Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@13:59:34 GMT

جنوب استان کرمان با کمبود بهورز روبه‌رو است

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۱۱۰۸۴

جنوب استان کرمان با کمبود بهورز روبه‌رو است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه جنوب استان کرمان با کمبود بهورز روبرو است گفت: ۳۲۹ خانه بهداشت در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت وجود دارد که ۵۳۵ بهورز در این خانه‌های بهداشت در راستای ارائه خدمات بهداشتی خدمت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جیرفت، ایمان قاسم‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با تبریک روز بهورز اظهار داشت: تلاش‌ بهورزان‌ در ‌روستاها موجب‌ می‌شود خدمات‌ بهداشتی‌ لازم‌ به‌ روستائیان ‌ارائه‌ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از را راه‌اندازی خانه‌های بهداشت در روستاها را ارائه خدمات به بیماران روستایی برشمرد و عنوان کرد: بهورزان به عنوان کادر متخصص در خانه‌های بهداشت تربیت شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت افزود: بهورزان با هدف حفظ و ارتقای سلامت مردم و کسب رضایت الهی خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به خدمات بهورزان در روستاها، اظهارداشت: کاهش میزان مرگ و میردر روستاها، آموزش مادران، واکسیانسیون کودکان، خدمات بهداشت محیط و غیره از جمله مهمترین خدمات بهورزان است.

قاسم‌زاده بیان کرد: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت سه مرکز آموزش بهورزی در شهرستان‌های جیرفت، کهنوج و عنبرآباد فعال هستند.

وی با بیان اینکه بیش از 100 بهورز در پایه دوم در این مراکز در حال تحصیل هستند، اظهارداشت: این بهورزان تا 9 ماه دیگر با اتمام دوره آموزشی در خانه‌های بهداشت جنوب کرمان به مردم منطقه خدمت‌رسانی می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت با اشاره به اینکه 18 مربی در آموزشگاه‌های بهورزی جنوب کرمان در حال تدریس هستند افزود: در راستای تحقق اهداف بهداشتی 862 پست مصوب بهورزی در جنوب کرمان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به کمبود بهورز در این منطقه، تصریح کرد: طی پنج سال آینده بیش از100 بهورز دیگر در جنوب کرمان به کار گرفته می‌شود.

قاسم‌زاده با بیان اینکه 329 خانه بهداشت در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت وجود دارد، افزود: 535 بهورز در این خانه‌های بهداشت در راستای ارائه خدمات بهداشتی و بهبود وضعیت سلامت مردم خدمت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق اهداف طرح تحول سلامت و با توجه به لزوم افزایش ارائه خدمات بهداشتی در حال حاضر آگهی جذب 114 بهورز در جنوب کرمان داده شده است که متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه مراجعه کنند.

انتهای پیام/

R7860/P1486/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۱۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده جیرفت - بلوک بازگشایی شد

مرکز مدیریت راه‌های جنوب کرمان  طی اطلاعیه ای اعلام کرد: با فروکش کردن طغیان رودخانه، جاده جیرفت به بلوک در محدوده روستای کریم آباد بازگشایی شد.

مسافران و رانندگان می‌توانند برای آگاهی از آخرین وضعیت راه‌ها، انسدادها یا محدودیت‌ های احتمالی تردد و شرایط جوی به سایت www.141.ir مراجعه کنند و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد
  • معاون وزیر ۲ خانه بهداشت روستایی را در گرمسار افتتاح کرد
  • جاده جیرفت - بلوک بازگشایی شد
  • شهرداری‌ها پیشگام در خدمات‌رسانی به مناطق تحت تاثیر سیل جنوب کرمان
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است
  • ۴ شهر استان کرمان دچار آبگرفتگی شدند