Web Analytics Made Easy - Statcounter

آبادان – رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از برگزاری نخستین همایش ملی دستاوردهای علوم ورزشی و سلامت در این شهر خبر داد. 

علیرضا آموزنده در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری این همایش در ۱۶ شهریور ماه جاری گفت: ورزش و عوامل محیطی، فعالیت بدنی و غدد درون‌ریز، سلامت ورزش، ورزش در بیماران و گروه‌های خاص، دوپینگ و مکمل‌های ورزشی و روانشناسی عمومی، بالینی و ورزشی به عنوان محورهای ویژه همایش مذکور به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فیزیولوژی ورزشی و تغذیه، پزشکی ورزشی، آسیب‌شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی، رفتار حرکتی و روانشناسی ورزشی، بیومکانیک و مهندسی ورزشی، حقوق ورزشی و جامعه‌شناسی ورزشی، یادگیری حرکتی و مدیریت ورزشی نیز دیگر محورهای اصلی نخستین همایش ملی دستاوردهای علوم ورزشی و سلامت را تشکیل می دهند.

آموزنده با اشاره به همکاری اداره کل ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد اروند در برگزاری این همایش اظهار کرد: این همایش از ساعت هشت صبح روز شانزدهم شهریور در محل سالن اجتماعات معاونت آموزشی، پژوهشی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی آبادان واقع در ابتدای فرودگاه آغاز و آیین اختتامیه آن نیز بعداز ظهر همان روز برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد:علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به تارنمای این همایش به آدرس اینترنتی http://hamayeshpnu.ir مراجعه کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۱۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال گذشته ۸۲ هزار و ۵۲۴ بیمار خارجی در مشهد ویزیت کرده‌ایم که بابت آنها حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم.

داوود خوش‌شکن افزود: بیشترین بیماران را بیمارستان‌های رضوی، چشم‌بینا، امام رضا (ع)، خاتم و قائم ویزیت کرده‌اند. بیماری‌های ارتوپدی و تروما، زنان و زایمان، بیماری‌های چشمی، بیماری‌های قبلی، اورلوژی و جراحی‌های عمومی به ترتیب مورد اولویت گردشگران سلامت در مشهد بوده است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: البته در مشهد بیماران افغانستانی زیادی داریم که مدرک تبعیت کشور را ندارند، از همین رو این بیماران را گردشگر سلامت محسوب می‌کنیم. به همین دلیل مراجعه به بخش ارتوپدی و تروما بالا است. البته تعرفه‌ای که از این نوع بیماران دریافت می‌کنیم، تعرفه گردشگری است.

خوش‌شکن افزود: در سال گذشته از ۹۵ ملیت در مشهد بیمار داشتیم که نسبت به سال ۱۴۰۱ پیشرفت بیشتری داشته است. بیشترین بیماران ما از کشور‌های افغانستان، عراق، ترکمنستان، بحرین، تاجیسکتان، کویت و عربستان سعودی بوده است. رشد بیماران ترکمنستان بسیار چشمگیر بوده است.

وی در خصوص جایگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جذب گردشگران سلامت در کشور گفت: مشهد رتبه نخست جذب بیماران خارجی در کشور را دارد. پس از مشهد شهر‌های قم، کرمان، اصفهان و شیراز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

 

دیگر خبرها

  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار
  • نخستین پیاده‌روی خانوادگی سال جدید شیرازی‌ها
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • آغاز عملیات احداث زمین چمن مصنوعی در خضرآباد
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از سال جاری اعمال می‌شود
  • بودجه ۱۰ هزار میلیاردی فوق‌العاده خاص نظام سلامت
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد