Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدراسیون دوومیدانی در حالی از مربی آمریکایی پرش طول و سه‌گام برای تدریس در کارگاه پنج روزه دعوت کرده که از سوابق او می‌توان به کار با رکورددار پرش طول جهان اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مجید کیهانی، رئیس فدراسیون دوومیدانی هفته گذشته در یک گفت‌وگوی رادیویی اعلام کرد که «رندی هانتینگتون» بهترین مربی پرش طول و سه‌گام دنیا اواخر شهریور به منظور برگزاری یک کارگاه پنج روزه را برای مربیان ایرانی در جزیره کیش به کشورمان سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دعوت از این مربی یکی از اقدامات خوب فدراسیون طی دو سال اخیر بوده است که البته در صورتی که تداوم داشته باشد، منجر به ایجاد شرایط بهتر برای دوومیدانی می‌شود.

در این مطلب قصد داریم اشاره‌ای کوتاه به سابقه هانتینگتون کنیم. این مربی آمریکایی سال‌هاست که در مواد سه‌گام و طول فعالیت می‌کند. یکی از شاگردان بزرگ او «مایک پاول» رکورددار جهان است که در سال 1991 توانست پرشی به طول 8.95 متر را داشته باشد و نامش را در صدر رکوردداران قرار بدهد. نکته جالب اینکه رکورد قبلی در سال 1968 ثبت شده بود و پاول پس از 23 سال موفق به شکست آن شد و حالا هم تلاش 26 ساله ورزشکاران این ماده در جابه‌جایی آن بی‌ثمر مانده است..

از دیگر شاگردان موفق هانتینگتون می‌توان «دونگ بین» چینی را نام برد که سال گذشته در مسابقات داخل سالن جهان به مقام قهرمانی پرش سه‌گام دست یافت. او در المپیک 2016 ریو نیز سوم شده بود. البته دیگر شاگردش به نام «چانگ ژو هوانگ» در پرش طول به مقام سومی بسنده کرد.

هانتینگتون که سابقه مربیگری در آمریکا و حتی کره جنوبی را نیز دارد، نزدیک به سه سال است که در چین به‌سر می‌برد و با حقوق ماهیانه نزدیک به 10 هزار دلار به کارش مشغول است. هم اکنون 8 ورزشکار پرش طول در چین توانسته‌اند رکورد بالای 8 متر را داشته باشند.

انتهای پیام/

R1351/P1435/S3,33/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۱۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس قهرمان نشود سرمربی چه کسی است؟ | تصمیم مدیران باشگاه مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین در شرایطی که فقط 5 بازی تا آخر فصل باقی مانده و پرسپولیس در جام حذفی هم حضور ندارد بحث تمدید قرارداد با اوسمار ویرا به کندی پیش می‌رود. البته علت این کند شدن از دست رفتن جام حذفی و شرایط رقابت برای قهرمانی لیگ برتر نیست و شلوغی برنامه‌های باشگاه پرسپولیس و بازی‌های متوالی باعث شده تا خبری از جلسه جدید نباشد.

البته احتمال این وجود دارد که بعد از بازی نساجی مذاکراتی بین درویش و اوسمار انجام شود.

ظاهرا باشگاه پرسپولیس در هر صورت خواستار تمدید قرارداد با این مربی برزیلی است و حتی اگر پرسپولیس قهرمان لیگ نشود هم با این مربی تمدید خواهند کرد.

مدیران باشگاه پرسپولیس بر این باورند که در شرایط فعلی و حتی در تابستان گزینه داخلی مناسبی برای هدایت تیم خود پیدا نمی‌کنند و سراغ هر گزینه خارجی دیگری هم بروند باید مبلغ بالایی هزینه کنند.

درباره مبلغ قرارداد اوسمار هم مسئله‌ای از سوی او مطرح نشده. در واقع در جلسه اول هیچ صحبتی درباره مبلغ قرارداد فصل جدیدی اوسمار به میان نیامده در حالی که گفته می‌شد این مربی مبلغ قابل توجهی از پرسپولیس می‌خواهد.

کد خبر 849540 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • اسم فلیک را نیاورید، برای بایرن بزرگ افت دارد!‏
  • اسطوره یوونتوس در کلاس درس آلگری (عکس)
  • تیم «امین حزباوی» مربی نایب قهرمان جام جهانی را می‌خواهد
  • هاشمی‌نسب: این استقلال قهرمان لیگ است چه با جام چه بی جام
  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • پرسپولیس قهرمان نشود سرمربی چه کسی است؟ | تصمیم مدیران باشگاه مشخص شد
  • الاتحاد در کمین بهترین مربیان اروپا + عکس