Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: طبق آمار سرشماری سال ۹۵ در این ۵ سال خشکسالی‌ها در این مدت اثر گذاشته و سبب مهاجرت از روستا و شهرهای مرزی خراسان جنوبی شده استو جمعیت به حاشیه شهرها پناه برده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد سنجری صبح امروز در دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان، خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه در دولت دوازدهم مجلس شورای اسلامی در جلسات رأی به وزیران، مشارکتی خوبی داشتند و این نشان داد که قوه مقننه و مجریه با یکدیگر تعاونو همکاری خوبی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بان اینکه برخلاف سم‌پاشی‌هایی که دشمن نسبت به دو قوه مجریه و مقننه داشت اما با رأی اعتماد بالای نمایندگان مردم در مجلس به وزرا این موضوع بار دیگر خنثی شدافزود: همه باید با هم اتحاد داشته باشیم و هر توفیقی که حاصل می‌شود در گرو همدلی و هم افزایی است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمانتنفید ریاست جمهوری بر دو موضوع اشتغال و معیشت تاکید زیادی داشتندو در وزارتخانه ما هم این دو مقوله دنبال می‌شود.

سنجری با بیان اینکه شاید به عنوان تنها دستگاه و مسئول باشیم که برای رفاه و معیشت و کاهش فقر تلاش می‌کنیمافزود: وزارتخانه ما بسیار وسیع است و حوزه کاری ما در حوزه‌های مختلف از جمله فعالیت‌هایاجتماعی و درمانی است و شرایطی که در استان خراسان جنوبی داریم با توجه به آمار سرشماری نفوس و مسکن سال گذشته نشان می‌دهد که این آمار نسبت به آمار سال 90 کاهش داشته و جمیعت در شهرهای مرزی استان کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: طبق آمار سرشماری سال 95 در این 5 سال خشکسالی‌ها در این مدت اثر گذاشته و سبب مهاجرت از روستا و شهرهای مرزی خراسان جنوبی شده استو جمعیت به حاشیه شهرها پناه برده‌اند که باز معظل حاشیه نشینی را هم به دنبال دارد که تبعات زیادی به همراه خواهد داشت.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: انتظار ما این است که خراسان جنوبی به لحاظ شاخصجمعیتی اگر چه یک درصد جمعیت کشور را در بر گرفته اما از نظر وسعت 10 درصد گستره کشور و با وجود داشتن 460 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان باید از امنیت و سلامت کامل برخوردار باشد و اگرچه این امنیت وجود دارد اما اگر توجه نشود و مهاجرت‌ها افزایش یابدمردمی در روستا وجود نخواهند داشت که بتوانند از مرزها دفاع کنند.

سنجری افزود: امسال چشم انداز کشور خوب و بهتر از گذشته است و بسته‌های رونق کسب و کار هم پیش‌بینی شده است که سهم خراسان جنوبی در سند فراگیر اشتغال از 20 هزار میلیارد تومان در کشور به 560 میلیاردتومان رسیده است که به محض تخصیص منابع کار را اجرایی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هدف گذاری ما در استان بر روی طرح توسعه روستا است که در این راستا 22 روستا هدف‌گذاری شده استاظهار داشت: خروجی اشتغال نتیجه حمایت از تولید است و در استان خراسان جنوبی در حوزه تعاونظرفیت داریم اما بخش مظلومی استکه امیدواریمزمینه توسعه خراسان جنوبی هرچه زودتر فراهم و دغدغه اصلی مردم که همان معیشت و اشتغال است برطرف شود.

انتهای پیام/

R41348/P1486/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۲۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در ۱۸ استان کشور/ خلیج فارس مواج می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (چهارشنبه) در برخی نقاط استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، جنوب آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، زنجان، همدان، مرکزی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، اصفهان، فارس، هرمزگان، کرمان و یزد و پنجشنبه علاوه بر این مناطق در خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در برخی ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش پیش‌بینی می‌شود.

جمعه به جز سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و بوشهر، این وضعیت را خواهیم داشت.

شنبه در شمال غرب، غرب، برخی نقاط جنوب غرب، شمال شرق و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز بارش پیش‌بینی می‌شود.

۲ روز آینده در جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز نیز بارش رخ خواهد داد و دریا در این نواحی مواج است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • انعقاد ۷ تفاهم‌نامه رهاورد اکسپو برای خراسان جنوبی
  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند
  • بارش باران در ۱۸ استان کشور/ خلیج فارس مواج می‌شود
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد