Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@21:18:14 GMT

جابه‌جایی یک روستا بخاطر آبگیری سد "کارون 3"

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۱۲۱۳۴

فرماندار ایذه با اشاره به تشدید خطر رانش زمین در روستای "میراحمد" این شهرستان در پی آبگیری سد کارون 3 و وجود آب در دامنه تپه‌های منطقه گفت: به علت وضعیت حساس فعلی این روستا جابه‌جا خواهد شد. آفتاب‌‌نیوز : محسن بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت روستای "میراحمد" ایذه اظهار کرد: سازمان زمین‌شناسی اخیرا کاری تحقیقاتی در این منطقه انجام و نتایج و یافته‌های علمی این تحقیقات را در جلسه‌ای که روز گذشته برای بررسی وضعیت رانش زمین در روستای میراحمد با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان برگزار شد، ارائه دادند و بر این اساس تصمیم گرفته شد که این روستا جابه‌جا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس فلوچارت ابلاغی از سوی وزارت کشور، فرآیندی برای جابه‌جایی روستاها تعیین شده است که این فرآیند باید در هر موردی طی شود اما با توجه به حساسیت شرایط منطقه، مقرر شد این فرآیند برای روستای میراحمد بسیار سریع‌تر طی شود.بیرانوند ادامه داد: بنیاد مسکن به عنوان متولی جابه‌جایی این روستا تعیین شده و این موضوع در شورای برنامه‌ریزی خوزستان مطرح و تصویب و اعتبارات مورد نیاز آن درنظر گرفته می‌شود.وی در خصوص جانمایی محل جدید این روستا عنوان کرد: پیشنهاداتی برای جانمایی این روستا نظیر اراضی منابع طبیعی و اراضی کشاورزی دارای مالک شخصی مطرح شده است. در این زمینه مقرر شد بررسی‌های لازم صورت بگیرد و سپس بر اساس این بررسی‌ها جانمایی انجام شود.فرماندار ایذه اظهار کرد: در روستای میراحمد 110 خانوار با جمعیت 450 نفر زندگی می‌کنند. در گذشته نیز با توجه به بافت زمین‌شناسی منطقه که از جنس خاک رُس است، خطر رانش در این روستا وجود داشت اما با آبگیری سد کارون 3 و وجود آب در دامنه تپه‌های منطقه، خطر رانش افزایش یافت و تشدید شد.بیرانوند افزود: متأسفانه در حال حاضر بسیاری از خانه‌های این روستا، ترک برداشته‌اند و بنابراین باید با توجه به حساسیت اوضاع هرچه سریع‌تر این روستا جابه‌جا شود.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۲۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ روستای دره دول با ۳۰ خانوار سال هاست که با وجود سرچشمه های زیاد اما بدلیل کوهستانی بودن و عدم دسترسی به این چشمه ها مشکل آب آشامیدنی داشتند.

بمنظور رفع این مشکل اداره آب و فاضلاب با همکاری فرمانداری و بسیج سازندگی یک مخزن آب ۵۰ مترمکعبی ساخته و ۴ کیلومتر لوله‌ گذاری از سرچشمه آب سرده این روستا واقع در دل کوهای مجاور این روستا تا مخزن جدید را در دستور کار قرار دادند. 

کار انتقال و نصب لوله ها بصورت جهادی  از یک مسير کوهستانی و بسیار سخت و خطرناک توسط بخشداری و دهیاری ،کارکنان آب و فاضلاب بخش ماژین و همچنین نیروهای مردمی روستا پس از ساعت ها و روزها تلاش طاقت‌فرسا صورت پذیرفت و مردم روستا پس از سال ها از نعمت آب آشامیدنی سالم و به میزان کافی برخوردار شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دو روی سکه باران در ایلام
  • افتتاح بازارچه کسب و کار دانش آموزی در روستای قاسم‌آباد بجستان
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • آب به روستای توانه در نهاوند رسید
  • روستای فهرج در مسیر جهانی شدن قرار گرفت
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • غرق شدن ۲ کودک در رودخانه مهران بندرلنگه
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • رفع مشکلات ارتباطی روستای گنجگان با نصب سایت جدید