Web Analytics Made Easy - Statcounter

توحید اخلاقی روز یکشنبه در گفت‌ و ‌گو با ایرنا با تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه راه و شهرسازی استان در چهار سال گذشته، اظهار کرد: بهسازی و آسفالت راه اصلی و بزرگراه های استان و امضا 175 قرارداد بهسازی و آسفالت راه روستایی با یک هزار و 950 میلیارد ریال و توزیع 162 هزار تن قیر رایگان از دیگر اقدامات دولت یازدهم در حوزه ساخت و توسعه راه‌ های استان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از اجرای بیش از 620 کیلومتر روکش آسفالت و بیش از 2 میلیون و 600 هزار متر مربع لکه ‌گیری راه‌های اصلی در طول چهار سال گذشته خبر داد و گفت: اجرای بیش از 280 کیلومتر لکه‌ گیری و روکش آسفالت راه‌ های روستایی، اجرای خط کشی، نگهداری، تهیه و نصب حفاظ‌ های ایمنی، علایم ترافیکی، ابنیه فنی راه‌ها، اجرای راهداری زمستانی، ارتقای سیستم روشنایی تونل ‌ها و جاده‌ ها، خرید و بازسازی ماشین آلات راهداری و راهسازی، صیانت از حریم راه‌ های قانونی و حذف نقاط پر حادثه از دیگر اقدامات شاخص دولت یازدهم در حوزه راهداری بود.
اخلاقی از مطالعه چهار طرح در بافت ‌های ناکارآمد شهری خبر داد و افزود: فاز اول جابجایی سکونت گاه ‌های غیررسمی تبریز به تعداد 171 واحد اجرا شده و جابجایی 700 واحد دیگر نیز در دست اجراست.
به گفته‌ اخلاقی، تشکیل بیش از 60 جلسه ستادهای بازآفرینی شهری پایدار استان و شهرستان ‌ها و کارگروه‌های تخصصی و پرداخت بیش از چهار هزار و 590 فقره تسهیلات احداث مسکن در بافت‌ های ناکارآمد شهری بخشی دیگر از عملکرد اداره کل راه و شهرسازی در حوزه عمران و بهسازی شهری است.
وی با بیان اینکه در حوزه ساختمان و مسکن نیز وظایف مهمی برعهده اداره ‌کل راه و شهرسازی است، یادآور شد: در این حوزه اقداماتی همچون تکمیل و تحویل بیش از 45 هزار واحد مسکن مهر، احداث 17 باب مدرسه، مسجد و کلانتری در سایت مساکن مهر (شهرهای بالای 25 هزار نفر)، صدور، تمدید و ارتقای پایه بیش از 16 هزار و 300 پروانه اشتغال به کار مهندسی و آماده‌ سازی 150 هکتار از سایت‌ های مسکن مهر از سوی این اداره کل در چهار سال گذشته انجام شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: در این مدت اجرای 30 پروژه ساختمان‌ های دولتی و عمومی (اداری، فرهنگی، ورزشی و درمانی) با زیربنای 210 هزار متر مربع، 126 تخت پروژه بیمارستانی (در حال اجرا یا مطالعه)، استادیوم 10 هزار نفری، ندامتگاه پنج هزار نفری و اتمام و تحویل چهار پروژه بیمارستانی با 529 تخت نیز از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان انجام شده است.
وی از همکاری موثر اداره‌ کل راه و شهرسازی برای صدور محوز احداث 21 هتل در راستای «تبریز 2018» خبر داد و گفت: در بخش معماری و شهرسازی نیز امضا قرارداد تهیه طرح توسعه و عمران جامع شهری، اتمام و ارسال مدارک 17 طرح به شورای عالی شهرسازی و معماری، کنترل ضوابط احداث بنا و تحقق ‌پذیری کاربری توسعه شهرها، برگزاری بیش از 40 جلسه سیما و منظر شهری و برگزاری افزون بر 145 جلسه کمیسیون ماده 5 در این بازه زمانی انجام شده است.
اخلاقی از اخذ بیش از سه هزار سند تک برگ به مساحت بیش از 2500 هکتار خبر داد و اعلام کرد: بیش از یک هزار و 160 قطعه از اراضی ملی جهت اجرای طرح‌ های دولتی، ملی و استانی به منظور استفاده به عنوان فضاهای اداری، آموزشی، فرهنگی مذهبی، بهداشتی درمانی، فضای سبز و تأمین مسکن اقشار ویژه و کم درآمد واگذار شده است.
آذربایجان شرقی دارای 235 کیلومتر آزادراه، 450 کیلومتر بزرگراه، 1042 کیلومتر راه اصلی، 1725 کیلومتر راه فرعی و 10569 کیلومتر راه روستائی است.
خبرنگار:جلیل دین محمدی**تنظیم:عیسی عطاپور** انتشار: رستگار
3077/7486/6183

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۰۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد

ایسنا/آذربایجان شرقی مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه برای بازدید از پروژه‌های راه آذربایجان شرقی و افتتاح واحدهای طرح نهضت ملی مسکن وارد تبریز شد.

بذرپاش در این سفر تعداد ۸۴۰۴ واحد مسکونی را در آذربایجان شرقی افتتاح کرده و عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن را آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، افتتاح پارک ۳.۵ هکتاری بازآفرینی شهری در تبریز، آغاز عملیات احداث ۴ مدرسه ۱۲ کلاسه به مساحت ۱۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع در شهر جدید سهند، آغاز عملیات اجرایی شهرک مسکونی ۱۵۲ هکتاری آذران آذرشهر، آغاز عملیات آماده سازی اولین دهکده شهری استان در سراب به تعداد ۱۴۰۰ قطعه تفکیکی مسکونی و بهره برداری از معابر خاکی آسفالت ریزی شده بازآفرینی شهری اهر به طول ۲۱ کیلومتر از جمله برنامه‌های سفر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی است.

گفتنی است؛ پروژه‌های مرتبط در برخی از شهرستان‌های استان نیز با حضور معاونان وزیر به بهره برداری می‌رسد و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می شود
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می‌شود
  • ◄ تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه های آذربایجان شرقی
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی
  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر به ماهشهر به تا پایان سال چهار خطه می شود
  • بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است
  • افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز