Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش‌های رسانه‌ای نشان می‌دهد که آمریکا با افزایش حضور نظامی خود در آبهای مورد ادعای چین، در حال دامن زدن به رقابت تسلیحاتی در منطقه است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، تحلیلگران مسائل نظامی بر این باورند در حالی که تنش در روابط واشنگتن و پکن همچنان رو به افزایش است، بیانیه وزارت دفاع آمریکا درباره افزایش گشت های دریایی در دریای جنوبی چین می تواند موجب تشدید منازعات نظامی بین دو کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش جدید روزنامه وال استریت ژورنال نشان می دهد که پکن تحت تاثیر سیاست های خصمانه دونالد ترامپ و افزایش حضور نیروی دریایی آمریکا در آبهای سرزمینی اش، احتمالا قصد دارد استقرار تجهیزات و تسلیحات نظامی در منطقه را افزایش دهد.

روزنامه سوث چاینا مورنینگ پست در تازه ترین شماره خود نوشته است: واشنگتن به دنبال افزایش حضور نظامی خود در آبهای دریای جنوبی چین است تا با ادعاهای ارضی چین در منطقه مقابله کند.

همچنین فرماندهی اقیانوس آرام آمریکا قصد دارد گشت زنی های دریایی خود را به 2 تا 3 مورد در هر ماه افزایش دهد.

عملیات های موسوم به آزادی دریانوردی که توسط کشتی های جنگی آمریکایی انجام می شود، موجب تحریک چین می شود تا حضور نظامی اش در منطقه را افزایش دهد. این مساله در نهایت موجب تشدید رقابت تسلیحاتی بین کشورهای منطقه خواهد شد.

در حالی که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما تنها 4 عملیات گشت زنی دریایی توسط نیروی دریایی آمریکا در آبهای دریای جنوبی چین گزارش شده است، از ابتدای ریاست جمهوری دونالد ترامپ در ژانویه تاکنون 3 مورد عملیات مشابه توسط ناوهای جنگی آمریکایی انجام شده است.

پانگ ژون گینگ استاد دانشگاه کینگ دائو در این باره تاکید کرد: تنش های دیپلماتیک بین چین و آمریکا در آستانه سفر نوامبر ترامپ به پکن افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه تصریح کرد: چین به دقت تحرکات کشتی های آمریکایی را زیر نظر دارد و با آنها مقابله خواهد کرد. این مساله می تواند موجب بدتر شدن روابط بین ارتش های دو کشور شود.

تازه ترین عملیات آزادی دریانوردی نیروی دریایی آمریکا توسط ناو جنگی یو اس اس جان مک کین انجام شد، دقیقا چند روز قبل از برخورد این ناو جنگی با یک کشتی تجاری در نزدیکی آبهای سنگاپور که منجر به مرگ حداقل 10 ملوان آمریکایی شد.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,87,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۰۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: در کوتاه‌مدت انتظار پیشرفت اوکراین در جبهه جنگ را نداریم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از فایننشال تایمز، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید کمک تسلیحاتی کنگره به اوکراین به توقف پیشروی روسیه در این کشور کمک می‌کند.

وی در تکمیل این ادعا افزود: اوکراین بعد از دریافت کمک ۶۱ میلیارد دلاری آمریکا به دنبال انجام یک ضدحمله برای ممانعت از پیشروی هرچه بیشتر روسیه در سال ۲۰۲۵ خواهد بود.

بااین‌حال، این مقام ارشد کاخ سفید اذعان کرد که به‌رغم بسته نظامی کنگره، او همچنان در ۲۰۲۴، انتظار پیشرفت میدانی روسیه را دارد و این‌طور نیست که ورق فوراً برگردد.

سالیوان ادامه داد: اما با بسته کمکی جدید، کی‌یف می‌تواند تاب‌آوری در برابر حملات روسیه طی سال ۲۰۲۴ را تضمین کند.

او درنهایت سناریویی را متصور شد که در آن (طی سال ۲۰۲۵)، اوکراین می‌تواند اراضی خود را از روسیه پس بگیرد.

به گزارش آنا، در طرف مقابل، روسیه می‌گوید که بسته جدید کمک‌های نظامی به اوکراین، وضعیت را در خط مقدم، که روسیه در آن دست برتر را دارد، تغییر نخواهد داد. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین با اشاره به «پیشروی نیرو‌های مسلح روسیه در جبهه» گفت حمایت مالی و تسلیحاتی تخصیص‌یافته «این وضع را تغییر نخواهد داد و تنها بر شمار قربانیان جدید و خسارات بیشتر به اوکراین منتهی می‌شود».

چندی پیش، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی اعلام کرد: بدون تأمین سلاح برای کی‌یف از سوی غرب، درگیری در اوکراین طی ۲ هفته پایان خواهد یافت.

بورل گفته بود: اگر کمک‌های تسلیحاتی متوقف شود، اوکراین نخواهد توانست مقاومت کند و ناچار می‌شود تسلیم شود. در این صورت جنگ پایان خواهد یافت.

در واکنش به این اظهارنظر، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفت: این یک اعتراف بزرگ است! راه کامل صلح به شما ارائه می‌شود؛ توقف کمک‌های تسلیحاتی غرب به نظام کی‌یف.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند
  • آمریکا: در کوتاه‌مدت انتظار پیشرفت اوکراین در جبهه جنگ را نداریم
  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد | لحظه شلیک موشک بالستیک از ناو شهید مهدوی | فیلم و عکس
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی