه ادامه دارد.
به گفته مهبودی، در اجرای این طرح نوآموزان دختر و پسر در زمینه های بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، مراقبت های بهداشتی و پزشکی مورد سنجش قرار می گیرند.
وی تاکید کرد: این طرح با بکارگیری کارشناسانی شامل آزماینده بینایی، آزماینده شنوایی، تحصیلی و مسئول پایگاه و منشی مراقب بهداشت و پزشک در حال اجرا است.
رئیس اداره آموزش و پرورش سپیدان یادآور شد: اجرای این طرح در شناخت سلامت روانی و جسمی دانش آموزان و پیشرفت تحصیلی آنان در آینده می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی تصریح کرد: کودکان سنجش شده برای ورود به مدرسه، شناسنامه سلامت دریافت می کنند و نیازی به حضور مجدد در پایگاههای سنجش ندارند.
مهبودی بیان کرد: این طرح برای نخستین بار بصورت رسمی برای پیش دبستانی ها انجام می شود.
این مقام مسئول ابراز داشت: سنجش کودکان در بخشهای شنوایی، بینایی، جسمی و حرکتی و آمادگی تحصیلی و برای شناسایی به موقع وضعیت کودکان برای ورود به مدرسه انجام می شود.

مهبودی خاطرنشان کرد: برای مراجعه به مراکز سنجش شناسنامه نوآموز والدین، دفترچه درمانی، کارت واکسیناسیون و داشتن نوبت اینترنتی از مرکز پیش‌دبستانی از مدارک برای سنجش است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۰۹۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر هفت سال سن در استان کرمانشاه از ابتدای سال جاری رایگان شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا تحویلیان امروز _ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه خدمات بیمه‌ای صورت گرفته در دولت سیزدهم بی‌سابقه بوده است، اظهار کرد: دولت طرح‌های تشویقی خوبی را برای زوج‌ها در جهت فرزندآوری و جوانی جمعیت در نظر گرفته است.

وی ضمن تصریح اینکه ازجمله طرح‌های تشویقی زیرپوشش بیمه‌ای رایگان کودکان زیر هفت سال است، افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۳ با اجرای طرح پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال توسط بیمه سلامت، خدمات و هزینه‌های درمانی ارائه‌شده به این کودکان در تمام مراکز درمانی رایگان شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه بابیان اینکه این قانون در هیأت دولت تصویب و به بیمه‌های پایه ابلاغ‌شده است، تصریح کرد: بر اساس این طرح همه خدمات سرپایی و بستری کودکان تا سن هفت‌سالگی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت رایگان شد و همه هزینه‌های کودکان در مراکز دولتی دانشگاهی توسط بیمه سلامت پرداخت خواهد شد.

کد خبر 747959

دیگر خبرها

  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • «کودک شو» : تلاش بودجه‌سوز برای استمرار یک تجربه‌ی تمام‌شده
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • حساسیت فصلی کودکان
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران
  • گلایه از اجرا نشدن قانون در سازمان سنجش